2021-10-07, 22:33
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Finns gott om citat att förvränga...

Ja, men nu påstod ju det åberopade »huvudvittnet« [Glorka] att ingenting sades. Då handlar det inte om förvrängning. Det sänker i mina ögon trovärdigheten till noll.
Citera
2021-10-07, 22:35
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du fortsätter slåss mot väderkvarnar, förvissad att du är helt immun mot falska minnen. Den ende i världen som minns allt helt korrekt. Tjena

Nu försöker du förflytta diskussionen till att misstänkliggöra mig, vilket är ett fullständigt ihåligt argument.

Citat:
Ja… du är ju inte direkt känd på forumet för att ha speciellt bra rimlighetsbedömningar.

Du är komisk. Du tror att dina argument om att åberopa att jag är inte känd för skulle vara något att komma med. Du har blandat ihop mig med dig, knallhatt.

Citat:
Varför skulle SVT ta sig in på KB och manipulera denna match? Finns ingen rim och reson i denna teori.

Har du inte fattat vad jag skrev. SVT har skickat den nedklippta reprisen till KB. Det är därför det är textning.
Senast redigerad av HerrGickhan 2021-10-07 kl. 22:38.
Citera
2021-10-07, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja, men nu påstod ju det åberopade »huvudvittnet« [Glorka] att ingenting sades. Då handlar det inte om förvrängning. Det sänker i mina ögon trovärdigheten till noll.

Ingenting sades i den matchen. Lasse Anrell som
var den första att publicera citatet hade en uppgiftslämnare som hänvisade till matchen Sverige - Kamerun 1994 som kommenterades av Bo Hansson.

Det mest troliga scenariot är att uppgiftslämnaren hörde "här är det matt" och gjorde en höna av en fjäder.
Senast redigerad av avec 2021-10-07 kl. 22:40.
Citera
2021-10-07, 22:37
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Intressant. Här är en lista över samtliga svenska landskamper någonsin.
https://www.fotbollen.com/sverige/index.html
Vilken av dem är det?
Den där listar bara viktiga matcher. Kan matchen ha spelats 97? En hederlig vänskapsmatch. Matchen kan även ha spelats mot Nigeria.

Kuriosa: Den andra kommentaron började gapflappa efter en minut.
Citera
2021-10-07, 22:38
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Ja. Allt för att bevara föreställningen att just ditt minne är som en kameras. Du har inte så lite bekräftelsebias du. All fakta ska anpassas så ditt inbillade perfekta minne ska vara orört.

Förvrängningen kommer ju i så fall från andra säjningar, av andra människor, i andra matcher.
Citera
2021-10-07, 22:39
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Samma svar som tidigare. det finns människor som tar på sig brott de inte begått och det finns naturligtvis personer i denna tråd som tycker som du, men låtsas påstå att de sett/hört det och refererar till en annan match för att göra uppgiften om uttalandet mindre trovärdigt.

Jag misstänker att du hittar på och det på ett ganska uselt sätt.
Nej nej, det var det enda roliga som hände under matchen. Dock är jag rätt övertygad om att matchen sändes på fyran och inte SVT som många hävdar.
Citera
2021-10-07, 22:39
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ingenting sades i den matchen. Lasse Anrell som
var den första att publicera citatet hade en uppgiftslämnare som hänvisade till matchen Sverige - Kamerun 1994 som kommenterades av Bo Hansson.

Det mest troliga scenariot är att uppgiftslämnaren hörde "här är det matt" och gjorde en höna av en fjäder.

Jag har inte läst någon om vad Anrell skrivit. Det enda jag vet att han alltid har 100 % fel i allt han uttalar sig om.

Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Nej nej, det var det enda roliga som hände under matchen. Dock är jag rätt övertygad om att matchen sändes på fyran och inte SVT som många hävdar.

Jag tror du missat att det var en finsk sändning på Yle TV2. Sluta med ditt trams. Det ligger på lekskolenivå.
Senast redigerad av HerrGickhan 2021-10-07 kl. 22:41.
Citera
2021-10-07, 22:40
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nu försöker du förflytta diskussionen till att misstänkliggöra mig, vilket är ett fullständigt ihåligt argument.

Du är komisk. Du tror att dina argument om att åberopa att jag är inte känd för skulle vara något att komma med. Du har blandat ihop mig med dig, knallhatt.

Har du inte fattat vad jag skrev. SVT har skickat den nedklippta reprisen till KB. Det är därför det är textning.

Textningen är ju med stor sannolikhet helt enkelt en service för hörselskadade. Påverkar ju varken ljud och bild i klippet ett skvatt.
Citera
2021-10-07, 22:41
Medlem
Citat:
Jag har inte läst någon om vad Anrell skrivit. Det enda jag vet att han alltid har 100 % fel i allt han uttalar sig om.

Ok, då kan vi konstatera att citatet är fejk med andra ord.
Citera
2021-10-07, 22:42
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Jaså. Han har ju påstått exakt samma som du. Case closed.
Citera
2021-10-07, 22:43
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Textningen är ju med stor sannolikhet helt enkelt en service för hörselskadade. Påverkar ju varken ljud och bild i klippet ett skvatt.

Nej, textningen läggs till för eftersändning samtidigt som materialet anpassas för att passa ett kortare format. Det som kan vara stötande eller upplevs vara informativt mindre viktigt klipps bort.
Citera
2021-10-07, 22:45
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ok, då kan vi konstatera att citatet är fejk med andra ord.

Citat:
Jaså. Han har ju påstått exakt samma som du. Case closed.

Vet ej vad han skrev, men vet att han har fel om han hänförde det till 1994 och Sverige mot Kamerun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in