Citat:
Ursprungligen postat av
JohnWicks
Det handlar mer om att vara bra på att deffa. Vet inte hur duktig du är men. Du verkar äta fel och pusha på med träning vilket påverkar din hälsa negativt. Bieffekter av en dålig deff är vanliga symptom som hunger, trötthet, huvudvärk osv. Mer enkla grejer alltså som försvinner när man rättar till det som man gör fel vad det nu kan vara.
Jag mår som vanligt på en deff och märker inte att jag deffar utan det syns bara på kroppen. Mycket träning och inlärning av kunskap ligger bakom kan sägas. Har säkert deffat 20 gånger och det är nu på senare tid som jag gör allt rätt.
Det är sant. Jag har börjat dokumentera det hela för att studera mina vanor. En sak jag märkte ganska fort var brist på frukt i väskan efter att ha tränat på tom mage. Det andra är att handla i mataffären när man är både hungrig och trött. Oj som man fyller korgen med skit. Men jag kom på mig själv och la tillbaks allt. Tredje insikten var att jag inte hunnit planera vad jag ska äta.
Vad och hur äter en person som deffar egentligen?
Saker som jag undviker när jag är på diet
- allt som har hög sockerhalt (typ honung, ketchup etc)
- bröd, pasta, ris, potatis
- godis, chocklad, chips, läsk, energidryck
- ”processed meat” (typ salami, köttbullar etc)
- schnitzel av olika slag (allt som har ett hölje av skräp)
- färdiga såser på min sallad
- ost
- alltför oljiga rätter (litegrann är ok)
- fläsk
- kaffe
Saker som jag kan tänka mig äta när jag är på diet
- vatten (eller kolsyrat vatten om jag äter ute)
- vindruvsvinäger utspätt i vatten
- grönsaker (i princip tomma kalorier)
- mezerätter
- knäckebröd med olika grönsakspålägg, typ avocado, ägg, paprika, oliver etc
- wraps
- ugnsbakad kyckling eller fisk (kan också va fisk i burk typ tonfisk eller sardiner), alt kryddad lövbiff på teflonpanna utan olja, ägg, skaldjur
- linser, quinoa kikärtor, blomkålsris, konjak
- youghurt
- bär
- soppa
Hmm, jag kommer inte på nå mer, förutom luft. 🙃