Citat:
Ursprungligen postat av telephone80
Det där låter som en karbonkopia av min situation. Mitt helgsupande har verkligen spårat ur. Från att ha varit en charmig och skön kille som står o raggar på ett par tjejer för 10 år sen, börjar jag nu bli allt mer "dräggig" i mitt fyllebeteende. Super bort grejjer, ramlar omkring, sitter på nån alkispub och alkisdricker på en söndag. Jag är kraftigt missnöjd med detta. Tyvär är det som du säger, när helgen kommer igen mår man kanon och då vill man fira och ha kul. Sen är man nere i skiten igen. Jag har ingen jävla aning hur jag ska lyckas ta mig ur detta. Jag blir FULL vid varenda tillfälle som bjuds, vare sig det är parmiddag, after-work eller vad som helst. Tar jag första ölen kör jag till 4 på morgonen, så enkelt är det. Problemet är att de flesta av mina polare är likadana, trots att de är på fel sida av 30 och har respektabla arbeten även de. Suck.
Kan du gå ut och ha kul utan att supa? Själv var jag ute i lördags, nykter (eftersom jag tryckt i mig antabus igen), och hade en roligare utekväll än jag haft på flera år. Dock var jag med nära vänner som också var nyktra (av div praktiska orsaker). Men det blir liksom en del annat man får skippa. Som ölrejs på nån alkispub med vänner som har samma problematiska förhållande till alkohol som en själv. Jag har själv romantiserat såna destruktiva grejer enormt, och kan ibland fortfarande göra det, men inser i efterhand att det inte är särskilt värdefullt alls. Har valt bort en del människor genom åren (även om jag alltid lyckas leta upp nån ny alkispolare att deka ned mig med vid behov). Kan självklart vara svårt om man måste göra slut med polare för att hålla sig nykter. Men ett tips vid svåra val är att tänka sig själv om tio år och hur man skulle vilja leva och vara då. Skulle det vara så kul om partyt bara fortsatte och man satt där försupen och jävlig vid 40+?
Om du vill ha ett tvärt stopp på supandet för att få tid att tänka rekommenderar jag antabus. Är absolut inget botemedel, men det är skönt att få en tillfällig respit.
Mitt eget problem kvarstår dock. Det där med att man glömmer så fort. Har gått på antabus och löptränat duktigt sen förra veckans katastroffylla och mår fint. Nu gäller bara att göra slut med supandet för gott. Wish me luck...