2023-08-03, 21:30
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-peth
Du kommer sova betydligt bättre utan alkohol i kroppen.
Om du har en hög vilopuls så är det ett tecken på att du kan behöva en kontrollerad nedtrappning med alkohol eller bensodiazepiner.
Men noja inte upp dig över det nu. Få i dig mat och sov! Sen köper du vitaminer på apoteket imorgon!

Jaha okej men bra, jag har låg puls faktiskt ! Jag hade b vitamin hemma så tog det

Tack och bock för snabba och bra svar. Uppskattar det kompis.
Citera
2023-08-03, 21:32
Medlem
B-peths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Jaha okej men bra, jag har låg puls faktiskt ! Jag hade b vitamin hemma så tog det

Tack och bock för snabba och bra svar. Uppskattar det kompis.

Lugnt! Fråga om det är något mera. Snart 50inlägg så tar vi det via pm
Citera
2023-08-03, 21:34
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Lugnt! Fråga om det är något mera. Snart 50inlägg så tar vi det via pm
Amen to that🙏
Citera
2023-08-04, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdkommissarie
Jag började dricka igen då jag var ute och åt mat med en gammal kompis, en bit mat och några öl. Ganska oskyldigt. Det fortsatte så ett tag, men ganska snabbt började jag dricka ensam, så som jag gjort så ofta i mitt liv. Om jag hade något att fira och vara glad över så kunde jag "unna mig" några öl så jag knallade förbi Systemet på hemväg från jobbet, köpte en pizza och drack öl på kvällen. Helt okej, jag var ju värd det!

Saken var bara det att dessa tillfällen blev oftare och oftare, om jag kände mig hängig och deprimerad så knallade jag förbi Systemet och köpte några öl. Men ganska snabbt blev några öl ganska många öl, så i stort sett varannan dag under en period så köpte jag sju till tio bärs på Systemet efter jobbet och till helgen. Ganska noga med att procenten var tillräckligt höga också, så jag var säker på att nå full effekt.

Det jag nu märkte efter flera års nykterhet var att jag förvånades över att jag tålde så myclet, jag blev full men faktiskt inte så jävla farligt ändå. Jag var/är en tunna utan botten, då mina tio bärs var urdruckna så kunde jag gå till snabbköpet och köpa en sexpack trefemmor, herregud! Säckarna med ölburkar hemma blev bara fler och fler.

Din historia liknar min och många andras med beroendeproblem. Klappa dig på axeln att du kommit ur det.... Gott jobbat!
Citera
2023-08-04, 19:32
Medlem
Jag mår inte så bra.. Har gjort ett alkoholstopp och det är sjunde dagen i dag. Suget har försvunnit men är sjukt trött. Måste tvinga mig till allt jag måste göra. Har som väl är semester några dagar till. Känns som jag är ”inne i mig själv” som jag lever i en bubbla med bomull runt bubblan. Varje steg jag tar känns motigt. Har googlat massor och jag borde, enligt Google, börja må bättre nu men det gör jag inte..
Citera
2023-08-04, 19:56
Medlem
B-peths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moduka
Jag mår inte så bra.. Har gjort ett alkoholstopp och det är sjunde dagen i dag. Suget har försvunnit men är sjukt trött. Måste tvinga mig till allt jag måste göra. Har som väl är semester några dagar till. Känns som jag är ”inne i mig själv” som jag lever i en bubbla med bomull runt bubblan. Varje steg jag tar känns motigt. Har googlat massor och jag borde, enligt Google, börja må bättre nu men det gör jag inte..

Hur länge har du krökat? Och hur mycket?
Citera
2023-08-04, 20:04
Medlem
Citat:
Hur länge har du krökat? Och hur mycket?
Länge.. Jag vet att det låter sjukt men jag dricker i princip bara folköl, 3,5. Dricker 4-12 per dag Har gjort det i många år med vissa uppehåll. Vet att de två första veckorna är besvärliga men inte så här. Jag har ett arbete som jag sköter och är helt säker på att ingen märkt något mer än möjligen att jag ser trött ut. Att söka hjälp är inget alternativ, min skam är allt för stor.
Citera
2023-08-04, 20:15
Medlem
B-peths avatar
Citat:
Länge.. Jag vet att det låter sjukt men jag dricker i princip bara folköl, 3,5. Dricker 4-12 per dag Har gjort det i många år med vissa uppehåll. Vet att de två första veckorna är besvärliga men inte så här. Jag har ett arbete som jag sköter och är helt säker på att ingen märkt något mer än möjligen att jag ser trött ut. Att söka hjälp är inget alternativ, min skam är allt för stor.

Inget fel med det. Dömmer ingen men va ärlig med din konsumtion så kanske jag kan hjälpa dig.
Öl innehåller ju jävligt mycket socker.. kan det vara så att du behöver lite godis för att få upp blodsockernivån möjligtvis?
Äter du någon medicin?
Varför inte söka hjälp?
Ge mig lite mera info

Tro mig, folk vet att du dricker. Men folk vågar inte säga något..
Citera
2023-08-04, 20:19
Moderator
Maviels avatar
Citat:

När du dricker så regelbundet får du sug och suget behöver du jobba med. När du slutar dricka kan kroppen lätt misstolka andra saker för sug så du behöver vara observant på HALT. H står för hungrig, A för arg, L för ledsen och T för trött. Håll dessa i shack genom att äta regelbundet, ha ett litet stash med sötsaker tillgängligt under första perioden, undvik situationer som triggar dig och ta dig en tupplur om du behöver på 20 minuter.

Och jag instämmer med övriga. Folk vet.

Du är heller inte ensam om ditt problem och det går att få hjälp. Du måste bara våga be om den.
Citera
2023-08-04, 20:33
Medlem
Citat:
Inget fel med det. Dömmer ingen men va ärlig med din konsumtion så kanske jag kan hjälpa dig.
Öl innehåller ju jävligt mycket socker.. kan det vara så att du behöver lite godis för att få upp blodsockernivån möjligtvis?
Äter du någon medicin?
Varför inte söka hjälp?
Ge mig lite mera info

Tro mig, folk vet att du dricker. Men folk vågar inte säga något..
Min konsumtion ligger runt det jag beskrivit. Minst fyra och som mest några fler än 12.. Beträffande socker så äter jag i princip aldrig sötsaker. Är mer sugen på salt, om jag måste välja. Sköter maten rätt bra och det är väl det som ”räddat” mig…
Äter ingen medicin. Har astma sedan barnsben så har inhalator för det. Det är den enda medicin jag tar.
Citera
2023-08-04, 20:45
Medlem
[quote=Maviel|85295475]När du dricker så regelbundet får du sug och suget behöver du jobba med. När du slutar dricka kan kroppen lätt misstolka andra saker för sug så du behöver vara observant på HALT. H står för hungrig, A för arg, L för ledsen och T för trött. Håll dessa i shack genom att äta regelbundet, ha ett litet stash med sötsaker tillgängligt under första perioden, undvik situationer som triggar dig och ta dig en tupplur om du behöver på 20 minuter.

Och jag instämmer med övriga. Folk vet.

Du är heller inte ensam om ditt problem och det går att få hjälp. Du måste bara våga be om den.[/QUOTE

Jag vet att jag borde be om hjälp men jag klarar det inte. Jag klarar inte att ringa det där samtalet. Klarar inte att öppet berätta för en okänd att jag är en idiot.
Visst, de på Ica förstår ju så klart.. De på mitt jobb vet inte, chefen skulle ha tagit upp det.
Citera
2023-08-04, 20:46
Medlem
B-peths avatar
Citat:
Min konsumtion ligger runt det jag beskrivit. Minst fyra och som mest några fler än 12.. Beträffande socker så äter jag i princip aldrig sötsaker. Är mer sugen på salt, om jag måste välja. Sköter maten rätt bra och det är väl det som ”räddat” mig…
Äter ingen medicin. Har astma sedan barnsben så har inhalator för det. Det är den enda medicin jag tar.

12 folkisar är ungefär 50cl 40% sprit.
Och det är en jävla massa socker i öl, du måste få i dig lite sötsaker, du har absintens både på alkohol och socker just nu.
Klart du inte är sugen på godis när du dricker. Det får du genom folkisarna
Sen får du ta dig till apoteket och köpa kosttillskott samt extra b12 vitaminer samt magnesiumtabletter. Alla som dricker får brist på just B vitaminer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in