2023-04-23, 14:00
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuspiciusMind
Problemet är att det är du som saknar empati för människoliv. Du tycker att man kan överge barn som har fötts. Vad är det som gör att du älskar foster så mycket?

Var snäll nu nigga. Vi kanske begår folkmord mot autisms-sekten en vacker dag.

Ni skall aldrig ta ordet empati i er mun, ni för slakten av 40000 svenska bebisar om året, ni njuter av det och försvarar det med näbbar och klor. Vad är det för sinnessjuk gaslighting du tror du ska komma undan med här? Kan man inte ens försvara dom som är så små och svaga att dom inte ens har en röst än så är men en feg liten människa. Skall vi nu börja döda parasiter så börjar vi så klart med alla vuxna och inte dom stackars liv som är här pga 2 andra vuxna människors val.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det är ett allvarligt brott att mörda bebisar i Sverige, vilket jag stödjer till fullo.

Jag stödjer kvinnors rätt till säkra aborter av foster. Jag tycker den svenska abortlagstiftningen är fullgod.

Nazisterna var staten när de började mörda judarna. Jag har besökt många koncentrationsläger och är troligen mer påläst om det än du.

Japp du är helt dum i huvudet, du förstår varken simpla eller komplexa resonemang. Att säga att människan inte har något värde och rättigheter är hur ni alltid gör sen om ni vill kalla livet för jude eller foster spelar ingen som helst roll. Nu kastar jag inte mer pärlor åt svin här, dumt av mig att försöka ens.
Citera
2023-04-23, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
inte om mamman gör det....
det finns 2 tydliga undtag
https://www.riksdagen.se/sv/dokument...fs-1962-700#K3

3 § Dödar kvinna sitt barn vid födelsen eller eljest å tid då hon på grund av nedkomsten befinner sig i upprivet sinnestillstånd eller i svårt trångmål, dömes för barnadråp till fängelse i högst sex år.

4 § Har upphört att gälla genom lag (1974:596).

säkra aborter har funnits sedan börjat på 1900 talet.

det är ingen risk att någon någonsin kommer mistta dig för påläst....
Nazister var alla som var medlemmar i NSDAP.

liksom abortlagstiftning skrevs undtagsregler som skiljde "judar" från "människor" ur ett straffrätsligt perspektiv.
Skälet att nyförlösta kvinnor kan slippa straff om de dödar sitt barn är för att det föreligger svår psykisk sjukdom som förlossnings eller amningspsykos vilket har utlöst av just graviditet och förlossning .
Pappor slipper också fängelse om de dödar sina barn om de drabbats av psykos.
Ett av skälen till att bevilja sen abort är svårt psykisk sjukdom som psykoser
Citera
2023-04-23, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ni skall aldrig ta ordet empati i er mun, ni för slakten av 40000 svenska bebisar om året, ni njuter av det och försvarar det med näbbar och klor. Vad är det för sinnessjuk gaslighting du tror du ska komma undan med här? Kan man inte ens försvara dom som är så små och svaga att dom inte ens har en röst än så är men en feg liten människa. Skall vi nu börja döda parasiter så börjar vi så klart med alla vuxna och inte dom stackars liv som är här pga 2 andra vuxna människors val.

Japp du är helt dum i huvudet, du förstår varken simpla eller komplexa resonemang. Att säga att människan inte har något värde och rättigheter är hur ni alltid gör sen om ni vill kalla livet för jude eller foster spelar ingen som helst roll. Nu kastar jag inte mer pärlor åt svin här, dumt av mig att försöka ens.
Med tanke på att du har försvarat att samma bebisar blir infrysta levande istället bör du inte ta ordet empati i din mun.
Citera
2023-04-23, 14:05
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Och var exakt går gränsen för detta? Måste hjärnan vara färdigutvecklad?

Gäsp.
En färdigutvecklad hjärna vid 25 år.
Gränsen: När man har en hjärna och känsel.

Du vet. Att överge sina barn är grov misshandel.
Anser du att det är bättre än att knäppa ett foster som är en vecka gammal?
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Med tanke på att du har försvarat att samma bebisar blir infrysta levande istället bör du inte ta ordet empati i din mun.
Han vet ingenting om empati. Hans neuroner fungerar lite annorlunda. I hans värld är allt roligt tills han själv drabbas av missöden.
Senast redigerad av SuspiciusMind 2023-04-23 kl. 14:08.
Citera
2023-04-23, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Skälet att nyförlösta kvinnor kan slippa straff om de dödar sitt barn är för att det föreligger svår psykisk sjukdom som förlossnings eller amningspsykos vilket har utlöst av just graviditet och förlossning .
Nej, i de fallen så döms man inte till barndråp.

Citat:
Pappor slipper också fängelse om de dödar sina barn om de drabbats av psykos.
Det stämmer även för mammor.

Citat:
Ett av skälen till att bevilja sen abort är svårt psykisk sjukdom som psykoser
ett av de vanlgare skälen är att man saknar aknytning till sverige....
Citera
2023-04-23, 14:08
Medlem
Citat:
Du är så oerhört efterbliven så jag häpnar.

Om jag ger dig ledtråden att att medecinska aborter utgör ca 90% av alla aborter som sker efter v9
eller är du för efterbliven för att förstå att din förmåga är långt uner ett barns?

Jag tror att du ska fokusera på dina personliga problem snarare än statestik. för den är väl etablerad och postmodernism har inget att tillföra (där heller)

Sanning spelar roll. i synnerhet med tanken på hur efterblivna individer som där finns på jordklotet.

Du borde det återspeglas i lagen, och det gör det inte, inte öht faktiskt.

Att tycka att det är fel att döda bebisar är helt i sin ordning,

Jag ahr ingen relation till dig heller, och trots att du är långt mer värdelös så tycker jag inte att man ska slå ihjäl dig. märkligt va?

Bebis som bebis. tycker inte att man ska få mörda dem.

Ingen, förutom kvinnan/paret har en relation till fostret. Och knappt ens de har en relation till fostret mer än de graviditetshormoner kvinnan känner av. Låt de kvinnor/par som har samvete nog att döda sina egna foster och som upplever sig ha skäl nog att göra detta, få göra säker och laglig abort. Inom de gränser vi satt upp för abort i Sverige.

Och lägg din energi på de levande födda bebisar/barn som lever i misär. Du och din fru kan bli fosterhem tex. Du kan börja jobba med barn som har det svårt också. Bidra.
Citera
2023-04-23, 14:09
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi

Nope jag är emot allt big pharma nonsens och där ingår provrörsbefruktning, inseminering, frysande och allting annat. Nu börjar du allt bli bra desperat va? Vad andra gör får inte ert mord av er egna bebis att försvinna heller så du kanske skall försöka ta tag i den demonen istället för att tramsa?
Citera
2023-04-23, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ingen, förutom kvinnan/paret har en relation till fostret. Och knappt ens de har en relation till fostret mer än de graviditetshormoner kvinnan känner av. Låt de kvinnor/par som har samvete nog att döda sina egna foster och som upplever sig ha skäl nog att göra detta, få göra säker och laglig abort. Inom de gränser vi satt upp för abort i Sverige.

så oerhört efterbliven.....

Citat:
Och lägg din energi på de levande födda bebisar/barn som lever i misär. Du och din fru kan bli fosterhem tex. Du kan börja jobba med barn som har det svårt också. Bidra.

Jag bidrar, men att tycka att det är fel att mörda bebisar är ett moraliskt ställningstagande, inte ett socioekonomiskt.

Vad får du ut av att konsekvent ljuga och fantisera i inlägg efter inlägg, förstör jag din sexuala njutning av abort när jag rättar dina sinnesjuka inläg?

är du kanske förklaringen till varför vi har 100 tals aborter årligen där kvinnor väljer bort preventiv medel för att de vill bli gravida, och gör abort?
Senast redigerad av slö 2023-04-23 kl. 14:13.
Citera
2023-04-23, 14:12
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Först var abort en icke-fråga för dig och nu är det inte en icke-fråga. Har du ens någon koll på vad du egentligen tycker?

Det är en icke-fråga för mig ja om abort ska vara tillåtet eller ej eftersom kvinnor kommer utföra aborter oavsett. Säkra kontra osäkra aborter är huvudfrågan för mig.

Citat:
Du rättfärdigade abort med argumentet att "man har utfört abort i alla tider". Därmed om du är logiskt konsekvent är du också för mord och andra hemskheter eftersom att det också skett i alla tider.

Jag stödjer säkra aborter fram till vecka 18.

Mord är jag inte "för".

Låt mig påminna dig om att det är din tolkning att abort är mord. Försök skilja på dig själv och andra.

Citat:
Så du är emot abort nu alltså? Vad är din definition av mord och mänskligt liv?

Så nu är du för abort? I samma inlägg dessutom.

Födda människors liv trumfar alltid ofödda fosters liv. Kvinnors liv och hälsa trumfar alltid fosters liv fram till vecka 18 och definitivt trumfar foster i vecka 7-9 då den absoluta majoriteten av alla aborter utförs.

Citat:
Nej, det var du drog upp ditt intellekt och hur kapabel du är att tänka komplext som ett skäl till varför du stödjer industriella massmord.

Du har fortfarande inte besvarat frågan. Hur rättfärdigar du abort moraliskt för dig själv? Att säga att du tycker något är bra, eller att du stödjer det och det, är inte ett moraliskt rättfärdigande.

Oj du är en aning trög. Nej jag stödjer inte industriellt massmord.

Jag stödjer säkra aborter fullt ut juridiskt OCH moraliskt.
Citera
2023-04-23, 14:19
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
inte om mamman gör det....
det finns 2 tydliga undtag
https://www.riksdagen.se/sv/dokument...fs-1962-700#K3

3 § Dödar kvinna sitt barn vid födelsen eller eljest å tid då hon på grund av nedkomsten befinner sig i upprivet sinnestillstånd eller i svårt trångmål, dömes för barnadråp till fängelse i högst sex år.

4 § Har upphört att gälla genom lag (1974:596).

Kvinnor som drabbas av svår förlossningsdepression kan komma att skada sitt barn ja.

Vad har detta med abort att göra?

Citat:
säkra aborter har funnits sedan börjat på 1900 talet.

Inte säkra nej.

Citat:
det är ingen risk att någon någonsin kommer mistta dig för påläst....
Nazister var alla som var medlemmar i NSDAP.

Och staten var NSDAP.

(alltså för helvete, kom in i matchen)

Citat:
liksom abortlagstiftning skrevs undtagsregler som skiljde "judar" från "människor" ur ett straffrätsligt perspektiv.

Judarna som mördades i lägren var inga foster.
Citera
2023-04-23, 14:21
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det är en icke-fråga för mig ja om abort ska vara tillåtet eller ej eftersom kvinnor kommer utföra aborter oavsett. Säkra kontra osäkra aborter är huvudfrågan för mig.

Jag stödjer säkra aborter fram till vecka 18.

Mord är jag inte "för".

Låt mig påminna dig om att det är din tolkning att abort är mord. Försök skilja på dig själv och andra.

Födda människors liv trumfar alltid ofödda fosters liv. Kvinnors liv och hälsa trumfar alltid fosters liv fram till vecka 18 och definitivt trumfar foster i vecka 7-9 då den absoluta majoriteten av alla aborter utförs.

Oj du är en aning trög. Nej jag stödjer inte industriellt massmord.

Jag stödjer säkra aborter fullt ut juridiskt OCH moraliskt.
Är inte 18 veckor ganska lång tid nigga?
Jag är ingen abortmotståndare men det är en fråga jag är kluven över.
Citera
2023-04-23, 14:22
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt

Förstår att det är svårt för en autistisk kille att förstå nyanserna här i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in