2023-04-30, 05:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Poztmann1
Det går men blir svårt.

KETO. När du väl hamnar i ketos efter några dagar och håller carbs under 20g/day så kommer du att tappa upp emot 5kg i vätska. Om vi räknar med 3. Så har du 12 kvar. Då är det alltså 6kg i månaden vilket är gångbart med lite flyt. Jag föreslår tjack och IF (äta en gång om dagen tex OMAD).

Jag har tappat 40kg på 7mån genom ovan. Snittade 5.5kg i månaden.

Sedan är sömn viktigare än folk tror, inte för att man inte är hungrig när man sover utan av en rad andra anledning att göra, bl.a. hormoner.
KEtos? Vad är det? Det här är sådana idiotsaker man får för sig på fyllan, nu när man nyktrat till inser vad för skit man babblat om. Men jag ska fan visa den jävelen, han var riktigt kaxig och började redan kolla på motiv för sin sleeve som han är stensäker att jag ska pröjsa.
Citera
2023-04-30, 05:28
Medlem
Conjurings avatar
Då får du börja svälta butterbean. Du kan gå ner 1 kg i veckan om du ligger på kaloriunderskott. 1000 kcal mindre per dag.
Citera
2023-04-30, 05:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Conjuring
Då får du börja svälta butterbean. Du kan gå ner 1 kg i veckan om du ligger på kaloriunderskott. 1000 kcal mindre per dag.
Det är uteslutet, jag sa att jag ska inte svälta utan äta rätt och träna som en tok 5 ggr/vecka efter arbetet. Tror inte jag orkar mer än 1h löpbandet/cykeln dels rent fysiskt och dels att det tråkigt cykla en fucking timma men jag gör det som krävs. Jag måste orka träna, då kan jag inte har 100000 kalorier per dag!
Citera
2023-04-30, 05:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MarcusDa
Det är uteslutet, jag sa att jag ska inte svälta

Då går det inte. Det finns inget hälsosamt sätt att gå ner så mycket på så kort tid. Du behöver isåfall amputera ett ben eller något annat du skulle sakna mindre.

Du får helt enkelt äta din Aftonbladet-sallad och betala din egen tatuering.
Citera
2023-04-30, 05:41
Medlem
Jag hade nog svultit mig själv istället för att träna.

Jävligt jobbigt att inte få äta flera gånger per dag men det är en tröskel du måste över bara, sen kan du leva på soppa en gång om dagen och må hur bra som helst.
Citera
2023-04-30, 05:41
Medlem
Conjurings avatar
Citat:
Det är uteslutet, jag sa att jag ska inte svälta utan äta rätt och träna som en tok 5 ggr/vecka efter arbetet. Tror inte jag orkar mer än 1h löpbandet/cykeln dels rent fysiskt och dels att det tråkigt cykla en fucking timma men jag gör det som krävs. Jag måste orka träna, då kan jag inte har 100000 kalorier per dag!
Att äta rätt och träna är det bästa ja, men 15 kg på 9 veckor är ganska mycket. Då ska du gå ner 1,6 kg i veckan. 30 minuters jogging förbränner 350 - 400 kcal.
Hur mycket väger du nu?

Hur du än vrider vänder det så måste ditt kaloriunderskott ligga på ca 1500 kcal om dagen. Du kommer inte må bra av det.
Senast redigerad av Conjuring 2023-04-30 kl. 05:44.
Citera
2023-04-30, 05:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Då går det inte. Det finns inget hälsosamt sätt att gå ner så mycket på så kort tid. Du behöver isåfall amputera ett ben eller något annat du skulle sakna mindre.

Du får helt enkelt äta din Aftonbladet-sallad och betala din egen tatuering.
Jag skiter väl om det är hälsosamt ? Kom men ett svar på frågan istället för leka AllanBallan. Klart att det går utan att svälta som ett barn i Afrika. Antar du själv har försökt men kebabpizzan lockade för mycket och inte tror annan kan lyckas för du misslyckades? Jaja, vi får väl se men jag är övertygad om att det går.
Citera
2023-04-30, 05:45
Bannlyst
Citat:
Att äta rätt och träna är det bästa ja, men 15 kg på 9 veckor är ganska mycket. Då ska du gå ner 1,6 kg i veckan. 30 minuters jogging förbränner 350 - 400 kcal.
Hur mycket väger du nu?

Hur du än vrider vänder det så måste ditt kaloriunderskott ligga på ca 1500 kcal om dagen. Du kommer inte må bra av det.
Jag väger prick 90 kg. Det måste väl också bero på tiden samt hur snabbt du jobbar? Jag har hört bättre jogga långsammare men längre tid än att springa som en gnu en kortare tid? Stämmer det?
Citera
2023-04-30, 05:48
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Jag och en polare slog vad, om jag lyckas så ska han betala en tatuering och vice versa.
Jag ska gå ner 15 kg minst men framför allt så ska ölkaggen bort.

Jag måste tokträna , jag har tills 2023-06-24 på mig att tappa mitt bukfett. Tänker jag måste gå en timma varje dag på äckliga löpbandet alternativt på cykeln. Givetvis är det slut med all form av alkohol start idag men jag vill inte svälta. Vad bra kost som gör att du går ner i vikt men samtidigt orkar tokträna för att minska typ 15 kg fram till midsommar?

Gör en David Goggins, han tappade 30kg på 3 månader eller något liknande innan han blev Navy SEAL
Citera
2023-04-30, 05:49
Medlem
Conjurings avatar
Citat:
Jag väger prick 90 kg. Det måste väl också bero på tiden samt hur snabbt du jobbar? Jag har hört bättre jogga långsammare men längre tid än att springa som en gnu en kortare tid? Stämmer det?
Hur lång är du? Kan vara intressant att veta din idealvikt.
Ja det stämmer.
Citera
2023-04-30, 05:51
Medlem
Poztmann1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Gör en David Goggins, han tappade 30kg på 3 månader eller något liknande innan han blev Navy SEAL

Ja, men han led ju också av grov fetma.
Citera
2023-04-30, 06:02
Bannlyst
Citat:
Hur lång är du? Kan vara intressant att veta din idealvikt.
Ja det stämmer.
Vet faktiskt inte hur lång jag är men jag gissar 180 cm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in