2023-04-20, 17:00
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Att vara gravid är per definition inte ens kropp, utan två.
Barnet, oavsett om du kallar det foster, en klump gamitceller eller whatever är också vid något tillfälle en människa med egna rättigheter.

Nästa fråga är därför, när får barn sina rättigheter. När det är oskiljbart från och kan klara sig utanför mamman (typ vecka 20) , eller en minut före eller efter födseln?
Efter födseln. Om det fötts efter vecka 22.
Citera
2023-04-20, 17:54
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jo jag vill gärna veta vilken lycka du har med att ragga frireligiösa som tycker att abort är synd.

Vi lever lyckligt i alla våra dagar och har 8 väluppfostrade perfekta ariska barn och alla åker till himmeln när vi dör. Den andre bruden vi kan kalla henne Ispi lever i total misär och efter mord på 2 bebisar så slutar hon i helvetet.

Vem som vann kan ju var och en välja själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Ett foster har inga rättigheter liksom dina spermier inte har några. Alltid lustigt att abortmotståndare endast bryr sig om liv och rättigheter när det gäller foster.

Sluta spela dum. Ingen säger att spermier skall ha rättigheter och inte heller att ägg skall ha rättigheter utan liv. Vet du inte när liv uppstår får du läsa på dummy.
Citera
2023-04-20, 18:02
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Sluta spela dum. Ingen säger att spermier skall ha rättigheter och inte heller att ägg skall ha rättigheter utan liv. Vet du inte när liv uppstår får du läsa på dummy.
Spermier kan leva och dö. Du har religösa föreställningar om ”när liv uppstår”, och liv bryr du dig bara om när du kan applicera det på ett befruktat ägg.

Ni är hycklare, George Carlin beskrev det bäst:
https://m.youtube.com/watch?v=SgjGwO...BhYm9ydGlvbg==
Citera
2023-04-20, 18:24
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Spermier kan leva och dö. Du har religösa föreställningar om ”när liv uppstår”, och liv bryr du dig bara om när du kan applicera det på ett befruktat ägg.

Ni är hycklare, George Carlin beskrev det bäst:
https://m.youtube.com/watch?v=SgjGwO...BhYm9ydGlvbg==

Kan typ allt i kroppen så din poäng finns inte. Nej alla vet när liv uppstår, det är när ägget är befruktat, sen för man mörda detta liv för att det inte skall bli liv. Sluta leva i Disneyland.

Carlins ateistiska dödsångest är mest bara gullig. Han hade många demoner den grabben men hans skämt om NASA och annat var bra. Jag är dock inte kristen så skulle uppskatta om du inte viker ut dina fördomar allt för tydligt i konversationer med mig. Du kommer så se otroligt dum ut då så det är inte för min skull jag säger det.
Citera
2023-04-20, 18:48
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ett foster har inga rättigheter liksom dina spermier inte har några. Alltid lustigt att abortmotståndare endast bryr sig om liv och rättigheter när det gäller foster.

Falsk analogi.
Citera
2023-04-20, 19:07
Medlem
Citat:
Syns ju i usa nu när läkare inte avslutar graviditet trots att allt fostervatten läckt ut i vecka 17-18 och fostret inte kan överleva och där kvinnor får vänta hemma på att fostret stöts ut eller där ett antal kvinnor drabbats av sepsis pga de bär ett dött foster eller familjer som får gå och vänta på att det svårt missbildade barnet i magen ska dö av sig självt trots att det aldrig kommer att leva om det föds
Citera
2023-04-20, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Syns ju i usa nu när läkare inte avslutar graviditet trots att allt fostervatten läckt ut i vecka 17-18 och fostret inte kan överleva och där kvinnor får vänta hemma på att fostret stöts ut eller där ett antal kvinnor drabbats av sepsis pga de bär ett dött foster eller familjer som får gå och vänta på att det svårt missbildade barnet i magen ska dö av sig självt trots att det aldrig kommer att leva om det föds

Oj. har det hänt ens?

Jag trodde de alla bara åkte över gränsen (eller det andra favvoargumentet , alla ofentliga soptunnor fylls av bebisar)

Du vet väll att "abort förbud" eller brist på tillgång till "industraliserad abort" inte är så farligt som rubrikerna påstår?
Citera
2023-04-20, 21:04
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Kan typ allt i kroppen så din poäng finns inte. Nej alla vet när liv uppstår, det är när ägget är befruktat, sen för man mörda detta liv för att det inte skall bli liv. Sluta leva i Disneyland.

Carlins ateistiska dödsångest är mest bara gullig. Han hade många demoner den grabben men hans skämt om NASA och annat var bra. Jag är dock inte kristen så skulle uppskatta om du inte viker ut dina fördomar allt för tydligt i konversationer med mig. Du kommer så se otroligt dum ut då så det är inte för min skull jag säger det.
Det är tyvärr endast religösa dårar som tror det. Att du säger ”alla vet” visar bara vilken dålig verklighetskontakt du har, det är rentav sorgligt.
Citera
2023-04-20, 21:15
Citat:
Vi lever lyckligt i alla våra dagar och har 8 väluppfostrade perfekta ariska barn och alla åker till himmeln när vi dör. Den andre bruden vi kan kalla henne Ispi lever i total misär och efter mord på 2 bebisar så slutar hon i helvetet.

Vem som vann kan ju var och en välja själv.

Eller så lever JAG lycklig i alla mina dagar med min man och våra 8 friska väluppfostrade barn medan du lever sexlös i misär för att du inte hittar nån frikyrkobrud som vill ha dig.
Citera
2023-04-20, 21:35
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Det är tyvärr endast religösa dårar som tror det. Att du säger ”alla vet” visar bara vilken dålig verklighetskontakt du har, det är rentav sorgligt.

Nej alla förstår när befruktning sker och det spelar ingen roll om det är doktorer eller religiösa. Ni galningar som låtsas som något annat är ju samma galningar som klipper kuken av er så ni har ju ingen trovärdighet alls i frågan. Vanlig abc biologi är ju för mycket för er små liv.

Citat:
Eller så lever JAG lycklig i alla mina dagar med min man och våra 8 friska väluppfostrade barn medan du lever sexlös i misär för att du inte hittar nån frikyrkobrud som vill ha dig.

Tills räkningen skall betalas då menar du? Satan skall ha sitt.
Citera
2023-04-20, 21:42
Citat:
Nej alla förstår när befruktning sker och det spelar ingen roll om det är doktorer eller religiösa. Ni galningar som låtsas som något annat är ju samma galningar som klipper kuken av er så ni har ju ingen trovärdighet alls i frågan. Vanlig abc biologi är ju för mycket för er små liv.

Tills räkningen skall betalas då menar du? Satan skall ha sitt.
Ja ditt celibat är nog guds straff.
Citera
2023-04-20, 22:02
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ja ditt celibat är nog guds straff.

Hmm du får nog läsa på om himlen och helvetet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in