2023-01-04, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanWho
Druckit för mycket under lång tid och flera gånger försökt att dra ned på det utan att lyckas.
För åtta veckor sedan slutade jag och konstigt nog har det gått fantastiskt bra.
Inte ett sug efter alkohol.
Har blivit en del alkoholfri öl som den här gången smakar gott.

Tidigare har jag känt att jag skulle behöva en ny hobby för att hålla mig ifrån festandet vilket då var omöjligt.
Nu som nykter flödar idéerna på andra saker att göra.

Tyvärr gnager det i mig att det ändå inte kommer vara för evigt...

Bra hittils! Efter ca 3 månader nykter brukar man dessutom långsamt börja upptäcka fler fördelar.

Uttrycket "en dag i taget" kommer väl ifrån att många i början (1 året?) av sin nykterhet har svårt med tanken att vara nykter för alltid.
Citera
2023-01-04, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Sant, hälsan bör man ställa främst i ledet. Hoppas det går vägen för dig i alla fall!

Detsamma till dig! Tack för dina svar! Allt gott
Citera
2023-01-04, 22:20
Medlem
zxcvb45s avatar
Har snart 6 månader nykter, från att ha druckit sprit och öl i mängder dagligen i flera års tid. Det värsta är tristessen.

Får se om man kör ett halvår till eller om det blir en fylla.
Citera
2023-01-05, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Har snart 6 månader nykter, från att ha druckit sprit och öl i mängder dagligen i flera års tid. Det värsta är tristessen.

Upplevde du fysiska problem? Håller med dig, livet är ännu jobbigare och trökigare utan.
Citera
2023-01-05, 06:28
Bannlyst
Citat:

Köp tre fyra goda IPA bira och drick dom som juicer.

oops visste inte vilken tråd jag var i.

Fortsätt kämpa med nykterismen!
Citera
2023-01-05, 09:27
Medlem
Citat:

Bra jobbat! & månader är en imponerande tid. Jag har vart nykter flera år och jag måste erkänna att det nog tog ett år eller två att bli av med den där känslan av att allt var tråkigt. Ville ju att det skulle hända nåt... Nåja, jag gick på möten (och gör fortfarande) hos SMART Recovery och lärde mig där att man måste lära sig att fylla livet med roliga och intressanta saker för att öka möjligheterna att vara nykter. Det har jag även gjort och därför tycker jag att det nu går lättare. Mycket lättare.

Lycka till på din resa!
Citera
2023-01-05, 11:08
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Upplevde du fysiska problem? Håller med dig, livet är ännu jobbigare och trökigare utan.

Nej, blev helt chockad när läkaren sa att mina levervärden var bra.

Borde bara en omöjlighet med tanke på hur destruktivt jag levde, det var inga små mängder jag hällde i mig, och det var ingen kort tidsperiod heller.
Citera
2023-01-05, 15:41
Medlem
Citat:
Nej, blev helt chockad när läkaren sa att mina levervärden var bra.

Borde bara en omöjlighet med tanke på hur destruktivt jag levde, det var inga små mängder jag hällde i mig, och det var ingen kort tidsperiod heller.

Låter bra. Ett problem mindre i alla fall.
Citera
2023-01-05, 17:55
Medlem
Har snart varit nykter i ett helt år, när släpper tristessen och rastlösheten, eller är det något man vänjer sig med?

Till skillnad från många andra stordrickare så drack jag väldigt mycket ute på krogen, det ledde till efterfester, kvinnor, nya bekantskaper och en hel del droger. (Främst kokain).

Det känns så tråkigt att spendera en fredag hemma hos någon tjej framför TVn, eller en lördag med meningslösa sysslor och chips hemma på kvällen.
Jag tycker det är mycket roligare att supa skallen av mig fredag och lördag, vad som helst kan hända.

Känner alla som slutat dricka såhär, eller mår folk bra?
Citera
2023-01-05, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galaxensindivid
Har snart varit nykter i ett helt år, när släpper tristessen och rastlösheten, eller är det något man vänjer sig med?

Till skillnad från många andra stordrickare så drack jag väldigt mycket ute på krogen, det ledde till efterfester, kvinnor, nya bekantskaper och en hel del droger. (Främst kokain).

Det känns så tråkigt att spendera en fredag hemma hos någon tjej framför TVn, eller en lördag med meningslösa sysslor och chips hemma på kvällen.
Jag tycker det är mycket roligare att supa skallen av mig fredag och lördag, vad som helst kan hända.

Tror nog det är rätt vanligt.

Själv har jag nog alltid varit lite av en enstöring som gillar att nörda ner mig i saker, så jag har hittat sätt att bota tristessen (hjälpte till exempel sonen med ett bygga saker i Minecraft, kan lätt plöja ner 5-6 timmar bara där). Om jag varit van vid att träffa folk och uteliv hade jag nog haft svårare att anpassa mig.

Men du kanske kan hitta någon hobby hemmavid som får tiden att gå? Kämpa på!
Citera
2023-01-05, 19:02
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galaxensindivid

Det finns folk som säger att det försvinner, jag har då inte märkt av det ett skit efter nästan ett halvår.
Citera
2023-01-05, 19:16
Medlem
Citat:
Det finns folk som säger att det försvinner, jag har då inte märkt av det ett skit efter nästan ett halvår.
Var du också mycket ute på krogen och söp? Sitter man hemma framför TV:n och super ner sig så kan jag tänka mig att det är lättare att sluta, då händer ju ingenting, förutom att man blir full hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in