Citat:
Ursprungligen postat av
Reiwa
Först var abort en icke-fråga för dig och nu är det inte en icke-fråga. Har du ens någon koll på vad du egentligen tycker?
Det är en icke-fråga för mig ja om abort ska vara tillåtet eller ej eftersom kvinnor kommer utföra aborter oavsett. Säkra kontra osäkra aborter är huvudfrågan för mig.
Citat:
Du rättfärdigade abort med argumentet att "man har utfört abort i alla tider". Därmed om du är logiskt konsekvent är du också för mord och andra hemskheter eftersom att det också skett i alla tider.
Jag stödjer säkra aborter fram till vecka 18.
Mord är jag inte "för".
Låt mig påminna dig om att det är
din tolkning att abort är mord. Försök skilja på dig själv och andra.
Citat:
Så du är emot abort nu alltså? Vad är din definition av mord och mänskligt liv?
Så nu är du för abort? I samma inlägg dessutom.
Födda människors liv trumfar alltid ofödda fosters liv. Kvinnors liv och hälsa trumfar alltid fosters liv fram till vecka 18 och definitivt trumfar foster i vecka 7-9 då den absoluta majoriteten av alla aborter utförs.
Citat:
Nej, det var du drog upp ditt intellekt och hur kapabel du är att tänka komplext som ett skäl till varför du stödjer industriella massmord.
Du har fortfarande inte besvarat frågan. Hur rättfärdigar du abort moraliskt för dig själv? Att säga att du tycker något är bra, eller att du stödjer det och det, är inte ett moraliskt rättfärdigande.
Oj du är en aning trög. Nej jag stödjer inte industriellt massmord.
Jag stödjer säkra aborter fullt ut juridiskt OCH moraliskt.