2023-02-06, 10:17
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
Vidje från 2017-01-17, 23:08 länk
Ja det är fortfarande Träffen som gäller för dom båda vännerna. Undra vilka våldsamheter som diskuteras vid dessa tillfällen?
Pudelfrillan från 2017-03-17, 18:36 länk
Vem vet, kanske vare det här dom satt och diskuterade på Träffen när dom träffades den 6:e och 7:e januari 2017?
Pudelfrillan från 2020-01-02, 17:54 länk
Nej tyvärr, jag såg dom inte själv men enligt skribenten 'Vidje' sågs dom tillsammans på Träffen i slutet av 2016, d.v.s. ca. 2 mån efter att "Svenska Fall för FBI" avsnittet om Eva -mordet hade sänts.
Pudelfrillan från 2022-11-12, 22:17 länk
"Lampan" hälsade ju på Mr P runt nyår 2017, precis i samma veva som lejdmördar tipset dök upp, samma vecka, i mellandagarna. Dom sågs tillsammans på Träffen. Vilket lustigt sammanträffande...

Ok! bra att du kollade upp det här, minnet sviker ibland. Jag trodde att Mr P och Lampan träffades vid årsskiftet 2017/18 men det påstådda mötet ska alltså ha skett redan ett år tidigare, dvs endast 2 mån. efter att Svenska Fall avsnittet om Eva-mordet hade sänts.

Citat:
Fick du infon i PM från Vidje att även boanchga hade tillgång till Vidje-kontot?

Ja jag fick den infon i ett PM från Vidje.
Det kan kanske vara intressant med tanke på det du nyss kom fram till ang. charlataner och en bluffmakare....
Dom verkade känna varandra. "Vidje" var ganska frispråkig vilket gav mig ytterligare info men vad som är sant eller inte vette gudarna...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-02-06 kl. 10:42.
Citera
2023-02-06, 11:30
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Pudelfrillan från 2023-02-04, 14:36 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ok! Om du kommer fram till något som inte kan skrivas ut i tråden får du gärna PM:a.
Det vore intressant att höra dina senaste tankar om Echoesofglory, MyBladeIsSharp, Vidje och Boanchga m.fl. Gissar att det är här någonstans som bluffmakaren gömmer sig
Det vore intressant att höra dina senaste tankar om Echoesofglory, MyBladeIsSharp, Vidje och Boanchga m.fl.
Gissar att det är här någonstans som bluffmakaren gömmer sig
Badkarsrunkaren tänkte till redan 2019-08-31, 11:58.

Badkarsrunkaren från 2019-08-31, 11:58 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsrunkaren
2019-08-29, 15:53
Vi vet ju att mr P spred lögner till polisen.
De lögner vi tror oss veta om PAJ är de utsagor Pia, mr Safarik och Åström spred i TV4-programmet “Svenska fall för FBI säsong 2 del 1”.

Därtill har bl.a. MyBladeIsSharp, boanchga och Vidje spridit både lögner och sanningar om PAJ i tråden.

Utan att ta PAJ i försvar; ha i åtanke att lögner kan uppfattas som trovärdigare än sanningar.
De lögner vi tror oss veta om PAJ är de utsagor Pia, mr Safarik och Åström spred i TV4-programmet “Svenska fall för FBI säsong 2 del 1”.
Därtill har bl.a. MyBladeIsSharp, boanchga och Vidje spridit både lögner och sanningar om PAJ i tråden.
Utan att ta PAJ i försvar; ha i åtanke att lögner kan uppfattas som trovärdigare än sanningar.
kramiklon från 2019-09-01, 22:54 länk
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Min fetning: Safarik/Åström fick väl en del uppgifter från Öhman, och inhämtade även uppgifter från polisförhören, vilket likaså lade grunden till den tidsaxel man presenterade i programmet. Det framgick av programmet att man även fick en del upplysningar från PG.

Kan du mer konkret peka på vilka påståenden som du anser skulle kunna vara lögner?
Kan du mer konkret peka på vilka påståenden som du anser skulle kunna vara lögner?
Badkarsrunkaren från 2019-09-02, 10:02 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsrunkaren
Igår, 22:54
Lögnen (tidsaxeln) vi tror oss veta om PAJ:s förehavanden under mordnatten härstammar troligtvis från samtal med polisen Börje Öhman.

Igår, 10:58
Fup är inte tillgängligt då inget åtal väckt, den som skulle vara i position att kunna belägga att P ljugit för polisen skulle isåfall måsta vara polis.
Börje:s ord - PAJ:s lögn.

Däri påståendet dväljas sanningen.

Enär det gäller PIA G:s trovärdiga sanningar i tråden så är alkoholen, dagboken, knytnävsslaget, alibit, olyckan och psykopaten ett par presumerande konkreta lögner.

Studsen antydde redan 2016-11-07, 07:13 länk att PIA G spred falskt skvaller på sociala medier.
Sedan är ju meningen med flashback att just sitta och spekulera men att som du, Boanchga, sprida falskt skvaller är direkt dumt.
Däri påståendet dväljas sanningen.
Enär det gäller PIA G:s trovärdiga sanningar i tråden så är alkoholen, dagboken, knytnävsslaget, alibit, olyckan och psykopaten ett par presumerande konkreta lögner.
Lägg till echoesofglory i smeten så bakades lögnerna in från bl.a. MyBladeIsSharp, boanchga och Vidje till mumsiga Sanningskakor.

LÄNK
http://renlingsbokblogg.blogspot.com/2014/01/familjen-bliss-magiska-bageri-av.html?m=1
Familjen Bliss har ett bageri. Det är många som fikar och går dit. Men det finns en hemlighet på bageriet. En gammal kokbok som funnits i släkten Bliss i många många generationer. Den innehåller recept på magiska bakverk som t.ex. Sanningskakor eller Ut-och-in-upp-och-ner-bak-och-fram-kaka.
Svenska fall för FBI-tittarna och Flashback-läsarna i tråden om Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25) är förda bakom ljuset av bluffmakaren Pia G.

Handfatstrallaren från 2021-03-23, 05:56 länk
Citat:
2021-03-23, 00:15 länk
BerraSWE
Jag tror det finns två möjliga kandidater.
Själv tror jag att det finns minst fyra möjliga kandidater; glöm inte bort att räkna in brudarna AS och PG.

PG är MYCKET intressant nu pga hennes uppvisade mentala sönderfall; dissociativa identitetsstörning.

Dissociativ identitetsstörning beskriver ett tillstånd där en enskild individ uppvisar distinkta multipla personligheter (kallade alter egon, latin för "ett andra jag"), där varje alter ego har olika mönster vad gäller uppfattningar och interaktion med sin omgivning.
Där sa du nåt. Motivet skulle kunna vara svartsjuka eftersom hon verkar helt besatt av Mr P. Kanske han hade dumpat henne till förmån för Eva och nu vill hon hämnas genom att kasta skit på honom därför att det indirekt skulle vara hans fel alltihop.
Tur det finns många alias😂😂😂😂
Tala för dig själv du
DID beskrivs som en psykologisk försvarsmekanism där personen i fråga använder dissociation för att kunna hantera ett allvarligt trauma, och på så sätt utvecklar en eller flera olika personligheter (delidentiteter) för att hantera upplevelserna.

Termen schizofreni har ofta använts felaktigt för att beskriva detta tillstånd. Ett exempel inom populärkultur är filmen Mina jag & Irene, en komedi där Jim Carrey spelar en polis som växlar identitet mellan den snälle Charlie Baileygates och den tuffe Hank Evans. Det första dokumenterade fallet av detta missförstånd är i en artikel från 1933 av poeten T.S. Eliot.[4]

Motivet till mordet på Eva
”Motivet skulle kunna vara svartsjuka eftersom PG verkar helt besatt av Mr P. Kanske han hade dumpat PG till förmån för Eva och nu vill PG hämnas genom att kasta skit på honom därför att det indirekt skulle vara hans fel alltihop.”
PG är MYCKET intressant nu pga hennes uppvisade mentala sönderfall; dissociativa identitetsstörning.
LÄNK
https://mind.se/fakta/diagnoser/trauma-dissociation-och/
Vad innebär dissociativ identitetsstörning (DID)?
Dissociativ identitetsstörning kallades tidigare multipel personlighet och är en sällsynt sjukdom som gör att delar av personligheten ”separeras” från varandra. Det ger en splittrad personlighet som stör känslan av vem man är och kontrollen över sina handlingar. Tillståndet kan misstas för schizofreni och upplevas som att någon annan tar kontrollen över ens kropp.
Den sjuke har flera olika personligheter med olika rörelsemönster, röster, beteenden, minnen och erfarenheter som hen skiftar mellan snabbt. 90 procent av de som insjuknar har varit med om traumatiska händelser som misshandel eller sexuella övergrepp under uppväxten. De flesta är kvinnor och hälften har försökt begå självmord.
Utöver Eva, hennes familj och vänner så är även Pia G en drabbad varelse.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2023-02-06 kl. 12:19.
Citera
2023-02-06, 12:14
Avslutad
Frågan är hur mycket resurser som lades ned efter Svenska fall för FBI, polisen kan ju inte gå på hörsägen utan behöver konkreta bevis.
Vad jag vet framfördes det inga konkreta bevis i svenska fall för FBI , möjligen klockslagen.
Senast redigerad av BerraSWE 2023-02-06 kl. 12:18.
Citera
2023-02-06, 12:28
Medlem
Citat:
Utöver Eva, hennes familj och vänner så är även Pia G en drabbad varelse.
Vilka omständigheter har den kvinnan växt upp under, vad är det för trauman Pia G bär med sig?

LÄNK
Dan Eliasson, Sveriges Rikspolischef om
"stackars mördare"

https://youtu.be/oQ-X78nMhjE
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2023-02-06 kl. 12:32.
Citera
2023-02-06, 13:42
Medlem
Citat:
Ok! bra att du kollade upp det här, minnet sviker ibland. Jag trodde att Mr P och Lampan träffades vid årsskiftet 2017/18 men det påstådda mötet ska alltså ha skett redan ett år tidigare, dvs endast 2 mån. efter att Svenska Fall avsnittet om Eva-mordet hade sänts.

Ja jag fick den infon i ett PM från Vidje.
Det kan kanske vara intressant med tanke på det du nyss kom fram till ang. charlataner och en bluffmakare....
Dom verkade känna varandra. "Vidje" var ganska frispråkig vilket gav mig ytterligare info men vad som är sant eller inte vette gudarna...
"Vidje" var ganska frispråkig
Det finns flera faktorer till det!

Citat:
Den sjuke har flera olika personligheter med olika rörelsemönster, röster, beteenden, minnen och erfarenheter som hen skiftar mellan snabbt.
Den sjuke har flera olika personligheter med olika rörelsemönster, röster, beteenden, minnen och erfarenheter som hen skiftar mellan snabbt.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2023-02-06 kl. 13:46.
Citera
2023-02-06, 19:28
Avslutad
Citat:

Vidjes inlägg är helt klart intressant. (FB) Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25)
Eller snarare Timeouts inlägg som Vidje svarar på!

Citat:
Ursprungligen postat av Timeout 2017-01-17, 23:08
Är det fortfarande Träffen som gäller när PAJ dricker öl med sin vän?

Var det lika Varmt, spännande och våldsamt som i artikeln från 2005?

- Fast det är klart jag får ju e-post från kompisarna i Kramfors och då känner jag ibland att det inte skulle vara dumt att sitta på Träffen med en kall öl.

Blir man helt avtrubbad när man har varit i Afghanistan tillräckligt länge och sett många lik.
Ett mord är ingenting... eller hur tänker en sån person?

Vad menar dom för artikel från 2005 ??
(FB) Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25)

2005 sker morden i Brattås om det är detta man diskuterar.

Vidje var inne på samma linje som jag redan 2017 om samma man kan ha varit inblandad i både Eva och Brattåsmorden.

Kostade ett mord lika mycket 1987 som 2005, 10.000kr ??

I såna fall kostade morden i Brattås 10+10+10 = 30.000kr.
Plus mordet på Eva 10.000kr.

Något säger mig att mordet i Brattås så placerades 10.000kr i Tors börs.
Senast redigerad av BerraSWE 2023-02-06 kl. 19:37.
Citera
2023-02-06, 21:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
ML som jag kallar för översten bor numera några mil nordväst om Stockholm.
Skicka mig gärna BÅ:s namn så kan jag försöka spåra hennes flyttar... och samtidigt spåra överstens flyttar.
Intressant info om BÅ:s flytt. Var den planerad eller flyttade hon bara huxflux?

Edit: Vet någon vilka det var som PAJ körde hem den där blöta natten från Kramm?

Spöregnar det blir man även dyblöt på en kort promenad till och från parkeringen på hotell Kramm.

Ingen vet vilka vittnena är på Kramm, möjligen Mr P eller Handfatstrallaren.

Klart intressant detta med BÅ och Lampan.
Ser inte ut som ML levt något familjeliv direkt.

Idag bor han vid Frihamnen på andra sidan sin före detta överste Sven.

Dom båda har bra uppsikt mot Frihamnens sjöfarts förbindelse.
Senast redigerad av BerraSWE 2023-02-06 kl. 21:55.
Citera
2023-02-06, 22:27
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Ja bluffmakaren lyckades kanske lura allt och alla? Mensa-svammlet tyder på att charlatanen tillslut fick storhetsvansinne...
Citera
2023-02-06, 23:37
Medlem
Citat:
m.fl.
Det finns flera

Tas i PM.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2023-02-06 kl. 23:40.
Citera
2023-02-07, 12:15
Avslutad
Citat:
Ja bluffmakaren lyckades kanske lura allt och alla? Mensa-svammlet tyder på att charlatanen tillslut fick storhetsvansinne...

Om mördaren led av paranoid schizofreni så kan det förklara mycket, även flera konton med olika personligheter.
Citera
2023-02-07, 16:20
Medlem
Har sett nedan blogg-inlägg tidigare; nu infann sig idén.

LÄNK (blogg)
Svenska Fall för FBI
5 februari 2017
https://arboravitae.com/tag/svenska-fall-for-fbi/
Flashbacks trådar, under Kriminalhistoria, är lättlästa och intressanta.
Säsong 1:
Avsnitt 1: Eva-Marie Strandmark.
(FB) Olöst mord: Eva-Marie Strandmark Öllsjö/Kristianstad, 2004
Avsnitt 2: Malin Lindström.
(FB) Mordet på Malin Lindström i Husum, Örnsköldsviks kommun, 1996-11-23
Avsnitt 3: Elmas Hackå.
(FB) Elmas Hackå sköts ihjäl och mordet är ännu olöst (1994)
Avsnitt 4: Carina Thorén.
(FB) Mordet (olösta) på Carina Thorén i Eslöv 2000
Avsnitt 5: Jessica Torstensson.
(FB) Mord i Skellefteå 1992 (Jessica Torstensson)
Avsnitt 6: Kurt ”Samlaren” Hellström.
(FB) Mordet på Kurt Hellström i Nacka 1992
Avsnitt 7: Karin Roland och Jim Metcalfe i Bagarmossen 1990.
(FB) De två morden på Stångåvägen, Stockholm november 1990
Avsnitt 8: Spiro Zeton mördades i Hökarängen 1995.
(FB) Olöst mord/dödsmisshandel: Spiro Zeton, 1995, Hökarängen
Säsong 2:
Avsnitt 1: Eva Söderström och hunden Laban.
(FB) Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25)
Avsnitt 2: Anneli Zetterholm.
(FB) Anneli Zetterholm mördades med kniv i Gävle sommaren 1988
Avsnitt 3: Ibrahim och Bafreen Fatal mördade i Eskilstuna 1986.
(FB) Det misstänkta hedersmordet på makarna Ebrahim och Bafreen Fatah (Eskilstuna, 1986)
Avsnitt 4: Pernilla Theorin mördad i Avesta 2006.
(FB) Mordet på Pernilla Theorin i Avesta, 2006
Avsnitt 5: Barbro Karlsson och Bertil Skandinavien mördades på Öland 2006.
(FB) Mord och brand i Byxelkrok, Öland 31 aug 2006
Avsnitt 6: Håkan Holmström mördades i Skultuna 1997.
Fallet har (hör och häpna) ingen egen tråd på Flashback, som jag kan hitta.
(FB) Mordet på Håkan Holmström i Skultuna (Västerås kommun) 1997
Avsnitt 7: Tor Öberg och Gerd Wiklund mördades i Brattås 2005.
(FB) Dubbelmordet i Brattås, Härnösand 2005
Avsnitt 8: Ramoné Latonummi mördades 2008 i Hallstahammar.
(FB) Det olösta mordet på Ramone Latonummi, Hallstahammar, 2008.
Nu till själva idén:

I vilken/vilka av dessa 16 Svenska fall för FBI-trådar på Flashback var echoesofglory flitigt engeagerad och skrev spaltmetrar med inlägg i?

Säsong 1:
Avsnitt 1: Eva-Marie Strandmark.
0 inlägg.
Avsnitt 2: Malin Lindström.
0 inlägg.
Avsnitt 3: Elmas Hackå.
0 inlägg.
Avsnitt 4: Carina Thorén.
0 inlägg.
Avsnitt 5: Jessica Torstensson.
0 inlägg.
Avsnitt 6: Kurt ”Samlaren” Hellström.
0 inlägg.
1 inlägg.
Avsnitt 8: Spiro Zeton mördades i Hökarängen 1995.
0 inlägg.
Säsong 2:
952 inlägg.
6 inlägg.
4 inlägg.
Avsnitt 4: Pernilla Theorin mördad i Avesta 2006.
0 inlägg.
Avsnitt 5: Barbro Karlsson och Bertil Skandinavien mördades på Öland 2006.
0 inlägg.
Avsnitt 6: Håkan Holmström mördades i Skultuna 1997.
0 inlägg.
Avsnitt 7: Tor Öberg och Gerd Wiklund mördades i Brattås 2005.
0 inlägg.
Avsnitt 8: Ramoné Latonummi mördades 2008 i Hallstahammar.
0 inlägg.
Som ni kan se så skrev echoesofglory endast inlägg i 4 av 16 Svenska fall för FBI-avsnittFlashback.

Säsong 1:
1 inlägg.
Säsong 2:
952 inlägg.
6 inlägg.
4 inlägg.
ETT AVSNITT UTMÄRKER SIG O-R-D-E-N-T-L-I-G-T!

Och det är tråden om Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25).

Säsong 2:
952 inlägg.
OBS!

I tråden om Anneli Zetterholm mördades med kniv i Gävle sommaren 1988 skrev echoesofglory om Eva Söderström i tre av sina sex inlägg.

Säsong 2:
6 inlägg.
echoesofglory från 2016-11-05, 17:30 länk
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Det håller jag med om, men det stämmer inte riktigt i Söderström-fallet, där verkar det säkert vem som är GM, men polisen har väldigt länge, under 9 år, fokuserat på en annan person vilket inte lett till något åtal, så det avsnittet är lite udda då det aldrig betraktats som polisiärt uppklarat.

echoesofglory från 2016-11-05, 17:15 länk
Citat:
Hur menar du nu, Eva Söderström-fallet är inte polisiärt uppklarat, det har funnits en misstänkt men programmet fokuserade på en tidigare person som inte varit misstänkt. I övriga program stämmer det nog rätt bra dock.

echoesofglory från 2016-11-04, 15:14 länk
Citat:
Det är två olika, bådas namn börjar med P.
echoesofglory har HELT KLART PERSONLIGA INTRESSEN i tråden om Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25).

LÄNK
SVENSKA FALL FÖR FBI
https://www.jarowskij.se/produktioner/svenska-fall-fbi/
Mark Safarik är före detta mordutredare på FBI och Bo Åström en av Sveriges mest legendariska kriminalkommissarier.
Såvida inte Ekon Av Ära är släkt med Eva Söderström, hennes familj eller vänner så är echoesofglory helt klart en charlatan med EGNA ENGAGEMANG i mordet på Eva Söderström.

Enligt mig så finns det ENDAST och BARA två intressenter till denna avskyvärda utmärkelse charlatan i tråden om Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25).

Ni som fortfarande INTE har huvudet där solen aldrig skiner vet SJÄLVKLART vilka intressenter jag anspelar på.

Det finns fler uppslag med echoesofglory att beta av … men det får vänta till senare … om jag orkar … bl.a. reportagen på DACOSTARKIVET VS hens inlägg på FLASHBACK.

FLASHBACK VS Svenska fall för FBI säsong 1 och 2 är däremot precis AVSLUTAD!

Nu börjar äntligen snarorna att dras åt runt de skyldigas halsar.

I slutet av varje avsnitt presenterar Mark och Bo en summering som de ger till polisen med nya spår att följa upp, en profil på gärningsmannen och teorier om tillvägagångssättet.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2023-02-07 kl. 16:52.
Citera
2023-02-07, 17:39
Medlem
Handfatstrallaren från 2023-02-04, 00:29 länk
Citat:
MyBladeIsSharp är intressant i tråden om Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25).

LÄNK
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=1018301&threadid=715 098

Hela 337 inlägg i tråden hann hen med från 2016-10-27 till 2016-12-31.

MyBladeIsSharp från 2016-10-27, 23:13 länk
1:a inlägget i tråden.
Programmet doftar lite sensationsjournalistik, det kan jag hålla med om. Med det sagt tycker jag att Mark och Bo var väldigt noggranna och kom fram till vem den troliga GM, "Mr.P", är.
MyBladeIsSharp från 2016-12-31, 23:40 länk
337:e inlägget i tråden.
"Polisfrun" har nu trätt fram! Är du nöjd med resultatet?
Och ja, vi ska vara väldigt försiktiga med våra utpekanden...
Sista inlägget överhuvudtaget för MyBladeIsSharp i tråden om Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25), samt även på Flashback.

VARFÖR LÄMNADE MyBladeIsSharp?

Har det någonting med att "Polisfrun" har nu trätt fram?

Isåfall förstår jag att MyBladeIsSharp lämnade tråden.

Endast saknad av Vidjetidigt som redan efter endast sju dagars frånvaro i tråden om Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25).

Vidje från 2017-01-07, 23:29 länk
Saknar MyBladeIsSharp i den här tråden.
Han har säkert annat att göra men han var bra att ha med i det som diskuterades här.
Saknar MyBladeIsSharp i den här tråden.

OTROLIGT!
VARFÖR LÄMNADE MyBladeIsSharp?
Har det någonting med att "Polisfrun" har nu trätt fram?
Isåfall förstår jag att MyBladeIsSharp lämnade tråden.
VARFÖR LÄMNADE echoesofglory?

Om nu MyBladeIsSharp lämnade tråden Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25) och Flashback pga. att "Polisfrun" nu trätt fram, vad var det då för avslöjande som fick echoesofglory att kvickt lämna tråden och Flashback?

LÄNK
echoesofglory:s alla 952 inlägg.
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=749534&threadid=7150 98

echoesofglory från 2019-12-09, 21:50 länk
Sista inlägget.
Citat:
Ja Eva kämpade in i det sista, klöste och rev GM, hudavskrapen kanske leder till en fällande dom en dag.

"Allt tyder att han med våld dragit in Eva i det täta buskaget. Gräset är ordentligt nedtryckt fram till gärningsplatsen. Det finns också djupa spår efter klackar i marken och andra märken i terrängen som tyder på strid"

https://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/Scan%20296%20Page%2052_zpsehmcvt6v.jpg.html?sort=3 &o=136

Teorier?

Var echoesofglory på väg att avslöjas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in