När Axel inte ägnar sig åt vad rättsväsendet kallar
förtal och olaga hot, men Daniel Vergara kallar för
satir i en samhällspodd, så är han
arbetssökande.
Högst oklart huruvida det faktiskt är den första riktiga satiren Axel har ägnat sig åt på länge när han menar att "det jag gör bäst är att hantera människor", följt av en lång bortförklaring om en sumpad praktikplats. Ingen vill givetvis vill ha en agitator som honom på sin arbetsplats.
Men Axel erbjuder hursomhelst ut sig för gratisarbete via något Samhall-tjofräs. Behöver ni hjälp att formatera text i Microsoft Word (han kan WordPad också) så vet ni var han finns. Snart sitter han väl och "smider guld" med Sitell och de andra guldsmederna utan sysselsättning. Tur man har sitt på det torra såsom medlem av den inflytelserika förtidspensionärslobbyn så man slipper sånt hjongöra. Vår uppgift är att hålla konspirationen mot ombudsmän levande och styra världsekonomin.
Notera för övrigt den enorma mängd tweets och ord de producerar i syfte att styra diskussionen om de saknade bevisen i en annan riktning. Det är jobbigt när beviskrav plötsligt "ska vara en grej" och börja distrahera när Henko bara försöker förmedla det senaste kring någon av alla hans stormar i sitt vattenglas.
Och de som brukar gnälla över att jag skriver långa ordsallader i "skov" ...
Inte en enda tweet har innehållit bevis på deras spektakulära påståenden. Sådant brukade vara viktigt förr, till och med för en rättshaverist som Henko eller en ovårdad journalist som Vergara. Han duschar inte heller på flera veckor precis som jag och Elin, det syns tydligt på hans flottiga hår på de bilder han figurerar. Det går heller inte att utesluta att han går på samma narkotiska medel som jag och Elin, så därför är det sant. "Jackpot, dä där ä fakta dä går ente att förnekah", som Henko skulle sagt till Axel om någon han inte ogillar skrev det jag just skrev, och påståendet gällde någon han ämnar karaktärsmörda.
Nu har han mest vant sig att låta bekväma lögner slinka med lite här och där utan att någonsin ifrågasättas kring sanningshalten i dem. Eftersom han har förstått att han målat in sig i ett hörn och har en livslång karriär som satirpoddare framför sig, skadar det inte att satsa stort när man nu ansvarar för den viktiga uppgiften att vittna om den fruktansvärt brutala vardag som satirpoddare måste genomlida.
Allt för konstens skull.
Hela tramset i Helsingborg luktar för övrigt "sten genom rutan på Gullmars" och "mordförsök med hammare som istället tog i dörren (utan vidare förklaring exakt hur det skulle gått till)" långa vägar. False flag som vanligt. Detta har givetvis inte skett på sättet som beskrivs av Henrik, som alltså befinner sig i Dalarna, men ändå tycks ha information kring händelser landet runt blixtsnabbt. Eller så köper han bara utsagor som passar hans narrativ blint för han är en oärlig idiot, precis som Vergara köper skiten med sina EXPO-stålar.
Polisen motarbetar inte Haveristerna, de behöver bara det som de alltid behövt och som alltid saknats i alla dessa otroliga historier Henko bjuder på:
bevis. Fem nedlagda anmälningar är
inte fler avsnitt i belastningsregistret än fyra fällande domar, även om Daniel Vergara, EXPO och Syre tycks tro så är fallet.
För att citera valfri polis de pratat med: bevisen, jalla! Hur vet de att jag inte duschar på flera veckor? Eller vad fan var det nu igen vi pratade om? Alla har glömt, och Henko är nöjd för då är jobbet kallat derailing färdigt.