2023-02-27, 01:18
Medlem
Lalloronas avatar
Våldtäktsmannens arbetsgivare Frälsningsarmén har en funktion på sin hemsida där de erbjuder sig att be en bön åt en.

Jag beställde en bön för den lilla flickan som J*rgen våldtog.
Citera
2023-02-27, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Förstår att folk kan vara förvirrade. Struntar i vad ordböckerna säger, snippa fungerar bra som namn på det yttre, men det är verkligen inte namnet för någon del av det inre, ordet fungerar liksom inte för det.
Det är ett ord för barn, barn som tänker på sina och andra barns kroppar. Det är ytligt och lätt, en förenklande term för det uppenbara. Det är alltså helt omöjligt att något inre finns med i kontexten, det passar helt enkelt in i resten.

För all del döm honom, men angående debatten kring ordet så bör alla begrippa, speciellt de med egna döttrar, att snippa enbart betyder det yttre som ett liten 5-åring resonerar kring i spegeln.

Kan du inte åtminstone googla ordet snippa innan du försöker spela klyftig?

Det är väl ingen som pratar penetration med ett barn?
Senast redigerad av Cooltrayne 2023-02-27 kl. 01:56.
Citera
2023-02-27, 02:21
Medlem
laddsteffes avatar
Alla identitetslösa akademiker retweetar denna dynga på TW!
Citera
2023-02-27, 06:20
Medlem
Citat:
Förstår att folk kan vara förvirrade. Struntar i vad ordböckerna säger, snippa fungerar bra som namn på det yttre, men det är verkligen inte namnet för någon del av det inre, ordet fungerar liksom inte för det.
Det är ett ord för barn, barn som tänker på sina och andra barns kroppar. Det är ytligt och lätt, en förenklande term för det uppenbara. Det är alltså helt omöjligt att något inre finns med i kontexten, det passar helt enkelt in i resten.

För all del döm honom, men angående debatten kring ordet så bör alla begrippa, speciellt de med egna döttrar, att snippa enbart betyder det yttre som ett liten 5-åring resonerar kring i spegeln.

Varför hålla på och använda ordet alls om du resonerar såhär? Varför inte använda de riktiga orden som vulva och vagina/slida för din dotters kön? Riktigt trångsynt, får jag gissa att du är en man?

Snippa kan visst innebära både yttre och inre könsorgan och det innebär definitivt det för en 10-årig tjej. Många barn, inklusive jag när jag var 10, hade aldrig ens kunnat ta någon annan term i munnen av genans. Och varför skulle det behövas när snippan betydde kvinnligt könsorgan; det var ingen som någonsin sa att det betydde könsorganets yttre delar. Har du berättat för din dotter att snippan tar slut vid slidans mynning? Din dotter kommer också att beskriva slidan som ”inuti snippan”.
Citera
2023-02-27, 06:25
Medlem
Mogaku-sans avatar
Man blir helt mållös över denna uppenbara dumhet. Hur många fler fall har avgjorts i hovrätten där säkert ännu fler av dessa idioter, förlåt jurister och nämndemän haft andra personers öden i sina händer?

Tror inte att dom visade någon nåd utan bara fastställde rätt av tingsrättens domar. Utan att ha den blekaste aning om det var moraliskt och juridiskt rätt avgjort i tingsrätten.
Citera
2023-02-27, 06:59
Medlem
Som jag förstår det så kan alla överklaga ett domslut i Hoivrätten till HD, om det i domslutet står att domen kan få överklagas? Och om domen kan vara av värde för ett prejudikat? Det kan ju verkligen detta, får man nu stoppa in ett finger i ett barns vagina altså? OM barnet kallar det snippa??!!

Någon som vet hur överklaganden går till?
Citera
2023-02-27, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Jag ska börja säga vagina istället för snippa så att mina döttrar garderas mot tomtar i hovrätt.

Du ska lära dem att det heter fitta och inget annat. "Har du tvättat fittan din idag?"
Citera
2023-02-27, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popcorn27c
Som jag förstår det så kan alla överklaga ett domslut i Hoivrätten till HD, om det i domslutet står att domen kan få överklagas? Och om domen kan vara av värde för ett prejudikat? Det kan ju verkligen detta, får man nu stoppa in ett finger i ett barns vagina altså? OM barnet kallar det snippa??!!

Nej, alla kan inte överklaga. I detta fall skulle det vara åklagaren eller målsäganden som kan överklaga.
Citera
2023-02-27, 07:47
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Jag ska börja säga vagina istället för snippa så att mina döttrar garderas mot tomtar i hovrätt.
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Du ska lära dem att det heter fitta och inget annat. "Har du tvättat fittan din idag?"
Ja kuk och fitta är det enda korrekta här. Domarna och nämndemännen i hovrätten verkar ju helt körda i huvudet i detta fallet.
Citat:
Ursprungligen postat av popcorn27c

Ska nog mycket till att högsta domstolen tar upp det. Man kan ju alltid hoppas fast jag tror att dom fullständigt snöat in på prejudikat.
Citat:
"I verksamhetsberättelsen uppmärksammas att Högsta domstolen under det gångna året har firat 50 år som renodlad prejudikatinstans."
HD
Citera
2023-02-27, 07:54
Medlem
Mullrets avatar
Danskarna skrattar åt oss.

https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-02-27-10-aarig-sagde-snippa-nu-er-50-aarig-frikendt-for-voldtaegt

Tjejen sa att fingret var inne i snippan. Vad är svårt begripa?
Citera
2023-02-27, 08:42
Medlem
different_trips avatar
Citat:

Varför ska man ha diskussioner kring vad de olika öppningarna ”är till för” med en ett barn?

Spelar ingen roll om det kallas snippan, kissen eller slidan. Här har vi en gubbe som kört handen innanför trosorna på ett barn, det spelar ingen som helst roll hur djupt han varit eller ”bara” spelat fiol på de yttre delarna.

Eller har jag missat att det är okej att pilla på barn så länge det inte penetreras?
Citera
2023-02-27, 08:44
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jlle
Ja det betyder det. Punkt slut. Det går inte att tolka på annat sätt, det är helt odiskutabelt. Det är inte ett dugg oklart, sluta trolla. Eller är du en av domarna? Skulle inte förvåna mig det minsta.

Han du skriver med är väl pedofil, det är enda rimliga förklaring.

Helt oviktigt hur djupt fingrar varit eller om han smekt flickans yttre.

En gubbe har hört handen innanför trosorna på ett barn. Det räcker mer än väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in