2023-04-23, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
I din egen källa har du det svart på vitt: 96% av aborterna sker innan vecka 9. Och 61% av aborterna sker innan vecka 7.

Du är så oerhört efterbliven så jag häpnar.

Citat:
Dvs. det är endast 4% av aborterna som sker efter vecka 9.

Om jag ger dig ledtråden att att medecinska aborter utgör ca 90% av alla aborter som sker efter v9
eller är du för efterbliven för att förstå att din förmåga är långt uner ett barns?

Citat:
Och då förmodligen (om man ser till statistik) vanligast pga. kromosomavvikelser/missbildningar på fostret.

Jag tror att du ska fokusera på dina personliga problem snarare än statestik. för den är väl etablerad och postmodernism har inget att tillföra (där heller)
Citat:
och vad spelar det dig ens för roll?
Sanning spelar roll. i synnerhet med tanken på hur efterblivna individer som där finns på jordklotet.

Citat:
Abort är framförallt en angelägenhet för kvinnan/paret som beslutat om abort.
Du borde det återspeglas i lagen, och det gör det inte, inte öht faktiskt.

Citat:
Och om hon/de har samvete nog och skäl nog att göra abort. Vad spelar det då dig för roll?
Att tycka att det är fel att döda bebisar är helt i sin ordning,

Citat:
Du har ju ingen relation till fostret alls. Kan omöjligt ha.

Jag ahr ingen relation till dig heller, och trots att du är långt mer värdelös så tycker jag inte att man ska slå ihjäl dig. märkligt va?

Citat:
Förmodligen ser du inte ens på kvinnan att hon är gravid. Förmodligen känner du inte ens kvinnan. Så. Lägg hellre din energi på levande födda bebisar/barn som lever i misär... Det är dessa som behöver din energi och kamp för livet.

Bebis som bebis. tycker inte att man ska få mörda dem.
Citera
2023-04-23, 13:29
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, det är du och din sekt som har ont i fötterna av alla ni sparkat ihjäl och därför inte kan hålla er till ämnet utan ska skriva du och din sekt i varje inlägg oavsett vad ämnet handlar om.

Det är du och din sekt som mördar 40000 bebisar om året och jag och min kult dödar noll. Projiceringar kommer inte hjälpa er här.

Citat:
Ursprungligen postat av SuspiciusMind
Nu har alla hjärnor här inne men det finns inget logiskt med ditt tänk.
Om du gör 10 kvinnor gravida.
Varför är det okej att överge dina barn?
Det är tusen gånger värre. Då är det en människa.

Eller handlar det bara om att du älskar foster tills de föds? Och vill kontrollera kvinnor.

Kan man mörda sin egen bebis så saknar man både hjärna och hjärta, fanns naturligtvis ingen diskussion ens att ha angående det för oss som inte är psykopater.

Hur många föräldralösa barn har du dödat och är det verkligen helt sant att dom alla innan sa till dig att ja vi är mycket hellre döda? 1000 gånger värre än mord? Psykopati.

Liv är liv. När liv uppstår vet man. Resten är godtyckligt nonsens från big pharma och dess lakejer, så jävla enkelt är det. Dom flesta av er är delaktiga i slakten så därför ni aldrig kan föra ett vettigt resonemang eftersom ni inte är ärliga mot er själva ens med vad ni har gjort.
Citera
2023-04-23, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Samsynen om att liv inte börjar vid befruktningar är starkt bidragande till att abort är lagligt i alla civiliserade länder.

Nej, nej det är det inte.

Citat:
Ett befruktat ägg har möjligheten att bli ett foster, en bebis, men de blir för det mesta inte det. De flesta befruktade ägg spolas ut vid menscykeln, så även om vi ska räkna befruktade ägg som levande människor så är abort uppenbarligen någonting ytterst naturligt.

Abort är ingenting naturligt.
Citera
2023-04-23, 13:30
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Klart dom inte gör för då får du ta ansvar för ditt mord och det är mer än du klarar av, du lever hellre en livslögn.

Sluta projicera aspie. Du äter piller för dina diagnoser.

Att du på allvar frågar andra vuxna människor om de är "för" eller "emot" förintelsen och liknande går inte att ta seriöst nej.

Nej jag äter inte piller för mina diagnoser.
Citera
2023-04-23, 13:30
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Det är du och din sekt som mördar 40000 bebisar om året och jag och min kult dödar noll. Projiceringar kommer inte hjälpa er här.

Kan man mörda sin egen bebis så saknar man både hjärna och hjärta, fanns naturligtvis ingen diskussion ens att ha angående det för oss som inte är psykopater.

Hur många föräldralösa barn har du dödat och är det verkligen helt sant att dom alla innan sa till dig att ja vi är mycket hellre döda? 1000 gånger värre än mord? Psykopati.

Liv är liv. När liv uppstår vet man. Resten är godtyckligt nonsens från big pharma och dess lakejer, så jävla enkelt är det. Dom flesta av er är delaktiga i slakten så därför ni aldrig kan föra ett vettigt resonemang eftersom ni inte är ärliga mot er själva ens med vad ni har gjort.
Du är troligen mer psykopat som tycker att det är okej att göra kvinnor gravida och överge barn. Du är nån som älskar foster tills de föds. Typiskt abortmotståndare.

Tänk på följande. Nästa gång du onanerar så är du en mördare.
Citera
2023-04-23, 13:32
Medlem
Citat:
Jag citerar mig nedan så att du får chansen att besvara min fråga.

Så. Du är emot abort och onani. Det är respektabelt att du står upp för det du tycker. Men abortmotståndare har inte den logiken. Hur förklarar du det?

Utöver att ha du borde ha koll på de mest grundläggande sakerna innan du ger dig in i en diskussion bör du också lära dig att läsa vad din motståndare skriver istället för att bygga halmgubbar som du sedan argumenterar mot.

Jag är inte emot onani. Jag ser inget moraliskt fel med onani eftersom att det inte skadar någon annan. Ställ din fråga till någon som argumenterar att onani skulle vara moraliskt förkastligt.
Citera
2023-04-23, 13:34
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Har svårt att se det positiva att du plötsligt är mot fri abort....

Dina problem med objektiv verklighet är dina egna och ingen annans.

Nej.

Jag tycker den svenska abortlagstiftningen är bra (för hundratusenden gången).

Det är just verkligheten och den mänskliga naturen jag inte har några problem med, till skillnad från abortmotståndarna.

Religion är tro. Eller du kallar det för "fakta" eller "verklighet" kanske?
Citera
2023-04-23, 13:35
Medlem
Citat:

Du och din sekt borde skriva du och din sekt i er signatur istället. Och sluta försvara att barn fryses in livs levande för den delen.
Citera
2023-04-23, 13:36
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Att du på allvar frågar andra vuxna människor om de är "för" eller "emot" förintelsen och liknande går inte att ta seriöst nej.

Nej jag äter inte piller för mina diagnoser.

Du säger att du förstår komplexa resonemang men samtidigt så för varje post du gör så framstår det som att du blir mer och mer sinnesslö för varje dag som går. Du säger att mörda bebisar i Sverige är ok för att maken och lagen håller dig om ryggen. Det var lagligt att mörda judar i nazityskland. Nazisterna kunde precis som du gömma sig bakom staten. Legalt eller inte är därmed inte ett resonemang som tänkande och empatiska människor för när det kommer till aborter. Då visar man ju nämligen bara att man är totalt historielös men det vet vi alla att du inte har något problem att skylta med.
Citera
2023-04-23, 13:37
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Utöver att ha du borde ha koll på de mest grundläggande sakerna innan du ger dig in i en diskussion bör du också lära dig att läsa vad din motståndare skriver istället för att bygga halmgubbar som du sedan argumenterar mot.

Jag är inte emot onani. Jag ser inget moraliskt fel med onani eftersom att det inte skadar någon annan. Ställ din fråga till någon som argumenterar att onani skulle vara moraliskt förkastligt.
Du är abortmotståndare. Pro-life.

Spermierna skadas? Eller bestämmer du vad som är definitionen av liv?

Eller räknas de som liv om spermier hamnar i en annan kropp och inte i handfatet?
Citera
2023-04-23, 13:40
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Du är troligen mer psykopat som tycker att det är okej att göra kvinnor gravida och överge barn. Du är nån som älskar foster tills de föds. Typiskt abortmotståndare.

Tänk på följande. Nästa gång du onanerar så är du en mördare.

Deflecting funkar ju alltid när någon kommer lite för nära den ömma tån. Ingen har pratat om att överge barn och jag har inte övergivit något barn så tillbaka och svara på frågorna istället och utmana dig själv istället för att leva och dö som en episk fegis.

Nej. Kvinnor är inte heller mördare när dom har ägglossning, sluta vara infantil.

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du och din sekt borde skriva du och din sekt i er signatur istället. Och sluta försvara att barn fryses in livs levande för den delen.

Mår du bra?
Citera
2023-04-23, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag tycker den svenska abortlagstiftningen är bra (för hundratusenden gången).

Jag vet, eftersom det mest används för att "hon" skippade preventivmedel, för att hon ville bli gravid och gjorde abort i högre utsträckning än att att våldtäktsoffer, sjuka bebisar, sjuka mammor och för att det är nice att döda downisar i magen....

Citat:
Det är just verkligheten och den mänskliga naturen jag inte har några problem med, till skillnad från abortmotståndarna.

Det är för att du är en hycklare. så det är ju inte mycket värt för... någon.

Citat:
Religion är tro. Eller du kallar det för "fakta" eller "verklighet" kanske?
Parkera dina känslor, slå upp orden, ett gemensamt språk är ju en förutsättning för disskusion....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in