Citat:
Ursprungligen postat av
MamaGris
Om GN såg henne kliva av I korsningen och börja promenera mot Långbacken, varför skulle han då ta omvägen via Limstagatan där han riskerar att bli sedd?
Det har varit mycket diskussioner om hundvittnet och hur han kan veta så exakt hur lång cyklisten var. Nu tror ju inte jag att han verkligen har påstått att cyklisten var exakt 183 cm, utan jag tror säkert att han sagt att cyklisten var MELLAN 180-185 cm lång. Det är förmodligen någon journalist som drar ett medelvärde och skriver 183 cm för att inte slösa på trycksvärtan. Vad jag vill komma fram till är att jag TROR att GN är närmare 190, så det talar också emot att det är han
(åtminstone om man tror att det är cyklisten från Limstagatan som mördat henne)
Ja cyklisten längd kan vara svårt att avgöra, i synnerhet om han dessutom böjde sig rejält framåt när har cyklade som en tok och "halvlåg" för att få upp farten maximalt.
Han satt knappast upp på sadeln spikrak i ryggen och trampade prydligt och propert.
Jag tycker ändå att det viktigaste med hundvittnet och hans vittnesuppgift (om vi nu utgår från att det stämmer) är att kunna säkerställa från vilket håll GM kom cyklandes.
Att ständigt gissa mellan olika alt. leder ingen vart, därför är det bäst om man kan eliminera /utesluta vissa gamla teorier, som tex vilken väg mördaren tog så kommer man sakta men säkert ett steg närmare saniningen.
Jag tror på hundvittnet om det är UA.