2023-06-07, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vembryrsig-
När flertalet i både Bålsta och Katrineholm reagerar så kanske felen ligger hos de 2 personer övriga faktiskt reagerar på.

Bönder från bålsta, hör P till den kategorin och J till trash-bönder från Katrineholm. Han är ju ingen raketforskare direkt, och P hämtade väl hem honom från Katrineholm? 🥳

Har du räknat hur många som skriver i den här fancluben. Gör det igen! Ni är 10 personer, om ens det som ältar och ojjar er månad efter månad. Har det förändrat något?🥱😂

Ni vet dom gamla ensamna tanterna ingen vill ha? Som är bittra och slutar upp med en katt som enda sällskap i knät för att er man blivit så trött på ert kacklande och skitsnack. Lev ert egna liv brudar! Nån som mår bra har inte tid för det här.
Citera
2023-06-07, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweebie
Problemet för er är att det svider att trots deras skulder så kan dom fortfarande åka iväg på grejer, ha fina möbler osv tacka att hon jobbar med sociala medier och ”får” det mesta både i upplevelser och i prylar? Så svenskt så jag tror jag dör. Vad är det för dyra aktiviteter du menar? Det var snack om att dom åkte till badstranden igår och hade en ”upplevelse”. Man får ju hoppas att alla barn får åka till stranden kostnadsfritt under sommaren…. Eller får dom inte göra det heller?

Och apropå gnällandet över ekonomin har jag för mig att det gnälldes på en dyr hyra i augusti förra året då elpriserna stack samtidigt. Det är väl inte konstigt om den hamnat på 20.000 sek som ni uppger här (vad vet ni ens om det?).

Nej ush ni genomsyrar bara bitterhet och det syns genom varje rad som skrivs. Små skvallertackor som egentligen inte vet nånting, om nånting.
Ut i solen med er och omge er av vad som ger er energi.

Jag har absolut inga problem med att folk lägger pengar på sitt hem, nöjen osv. Problemet här är att är man skuldsatt är det en helt annan sak. Man gnäller över sin ekonomi för alla sina följare men sen åker man iväg på aktiviteter, jag kommer alltid tycka det är konstigt. Och ja, alla barn förtjänar verkligen att få åka till stranden, det hoppas jag lilla T också får göra med hans pappa någon dag, som du skriver är det kostnadsfritt, bara bensinpengar man får räkna med då kanske…nej just det, det hade ju dom inte råd med…
Citera
2023-06-07, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nelisc
Jag har absolut inga problem med att folk lägger pengar på sitt hem, nöjen osv. Problemet här är att är man skuldsatt är det en helt annan sak. Man gnäller över sin ekonomi för alla sina följare men sen åker man iväg på aktiviteter, jag kommer alltid tycka det är konstigt. Och ja, alla barn förtjänar verkligen att få åka till stranden, det hoppas jag lilla T också får göra med hans pappa någon dag, som du skriver är det kostnadsfritt, bara bensinpengar man får räkna med då kanske…nej just det, det hade ju dom inte råd med…

Ja eller så gör man som dom flesta separerade föräldrar gör! Den ena hämtar och den andra lämnar. Jag hade 4 timmar mellan mitt barns mamma. Hon lämnar och sen åker jag och lämnar. Inget tjafs med det. Det hör till ovanligheten att det är den enas ansvar. Dessutom har han väl sagt upp vårdnaden samt betalar underhåll? Det är hennes ansvar att betala!🤨 så vad tjafsar ni om?
Citera
2023-06-07, 14:30
Medlem
Citat:
Har du räknat hur många som skriver i den här fancluben. Gör det igen! Ni är 10 personer, om ens det som ältar och ojjar er månad efter månad. Har det förändrat något?🥱😂

Ni vet dom gamla ensamna tanterna ingen vill ha? Som är bittra och slutar upp med en katt som enda sällskap i knät för att er man blivit så trött på ert kacklande och skitsnack. Lev ert egna liv brudar! Nån som mår bra har inte tid för det här.

Du hittade en enkel man att manipulera, hur många andra skulle vara villiga att ingå i din dokusåpa? Det är klart att du är okej med att J övergett sin son, det blir ju enkelt för dig att slippa ta hand om någon annans avkomma som du helst av allt såklart vill slippa. Särskilt när han bidrar till dina.

P, allt här i livet handlar inte om det du tror. Alla behöver inte män för att "vara någon". Särskilt inte någon som omskolar sig på grund att han fick sparken från sitt yrke på grund av skulder.

En riktig kvinna och man, för den delen, reder sig själv. Likaså en riktig mamma och pappa utelämnar inte sina barn, det är bara ansvarslösa inkompetenta ruttna potatisar som gör det. Tror vi alla kan vara överens om det.

Btw, för oss som har råd att ha djur så kanske det vore bra att skaffa det. Hundar och katter är kul har jag hört, om man har råd att ha de och förståndet till det. Kram.
Citera
2023-06-07, 14:38
Medlem
Citat:
Du hittade en enkel man att manipulera, hur många andra skulle vara villiga att ingå i din dokusåpa? Det är klart att du är okej med att J övergett sin son, det blir ju enkelt för dig att slippa ta hand om någon annans avkomma som du helst av allt såklart vill slippa. Särskilt när han bidrar till dina.

P, allt här i livet handlar inte om det du tror. Alla behöver inte män för att "vara någon". Särskilt inte någon som omskolar sig på grund att han fick sparken från sitt yrke på grund av skulder.

En riktig kvinna och man, för den delen, reder sig själv. Likaså en riktig mamma och pappa utelämnar inte sina barn, det är bara ansvarslösa inkompetenta ruttna potatisar som gör det. Tror vi alla kan vara överens om det.

Btw, för oss som har råd att ha djur så kanske det vore bra att skaffa det. Hundar och katter är kul har jag hört, om man har råd att ha de och förståndet till det. Kram.

Nej tack, jag vill inte ha någon rutten potatis till man tack, helst ingen man alls faktiskt!😎 Men jag tycker du kan ta och skriva till P direkt istället, du verkar tycka väldigt mycket men verkar bara ventilera dig här? Kanske skulle göra dig gott!
Citera
2023-06-07, 14:41
Medlem
Citat:
Ja eller så gör man som dom flesta separerade föräldrar gör! Den ena hämtar och den andra lämnar. Jag hade 4 timmar mellan mitt barns mamma. Hon lämnar och sen åker jag och lämnar. Inget tjafs med det. Det hör till ovanligheten att det är den enas ansvar. Dessutom har han väl sagt upp vårdnaden samt betalar underhåll? Det är hennes ansvar att betala!🤨 så vad tjafsar ni om?

Hur är det möjligt menar du?
1. J valde att flytta ifrån sin son. Inte tvärtom.

2. Lilla T är inte välkommen hemma hos J och P. Vart skulle mamman lämna?

3. Varför har han sagt upp vårdnaden om sin son?

4. Nej, det är inte lilla T's mammas ansvar att betala för J's bensin pengar vid de enstaka tillfällen han ser sin son. Det finns regler kring detta med att dela bensinkostnader vid umgänge. J har råd.

5. Tycker du på riktigt att det är moraliskt rätt att kräva pengar av en ensamstående mamma, som inte valde att bli ensamstående. Som verkligen försökt att få J att ta ansvar och vara en pappa till lilla T? Kryp tillbaka där du kom ifrån, snälla.

6. J har väl kostat lilla T's mamma tillräckligt med pengar? Tror du ett underhåll täcker upp för det? Ta reda på fakta, eller vänta, du vet ju, men du vill bara framstå som tom i bollen.
Citera
2023-06-07, 14:41
Medlem
Citat:

Så mamman ska betala om J ska åka dit och träffa hans son? Han valde att flytta ifrån dom till sin nya familj, men om T vill träffa J vill J ha resan betald annars tycker han inte det är värt att åka eller vad menar du? Hoppas du skämtar..
Citera
2023-06-07, 14:43
Medlem
Citat:
Nej tack, jag vill inte ha någon rutten potatis till man tack, helst ingen man alls faktiskt!😎 Men jag tycker du kan ta och skriva till P direkt istället, du verkar tycka väldigt mycket men verkar bara ventilera dig här? Kanske skulle göra dig gott!

Jag har haft diskussioner med dom båda, men att prata med en säck potatis brukar ju tyvärr inte leda någon vart. 🙂
Citera
2023-06-07, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nelisc
Så mamman ska betala om J ska åka dit och träffa hans son? Han valde att flytta ifrån dom till sin nya familj, men om T vill träffa J vill J ha resan betald annars tycker han inte det är värt att åka eller vad menar du? Hoppas du skämtar..

Helt otroligt resonemang, detta kan inte vara en vän till P. Detta måste vara P. Kanske till och med J och P. Det är exakt så dom resonerar 🙂
Citera
2023-06-07, 14:50
Medlem
Om p tror att det endast är skvallerkärringar från Bålstad och Katrineholm här inne så kan jag ju meddela att snacket kring denna inkompetenta familj går även i grannkommunen.

Tkr mest synd om alla inblandade barn till dessa ”vuxna” människor…
Citera
2023-06-07, 14:54
Medlem
Citat:
Helt otroligt resonemang, detta kan inte vara en vän till P. Detta måste vara P. Kanske till och med J och P. Det är exakt så dom resonerar 🙂

Oavsett så är det helt sjukt att ens uttrycka sig så, jag tycker så fruktansvärt synd om lilla T.
Citera
2023-06-07, 15:28
Medlem
J postar fina inlägg om P, L och sina bonusbarn. J spenderar all sin tid med dem. Skjutsar sina bonusbarn, gör roliga aktiviteter med dem. Ingenstans skriver han om sin son T. Verkar aldrig träffa honom. Det är väl HAN som valt att flytta långt bort från sin son. Ändå verkar det nu enligt vad som skrivs här som om det är mammans ansvar att betala bensin så att han ska träffa sin son. Det är ju helt obegripligt, hur kan någon tycka det är ok? Och framförallt, VILL han inte träffa sin son? Ens barn går väl före allt? En normal förälder skulle ju göra allt för att träffa sitt barn men han verkar hellre spendera tid med sina bonusbarn. Sjukt provocerande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in