2018-06-06, 02:17
Medlem
PappaBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intryck
Varför lämnade ni Soundcloud?

Jag hatar deras GUI. Allt ser ut att vara designat -97.
Citera
2018-06-06, 10:28
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaBoeg
Jag hatar deras GUI. Allt ser ut att vara designat -97.

Men det gick väldigt lätt att ladda ner därifrån med downloadmanager 2...

Fick kämpa rätt mycket med pippa, hoppas jag skrev i IRMtråden hur jag gjorde... Ja det gjorde jag.

Har inte lyssnat på er än, råkade börja på en fyraböckers ljudboksserie, så blir väl efter den blir klar... Ser fram emot det!
Citera
2018-06-08, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion

Fick kämpa rätt mycket med pippa, hoppas jag skrev i IRMtråden hur jag gjorde... Ja det gjorde jag.

Har inte lyssnat på er än, råkade börja på en fyraböckers ljudboksserie, så blir väl efter den blir klar... Ser fram emot det!

Då det låter som om du lyssnar på poddar på ungefär samma sätt som jag så finns det en lösning:
Om du använder en android-telefon, skaffa appen podcast addict, den hittar samtliga poddar och du kan tanka ner avsnitt.

Till iPhone hittar jag inte appen.
Citera
2018-06-08, 20:16
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dellovic
Då det låter som om du lyssnar på poddar på ungefär samma sätt som jag så finns det en lösning:
Om du använder en android-telefon, skaffa appen podcast addict, den hittar samtliga poddar och du kan tanka ner avsnitt.

Till iPhone hittar jag inte appen.

Tack, bra tips, men funkar nog inte för mig, då jag nästan aldrig befinner mig där jag har tillgång till obegränsat bredband (jag kan ta med nerladdade filer därifrån typ och fjärrstyra en dator där).

Där jag oftast befinner mig, så har jag wifog och ett mobilt bredband med max 20 gig per månad, och de 20 gigen måste jag använda för att ladda poäng till wifog dessutom...
Senast redigerad av Enydrion 2018-06-08 kl. 20:19.
Citera
2018-11-21, 18:30
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Tycker podden kan vara bra ibland. Bara hur de benämner Heberline Ann upprepade gånger är kul i sig, t.ex.

Tycker deras rant om Jordan B Peterson var fjantig dock, och då är jag inte något inbitet fan av herren. Myra vill ge sken av att vara en tuff vänsterperson men är i det här fallet lika torr som Margot Wallström eller Lööf.

Man kritiserar Jordans sätt att beskriva psykologiska fenomen och försöker göra narr av det. Det är väl ett stilgrepp? Han presenterar studieresultat och försöker förklara det med exempelvis en historisk händelse eller ett scenario så det ska bli lättare att förstå. Det är ju hela grejen med varför han är omtyckt? Hade han bara stått och läst studieresultat upp och ner kanske en insatt hade väckts av intresse. Precis som Haveristerna, det hade inte varit en bra pod om de betedde sig som en grinfärdig Pascalidou som pratar om hur "heeeemskt rasiiiism ääääär". Dålig angreppsvinkel.

Sen pratade de länge om att han inte presenterar studien om val av yrken mellan könen, är det inte sådant som forskare, experter, m.fl kan syssla med? Man kan använda sig själv som källa och det kommer synas i sömmarna just för att det handlar om experter inom området som inte kommer tillåtas stå och sprida osanningar oemotsagda. Myras förklaring till könsskillnader mellan val av yrken är att inget samhälle i världen varit ett matriarkat. Det bevisar någonstans JBP:s poäng. Att alla samhällen oberoende av varandra styrts av män beror på könsskillnader, samma könsskillnader som gör att de generellt dras till andra typer av yrken. Presentera istället studien om genus om du har en invändning. Kanske en om vilka yrkesval barn som gått på könsneutrala dagis gjort? Det är klagande för klagandets skull och Myra blir uppenbart lite irriterad för att Jordans mening går emot hennes egna tro. Klart att könsrollerna är en aspekt, det finns ju kvinnor med "manliga" egenskaper och vice versa, ändrar inte att de biologiska könsskillnaderna finns.

Är Jordan för övrigt konservativ? Han har bara en konservativ familjesyn. Jag tycker det är ganska intressant ändå. Det här med dagis och förskolor och förvärvsarbetande kvinnor är ju trots allt en ganska så ny företeelse i historien. Jag säger inte att det är dåligt att det finns, men det är ju intressant att se hur det påverkar ett barns uppväxt. Kan man inte basera sin åsikt i frågan, att kvinnor ska ta hand om barn för barnets optimala uppväxt, på studier utan att tycka att det för den sakens skull inte ska finnas arbetande mammor, t.ex?

Nej, det känns mest som att de ska hålla på och "välja sida" då deras hatobjekt i sociala medier, typ Heberlein och Aron Flam tycker JBP är bra. Riktigt krystad sekvens av avsnittet.
Citera
2019-01-28, 04:17
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion

Har inget minne av att jag lyssnat på er ännu? Ett halvår har nu gått, har nu 200 gig i månaden, så det borde räcka, läste att ni kommenterat Malcolm (enligt mig den enda intelligenta vänsterperspersonen typ, resten är papegojor som upprepar certifierade vänsterbudskap som gäller för tillfället, oavsett hur ologiskt det än skulle vara = man tänker inte alls med sin egen hjärna...) och skulle ha krossat honom? Så får försöka göra slag i det snart...

Citat:
tagit del av ett indignerat antirasistiskt branschsnack där varenda perifer figur som någonsin skrivit en antirasistisk mening sågas brutalt.

Blev också nyfiken på detta, trodde det var motsatsen till vad ni sysslade med....
Senast redigerad av Enydrion 2019-01-28 kl. 04:34.
Citera
2019-01-28, 10:22
Avslutad
Den här bilden har cirkulerat ett par år i högerkretsar och har länge varit ett stående skämt. Det är enligt uppgift Axel Luo Öhman och Hanna Wigh som gör reklam för SD kvinnor som Chang Frick producerade på den tiden han drev Politiskt Inkorrekt och fortfarande var aktiv SD-politiker. Det syns tydligt trots blurr att det är Axel som spelar babbe som misshandlar en blond kvinna (Wigh). Det blir med det i bakhuvudet väldigt roligt att lyssna på den här podden då hyckleriet inte vet några gränser.

https://minfil.com/f354V0r6b5/hycklare_png
Citera
2019-01-30, 00:54
Avslutad
Haha omfg håller de fortfarande på?

Alla som var i hatklubben 2016-2017 vet varifrån Axel har stulit sina lines, från mejsel och framåt.

Man orkar inte med den här podden av flera orsaker men den främsta är just bristen på egna idéer och eget material.
Det gamla maximet great minds discuss ideas, average minds discuss events, small minds discuss people har aldrig varit mer sant än i det här fallet.

När Daniel Lampinen intervjuade Axel i Magister konstaterade han att Axel pratade i slogans utan sammanhang och det har ju alltid varit Axels grej, ta en rolig mening nån säger och upprepa den som ett mantra. Att sätta det i kontext eller att ha någon form av ideologisk förankring för sina åsikter och kunna ta ansvar för sitt tyckande viftas bort med att han är nån sorts "näthatare".

Men till skillnad ifrån ovan nämda Hatklubben där allting hatades urskillningslöst så har den här spin-offen därifrån fått en politisk slagsida. Sammansättningen i den Facebook-gruppen tillkom just därför att ingen av dårarna där skulle få ett övertag och där påhoppen var oförutsägbara, den här podden går som på räls och sysslar med bekräftelse och affirmation av de egna åsikternas förträfflighet utan att någon gång snudda vid eget utforskande och de osäkerheter eget resonerande medför.

Henko och Myra är precis så roliga som kritvita socialdemokratiska folkrörelseaktivister kan vara, att försöka ha edge när man försvarar sossar liberaler och LO och försöka utmåla sig som underdogs eller ha relevans i alternativkulturen klingar falskt, de försvarar makten och utgör avantgardet av den repressiva toleransens provokatörer.

Jag lyssnade på två avsnitt 2017 och konstaterade att det var gycklare helt enkelt och som underhållning fungerar det säkert bra för människor som gillar alkoholiserade utläggningar från de ölstinkande expertkommentatorerna på pizzerian. Verkligt folkligt på sätt och vis, men bräckligheten i den personkritik de framför där ingen passerar deras renhetstest blir uppenbar i jämförelse med de lite tragiska och solkiga liv de själva lever.

Och det är väl kanske det som är markant efter att ha ögnat igenom rubrikerna på avsnitten och kollat igenom diverse twitterinlägg. Den enda gästen de lyckades få till sin podd var Daniel Lampinen. Innan valet skulle de bjuda in representanter från olika partier, de fick ett halvt ja från PP. Alla andra håller sig på avstånd därför att podden representerar i sin avsaknad på akademiska meriter utöver dataspelande och actionfilmer den narcissistiska solipsismens verkliga zenit.

De klassiska svaren på inlägg som det här är "tack för din kritik", "och ändå skriver du?" "du är idioten som lyssnar?" Det har de varit sen 2015 (se tala i slogans ovan).

Att dessa 30-40 somethings som missat bussen fortfarande håller på är för mig helt fantastiskt.

Hur ser lyssnarstatistiken ut efter 30 avsnitt ens? Man får anta att dölja den är det främsta skälet till att ha dumpat Soundcloud.
Senast redigerad av Claudia 2019-01-30 kl. 01:05.
Citera
2019-02-04, 10:35
Medlem
PappaBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skilleras
Den här bilden har cirkulerat ett par år i högerkretsar och har länge varit ett stående skämt. Det är enligt uppgift Axel Luo Öhman och Hanna Wigh som gör reklam för SD kvinnor som Chang Frick producerade på den tiden han drev Politiskt Inkorrekt och fortfarande var aktiv SD-politiker. Det syns tydligt trots blurr att det är Axel som spelar babbe som misshandlar en blond kvinna (Wigh). Det blir med det i bakhuvudet väldigt roligt att lyssna på den här podden då hyckleriet inte vet några gränser.

https://minfil.com/f354V0r6b5/hycklare_png

Coolt handle, kompis. Det stämmer att det är jag, men du verkar ha missuppfattat handlingen. Spektakulärt gjort med tanke på att videon bara är 1:50 lång.

https://www.youtube.com/watch?v=D04k-QFMKk0
Citera
2019-02-04, 10:45
Medlem
PappaBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claudia
Alla som var i hatklubben 2016-2017 vet varifrån Axel har stulit sina lines, från mejsel och framåt.

Arg för att du får för lite cred?

Citat:
Det gamla maximet great minds discuss ideas, average minds discuss events, small minds discuss people har aldrig varit mer sant än i det här fallet.

Vad är det du gör då?

Citat:
När Daniel Lampinen intervjuade Axel i Magister konstaterade han att Axel pratade i slogans utan sammanhang och det har ju alltid varit Axels grej, ta en rolig mening nån säger och upprepa den som ett mantra.

Skrattar du, förlorar du, mannen.

Citat:
...den här podden går som på räls och sysslar med bekräftelse och affirmation av de egna åsikternas förträfflighet utan att någon gång snudda vid eget utforskande och de osäkerheter eget resonerande medför.

Tung analys från någon som enligt egen utsago bara lyssnat på två avsnitt.

Citat:
Att dessa 30-40 somethings som missat bussen fortfarande håller på är för mig helt fantastiskt.

Ska kämpa för att bli mer som dig, så att jag en dag kan gå vidare istället för att skova bakom tusen sockpuppets.

Citat:
Hur ser lyssnarstatistiken ut efter 30 avsnitt ens? Man får anta att dölja den är det främsta skälet till att ha dumpat Soundcloud.

Det går bra, tackar som frågar. Stats för senaste avsnittet, publicerat 25/1: https://minfil.com/n32aJ6s0b9/jebaited_PNG

Fast vill du bli riktigt UpPrÖrD kan du titta här istället: https://graphtreon.com/creator/haveristerna
Citera
2019-02-04, 11:50
Medlem
pandes avatar
Citat:
Coolt handle, kompis. Det stämmer att det är jag, men du verkar ha missuppfattat handlingen. Spektakulärt gjort med tanke på att videon bara är 1:50 lång.

https://www.youtube.com/watch?v=D04k-QFMKk0

Kvalar reklam för SD-kvinnor in som klandervärt beteende?
Citera
2019-02-04, 15:47
Avslutad
Citat:
Arg för att du får för lite cred?
[/url]

Jag behöver inte cred då att du marknadsför allt från mejslar till att inte shifta caps, att du är min NPC och orden som faller ur din mun är mina räcker. Det är samma med Myras sexworkaktivism och "feministiska uppvaknande", henne programmerade jag bra. Men det är trevligt att du frågar, det visar ju bara på att det är precis så som jag säger, dina lines är stulna.

Inte för att det spelar roll, ska man bli känd ska det vara för rätt saker och inte för mordhot och att visa tuttarna på Twitter.

Det stämmer att jag lyssnade på två avsnitt, det var de första ni nämde mig vid namn i bägge och jag bad er sluta med det, det finns liksom inget mer att hämta.

Jag kollade in här för att ni tydligen hoppade på Malcom sist men ingen jag känner orkade lyssna därför att ingen bryr sig om er utom folk i twitter och podd-sfären men det fanns inget referat, så jag la en ärlig recension av vad jag tycker om er podd och om er i stället, jämfört med Marcus (som är kommunpolitiker dvs han gör någonting högst reellt) och Malcom (som opinionsbildar ofta tillsammans med Marcus och har en räckvidd som tydligen stör er) så är ni jävligt ointressanta för någon som är trött på poserande fyllesnack. Malcom är bildad då han läst de böcker som utgör grunden för hans åsiktskluster medans du t.ex. möjligen orkat dig igenom en ETC-krönika och tycker ungefär som man ska om man är en god sosse. Grina inte ihjäl dig nu.

Din butthurt där du ska släpa fram statistik är lulz och det är tragiskt att du blivit ett hycklande alkat arbetslöst vrak.

500 spänn var per podd måste vara en del pengar för folk som tigger jobb och Kermit-dräkter på Twitter, men du får väl visa hur man driver eget och fylleskovar på twitter samtidigt nu för henne.

Jag gillade bilderna när Henko skulle frosta av din frys, det ser tydligen fortfarande ut som en bomb av bajs exploderat i ditt hem. 40 bast.

Dra åt helvete nu din jävla nolla. Försök att klara av att ta kritik utan att börja böla jag har verkligen inte tid med ditt narcissistiska jidder och era minions som postar dumheter var och varannan dag man måste polisanmäla för de tror att jag är lika lättbaitad som du.
Senast redigerad av Claudia 2019-02-04 kl. 16:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in