2023-04-23, 14:24
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuspiciusMind
Är inte 18 veckor ganska lång tid nigga?
Jag är ingen abortmotståndare men det är en fråga jag är kluven över.

Samma här.
Men det är en annan diskussion. Abortmotståndarna här vill förbjuda abort helt och hållet nigga. Så det är först det vi niggaz måste kämpa mot sen kan vi diskutera antal veckor i lugn och ro.
Citera
2023-04-23, 14:26
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Nej, nej det är det inte.
Jo, läs på om det.

Citat:
Abort är ingenting naturligt.
Tror du mens är häxkonster?
Citera
2023-04-23, 14:27
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Abortmotståndarna här vill förbjuda abort helt och hållet nigga. Så det är först det vi niggaz måste kämpa mot sen kan vi diskutera antal veckor i lugn och ro.
Jag vet. Ett annat ord för dem är odugliga män. Somliga skulle även säga kvinnohatare. Handlar inte ett dugg om foster eller allas lika värden.
Citera
2023-04-23, 14:30
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Förstår att det är svårt för en autistisk kille att förstå nyanserna här i livet.

Jo ni transor har det nog rätt jobbigt överlag. Nyanser sa den simpla stollan.
Citera
2023-04-23, 14:30
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Du har ju synpunkter på tex "männs" rätt att mörda ostraffat, men inte kvinnors rätt att mörda.

samtliga där du stöder att man har rätt att ta ett ett liv ostraffat, men inte ett annat.

då får du nöja dig med att där finns mördare som inte förstår varför det är ett prbolem för dem att ta någon annans liv, trotts att du tycker det...

Låt mig påminna dig om att det är du som anser att abort av foster i vecka 7-9 är mord.

Kommer alltid finnas mördare.
Citera
2023-04-23, 14:31
Medlem
Citat:
Kvinnor som drabbas av svår förlossningsdepression kan komma att skada sitt barn ja.
sigh... varför detta behov av att vräka ut sig saker helt random... som små barn innan de får lära sig vad internet kan användas till....

Citat:
Vad har detta med abort att göra?
pargraf 4 är abortlagen. (1974:596).

Citat:
Inte säkra nej.
absolut säkra ja , det du blandar ihop är fri aborträtt, säkra aborter har sjukvården erbjudit kvinnor sedan början på 1900 talet.

Citat:
Och staten var NSDAP.
En nazist är en människa som är medlem i NSDAP. vare sig mer eller mindre.

Citat:
(alltså för helvete, kom in i matchen)
Passa på att lära dig något istället. om du bara använder internet till porr och att logga in på 1177 för att kolla om du fått mer medeciner, så är jag ditt sissta hopp

Citat:
udarna som mördades i lägren var inga foster.
de var inte "människor" heller, så det var helt i sin ordning eller?
Citera
2023-04-23, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Jo, läs på om det.
Det har jag gjort.

Citat:
Tror du mens är häxkonster?
Nej. det tror jag inte.
Citera
2023-04-23, 14:33
Medlem
Citat:
Jag stödjer säkra aborter fram till vecka 18.

Mord är jag inte "för".

Låt mig påminna dig om att det är din tolkning att abort är mord. Försök skilja på dig själv och andra.

Återigen, du rättfärdigade abort med argumentet att "man har utfört abort i alla tider". Därmed om du är logiskt konsekvent är du också för mord och andra hemskheter eftersom att det också skett i alla tider.

Förstår du att "man har utfört det i alla tider så därför är det rättfärdigat" inte är ett starkt argument? Detta leder dig till att även mord på vuxna människor är rättfärdigat eftersom att människor har mördat varandra i alla tider. Detsamma kan sägas om det mesta vi idag anser vara moraliskt förkastligt.

Har du inget annat rättfärdigande för abort moraliskt sett än detta? Om inte, så kan vi lugnt säga att du inte har något moraliskt rättfärdigande alls.

Citat:
Födda människors liv trumfar alltid ofödda fosters liv. Kvinnors liv och hälsa trumfar alltid fosters liv fram till vecka 18 och definitivt trumfar foster i vecka 7-9 då den absoluta majoriteten av alla aborter utförs.

Så du är emot abort om kvinnans liv inte är i fara, eller vad vill du säga med detta? Om kvinnans liv är i fara ser jag inget moraliskt fel med abort, men du stödjer abort av vilken anledning som helst, så som bekvämlighet och lättja.

Citat:
Oj du är en aning trög. Nej jag stödjer inte industriellt massmord.

Ungefär 40.000 människor dödas via abort varje år i Sverige. Att beskriva det som industriellt massmord är därmed helt korrekt.

Citat:
En färdigutvecklad hjärna vid 25 år.
Gränsen: När man har en hjärna och känsel.

Och när har man en hjärna? Hjärnan börjar utvecklas under tredje veckan av en graviditet och är inte färdigutvecklad förrän ungefär i 25 års åldern.

Så om man saknar känsel är man inte en människa längre? Märklig definition. Det finns många människor som lever med sjukdomar där man förlorat sin känsel. Det är inte många som skulle hålla med dig om din definition av vad ett mänskligt liv är.

Citat:
Du vet. Att överge sina barn är grov misshandel.

Är det för att du vet om att du enbart har extremt svaga argument du måste bygga halmgubbar och lögner i varenda inlägg?

Du får gärna visa var jag argumenterat för att det är önskvärt att överge sina barn. Ja, just det, det kan du inte.
Citera
2023-04-23, 14:33
Medlem
Citat:
Låt mig påminna dig om att det är du som anser att abort av foster i vecka 7-9 är mord.

det är mord.

Citat:
Kommer alltid finnas mördare.
ja.
Citera
2023-04-23, 14:35
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt

Oj ännu fler tramsiga personangrepp på en femårings nivå.
Citera
2023-04-23, 14:40
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Återigen, du rättfärdigade abort med argumentet att "man har utfört abort i alla tider". Därmed om du är logiskt konsekvent är du också för mord och andra hemskheter eftersom att det också skett i alla tider.

Förstår du att "man har utfört det i alla tider så därför är det rättfärdigat" inte är ett starkt argument? Detta leder dig till att även mord på vuxna människor är rättfärdigat eftersom att människor har mördat varandra i alla tider. Detsamma kan sägas om det mesta vi idag anser vara moraliskt förkastligt.

Har du inget annat rättfärdigande för abort moraliskt sett än detta? Om inte, så kan vi lugnt säga att du inte har något moraliskt rättfärdigande alls.

Så du är emot abort om kvinnans liv inte är i fara, eller vad vill du säga med detta? Om kvinnans liv är i fara ser jag inget moraliskt fel med abort, men du stödjer abort av vilken anledning som helst, så som bekvämlighet och lättja.

Ungefär 40.000 människor dödas via abort varje år i Sverige. Att beskriva det som industriellt massmord är därmed helt korrekt.

Och när har man en hjärna? Hjärnan börjar utvecklas under tredje veckan av en graviditet och är inte färdigutvecklad förrän ungefär i 25 års åldern.

Så om man saknar känsel är man inte en människa längre? Märklig definition. Det finns många människor som lever med sjukdomar där man förlorat sin känsel. Det är inte många som skulle hålla med dig om din definition av vad ett mänskligt liv är.

Är det för att du vet om att du enbart har extremt svaga argument du måste bygga halmgubbar och lögner i varenda inlägg?

Du får gärna visa var jag argumenterat för att det är önskvärt att överge sina barn. Ja, just det, det kan du inte.
Alla människor har känsel när de rör jordelivet.
Är du rätt person att diskutera människoliv med förresten? Du visar inte ens respekt för människor som överlevde förintelsen så det verkar inte gå ihop. Varför berörs du inte av människor som råkar illa ut?
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Du behandlar människor som skit och vill styra över människors kroppar. Kan man sjunka lägre?
Citera
2023-04-23, 14:42
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
sigh... varför detta behov av att vräka ut sig saker helt random... som små barn innan de får lära sig vad internet kan användas till....

Vill minnas att det var du som började blanda in förlossningsdepression mitt i allt.

Citat:
absolut säkra ja , det du blandar ihop är fri aborträtt, säkra aborter har sjukvården erbjudit kvinnor sedan början på 1900 talet.

Troligen sena aborter där det var fara för kvinnans liv, dött foster, osv. Alla andra aborter var osäkra.

Citat:
En nazist är en människa som är medlem i NSDAP. vare sig mer eller mindre.

Ja och staten bestod av nazister eller hur? NSDAP var staten när judarna började mördas (vilket var det jag skrev)

Citat:
Passa på att lära dig något istället. om du bara använder internet till porr och att logga in på 1177 för att kolla om du fått mer medeciner, så är jag ditt sissta hopp

Jag använder inte internet bara till porr eller loggar in på 1177 för att söka mer mediciner.

Gör du?

Citat:
de var inte "människor" heller, så det var helt i sin ordning eller?

Det var inte i sin ordning nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in