2023-02-28, 23:00
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Vem har försvarat den här mannen överhuvudtaget??
Vem har sagt att hans sexuella brott mot barnet skulle ha varit lagligt?
Du t.ex..
Citera
2023-02-28, 23:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
Anta att den utsatta flickan inte kunnat prestera ett enda ord för att beskriva vad hon blivit utsatt för - hade det då inneburit att hon inte hade blivit utsatt överhuvudtaget? Med hovrättens semantiska resonemang skulle det ju faktiskt kunna uppfattas på det viset. Ordklyveri i det här fallet upprör mej och många andra å det grövsta.
Naturligtvis innebär det inte det. Men det är ju inte det det handlar om heller. Snarare handlar det om att man inte kan sänka beviskraven för att ett offer eller vittne har svårigheter att uttrycka sig.

Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Du t.ex..
Har du källa på att han sagt det? Eller har du problem med att läsa igen?
Citera
2023-02-28, 23:01
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Nej, det är inte hur lagen ser på det. Domen är felaktig och domarna uppenbart inkompetenta.
Det är irrelevant vad du tycker är domen. Lagen har ett annat synsätt. End of story.
Citera
2023-02-28, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jens86
Som sagt. Det är enligt mig mer än vad man kan kräva ifrån barnet vill jag hävda. Det enda jag kan tycka rent spontant efter att jag läst första domen är att flickan inte riktigt verkar förstått allvaret i det hon utsattes för.
Men det betvivlar inte att det ägt rum för det . Det kan dock skapat tvivel hos rätten.

Nu känner jag av naturliga orsaker inte flickan. Men vad jag fattat det som, så ligger hon på spektrumet. Så det är fullt möjligt att hon inte kan visa känslor, alternativt, precis som du säger, att hon kanske inte ens ännu fattat allvaret. Eller, men det här är en hell mary, att hon inte tagit det på så stort allvar själv, för att det till exempel inte gjorde ont.
Möjligtvis att det kan ha påverkat domstolen, jag hoppas verkligen inte det, men det är ju en given risk när du säger det.

Jag tänker som sagt, som så, att om vi kan kräva det av en vuxen, så måste vi kunna kräva det av ett barn, det är mycket farligt att börja lätta på det där, för att det är ett barn, så skulle vi kunna acceptera sämre bevis. Sverige har prövat det en gång i tiden, och det gav häxbränningar. Nu är jag kanske inte rädd för att vi ska börja bränna folk, men jag personligt är av uppfattningen att det många gånger idag är alldeles för lätt att dömas för brott. Vissa gånger enbart beroende på vilken yrkesroll ett vittne råkar ha.
Citera
2023-02-28, 23:04
Medlem
Citat:
Du t.ex..

Du menar att jag, som vid ett flertal tillfällen sagt att mannen har begått ett sexuellt brott mot flickan, som han nu inte kunnat blivit dömd för, eftersom åklagaren varit klantig som få, skulle försvara mannen? Alltså samma man som jag hävdar har begått ett brott, bara inte brottet våldtäkt.
Citera
2023-02-28, 23:07
Medlem
Citat:
Du t.ex..

Hovrätten - med ambassadörerna Åke Thimfors, Lars Arvfidson, Roger Knutsson och Fernando Claros Siangas.
Citera
2023-02-28, 23:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KumJing23
Lägg av! Det handlar om en tioårings språk.

Det handlar om att alla utom peddo-domarna fattar att det har förstört stackars barnets liv.

Hade de varit nyfikna hade de kunnat undersöka det närmare. Hade de trott på barnet … tänk om de hade trott på barnet. Men pedofiler tror att barn vill bli våldtagna. Avsätt gubbarna!!
Den obildade pöbeln tenderar att tro att en friande dom handlar om att man inte tror på målsägande.
Citera
2023-02-28, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Det är irrelevant vad du tycker är domen. Lagen har ett annat synsätt. End of story.

Lagen är skapad av människan. Människan har skrivit lagen. Människan har tolkat lagen.

Det är dags att människan ändrar pedofilernas inflytande på lagen.
Citera
2023-02-28, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Den obildade pöbeln tenderar att tro att en friande dom handlar om att man inte tror på målsägande.

Obildade pöbeln? Är det de finaste orden du kan? Är det ditt bästa argument? 😂😂😂
Citera
2023-02-28, 23:13
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Drevet? Det är det minsta ett monster förtjänar som har förstört MINST ett barns liv.
Hur vet du att hennes liv är förstört?
Citera
2023-02-28, 23:14
Avslutad
Citat:
Obildade pöbeln? Är det de finaste orden du kan? Är det ditt bästa argument? 😂😂😂
En sådan självklarhet ska inte ens behöva argument.

För att du ska fällas för ett brott så ska det bevisas att du har begått brottet. Att domstolen tror på någons berättelse är i allmänhet inte tillräckliga bevis. Därav följer att domstolen inte nödvändigtvis misstror ett vittne för att domen blir friande.

Men det slår aldrig fel. Alltid när ett sådant här mål dyker upp så kommer jättemånga och tycker att det har gått jättefel till, trots att de inte har den minsta susning om hur en rättegång går till.
Citera
2023-02-28, 23:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Varför ska man ha diskussioner kring vad de olika öppningarna ”är till för” med en ett barn?

Spelar ingen roll om det kallas snippan, kissen eller slidan. Här har vi en gubbe som kört handen innanför trosorna på ett barn, det spelar ingen som helst roll hur djupt han varit eller ”bara” spelat fiol på de yttre delarna.

Eller har jag missat att det är okej att pilla på barn så länge det inte penetreras?
Om du läser lite i tråden kommer du se att det var tillräckligt för sexuellt ofredande. Anledningen till att han inte dömdes för det var att åklagaren klantat sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in