Igår, 21:12
Medlem
fourthwifeofharry8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmybacon
Och där kom reklammännen för 🤡 farsdag present.

Såklart. Genuint och fint 🙄
Citera
Igår, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helgonets
Men jag blir lite fundersam. Att han är spelfri handlar ju till stor del inte om att han fått hjälp och jobbat sig därifrån. Han har blockerat sig från spelsidor och låtit Patricia ta all ekonomi. Hur fungerande är man då? Förstår Patricia men samtidigt så är det ingen lösning att han inte har hand om någon ekonomi? Hur hade det sett ut utan henne? Tror tyvärr inte han är så frisk som han kanske får det att låta på Instagram

Det tror inte jag heller att han är, skulle han få möjligheten att spela tar han den garanterat. Om inte behandling kan hjälpa honom lär inte P heller kunna göra det. Däremot har han gjort det lätt för sig genom att se till att han inte har egna pengar och därmed inte kan spela.
En annan sak jag reagerade på i podden var ju att han kände att pengarna inte räckte till aktiviteter med barnen och P så därför spelade han. Samtidigt som han då säger att P blev tårögd och knäckt när det kom fram så tog hon gladeligen emot spelvinsten så de kunde åka till Liseberg.
För mig är det obegripligt att man som partner gör på så vis när man vet att personen har ett beroende.
Citera
Igår, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molim
Det tror inte jag heller att han är, skulle han få möjligheten att spela tar han den garanterat. Om inte behandling kan hjälpa honom lär inte P heller kunna göra det. Däremot har han gjort det lätt för sig genom att se till att han inte har egna pengar och därmed inte kan spela.
En annan sak jag reagerade på i podden var ju att han kände att pengarna inte räckte till aktiviteter med barnen och P så därför spelade han. Samtidigt som han då säger att P blev tårögd och knäckt när det kom fram så tog hon gladeligen emot spelvinsten så de kunde åka till Liseberg.
För mig är det obegripligt att man som partner gör på så vis när man vet att personen har ett beroende.

Pannan utnyttjar sin omgivning för att få pengar. Så länge han drar in stålar till hennes familj så är det okej om han så jobbar som torped.
Jag förstår att han känner sig värdelös, förminskad och fast i hennes träsk. Han är för svagsint för att klara sig ensam för hon kommer köra över honom totalt vid en separation.
Om man förstår honom rätt så är Pannan hans andra riktiga förhållande, så han är inte speciellt världsvan.

Lite synd tycker jag ändå om han, killen skulle säkert kunna vara en fantastisk pojkvän till en tjej som inte trampar på honom offentligt.
Citera
Idag, 10:56
Medlem
Att bli spelfri ÄR en bedrift som han ska vara stolt över. Det är ett steg i rätt riktning. Jag skulle däremot vilja påpeka att han bytt beroende. Istället för att jaga pengar, vilket han tillslut insåg att han inte lyckas med så blev det nya beroendet tillfälliga och kortsiktiga dopaminkickar som att få likes och bekräftelse genom sociala medier. Pannan har samma beroende. Jag tror rehab skulle vara positivt för dem båda för att jobba med de underliggande orsakerna till deras destruktiva beteendemönster. Att inte ta den enkla vägen som är återkommande för detta par. Att Hallerheim tar kontroll över sitt liv, sin ekonomi och ett faktiskt ansvar för sina egna handlingar och dåliga beslut. Det måste kännas fruktansvärt att inte känna att man kan klara sig på egna ben. Att en annan person ska kontrollera, försörja och bära en genom livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in