Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-24, 18:06
  #1
Medlem
"Hovrätten anser det vara bevisat att den 50-årige mannen stoppade in ett finger i den 10-åriga flickans snippa.
Att domen på tre års fängelse ändå rivs upp och mannen frias beror på de mest bisarra domskäl jag har läst."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...d-en-snippa-ar

Här har en vuxen man förgripit sig på en flicka och han går fri?? Hur är det ens möjligt?? Vem är han??
__________________
Senast redigerad av Obmud 2023-02-24 kl. 18:11.
Citera
2023-02-24, 18:13
  #2
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obmud
"Hovrätten anser det vara bevisat att den 50-årige mannen stoppade in ett finger i den 10-åriga flickans snippa.
Att domen på tre års fängelse ändå rivs upp och mannen frias beror på de mest bisarra domskäl jag har läst."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...d-en-snippa-ar

Här har en vuxen man förgripit sig på en flicka och han går fri?? Hur är det ens möjligt?? Vem är han??
Frälsningsármen för fan
Citera
2023-02-24, 18:18
  #3
Medlem
Ja, det är märkligt. Det är också märkligt att detta är en kolumn och inte en nyhet. Journalisterna på Aftonbladet (eller övrig media) borde ju hugga direkt på det här och skriva en större nyhetsartikel om det.
Citera
2023-02-24, 18:25
  #4
Medlem
Verkligen!! Det är anmärkningsvärt och riktigt riktigt illa!! Men att han inte blev fälld kanske spelade in🤦🏻
__________________
Senast redigerad av Obmud 2023-02-24 kl. 18:27.
Citera
2023-02-24, 18:39
  #5
Medlem
nedboys avatar
Jag läste om detta. Det här måste ju granskas. Något mygel med det måste det vara.
Citera
2023-02-24, 18:41
  #6
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obmud
"Hovrätten anser det vara bevisat att den 50-årige mannen stoppade in ett finger i den 10-åriga flickans snippa.
Att domen på tre års fängelse ändå rivs upp och mannen frias beror på de mest bisarra domskäl jag har läst."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...d-en-snippa-ar

Här har en vuxen man förgripit sig på en flicka och han går fri?? Hur är det ens möjligt?? Vem är han??

Fullt med psykfall och snuskers i svenska domstolar. Denna dommen är bara ännu ett tragiskt bevis på detta äckliga faktum.
Citera
2023-02-24, 18:53
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Jag läste om detta. Det här måste ju granskas. Något mygel med det måste det vara.

På rak arm låter det väl inte konstigare än att åklagaren tabbat sig i gärningsbeskrivningen, vilken rätten är bunden av. Klantigt absolut och med trist utgång, men knappast något unikt.
Citera
2023-02-24, 19:02
  #8
Moderator
blomvattnares avatar
Ändrad rubrik: "Här vill man veta vem som är de facto skyldig!!" -► "Man frias från barnvåldtäkt - hovrätten förstod inte vad "snippa" betyder (2021)".

/Mod
Citera
2023-02-24, 19:13
  #9
Medlem
Harmandas avatar
Jag kan inte minnas att jag hört om fallet alls innan denna artikel och lite slagningar på nätet ger mig inga rubriker tillbaka. Har åtal om våldtäkt mot barn blivit sådan vardagsmat så det inte finns ett intresse för det som nyheter längre?
Citera
2023-02-24, 19:28
  #10
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Är dem också pedofiler månntro, vad heter dem och hur ser dem ut?
Citera
2023-02-24, 19:29
  #11
Medlem
SanktPeters avatar
Vilken hovrätt tog upp detta fall?
Någon som har domen tillgänglig?
Citera
2023-02-24, 20:03
  #12
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obmud
"Hovrätten anser det vara bevisat att den 50-årige mannen stoppade in ett finger i den 10-åriga flickans snippa.
Att domen på tre års fängelse ändå rivs upp och mannen frias beror på de mest bisarra domskäl jag har läst."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...d-en-snippa-ar

Här har en vuxen man förgripit sig på en flicka och han går fri?? Hur är det ens möjligt?? Vem är han??
Om flickan varit invandrare (vilket hon iofs kan ha varit i vilket fall som helst) och inte talat svenska tillräckligt bra för att det inte skulle uppstå något missförstånd så hade han fått en tolk som översatt åt honom. Borde inte samma gälla barn?

När det är uppenbart, även för domstolen, att de inte förstår vad hon säger borde de ordnat en tolk åt henne.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback