Henko är het just nu på att live-rapportera om sitt liv som influencer, på Twitter och via tidningsartiklar som kompisar skriver åt honom. En person de brukar podda om har rört på sig. Antingen fysiskt eller skrivit något någonstans. Wow! Nu måste det analyseras.
Någon frågar:
Och varför konfronterar du inte han, accepterar du att din familj blir hotad? Märkligt att kasta sig på Twitter....
Ja du, bra fråga men nja just denna gång lajvade Henko rädd åt någon annan, som blev "konfronterad" av någon som de förföljer minutiöst och poddar om, och inte sig själv men känner ni till några andra än Henko och Axel som ständigt gör så? Nej, just det. Personen som ställde den relevanta, om än lite missuppfattade, frågan kanske ska fundera två vändor till varför de håller på så där. Och sedan sitter och intervjuar sig själva med sina egna troll-konton i sina trådar i sociala medier. Så fort någon verklig person ställer en relevant motfråga så skickar dem in sina troll-konton på personen istället för att svara själva. Löjligt.
Kärnan i frågeställningen, som Henko naturligtvis bortser från, kvarstår dock: "Märkligt att kasta sig på Twitter...."
Ja, det är korrekt. Det är märkligt att kasta sig på Twitter och skriva löpmeter för att någon har ringt på dörren hos personer som vigt sitt liv åt att trakassera andra och fotograferat en av personerna. Det är märkligt att kasta sig på Twitter. Men ändå gör Henko och Axel det hela tiden. Så fort en person som de övervakar rör på sig så live-rapporterar dem.
Ingen annan i hela landet håller på som de där två, vad jag vet. De är unika. Är det deras "hämnd"? Är det deras sätt att försöka säga: "
Gudnådedig om du knackar på min väns dörr igen! då ska jag publicera 15 artiklar om dig!!!"
Ja jag vet inte. Jag har inga svar, bara frågor. Jag tror inte att det handlar om hämnd, de vill bara framställa sina tråkiga liv, inlåsta bakom sina tangentbord framför sina övervaknings-system av andra, som händelserika.
Det är en konstig värld vi lever i och Henko står ändå ut som extra konstig i vår konstiga värld.

Han är 100-höjdare material. Top 10 till och med, tycker jag.
När jag blir påmind om Henko så föreställer mig en fotbolls-kommentator, men istället för att kommentera och rapportera om exakt allt som händer i en fotbollsmatch så rapporterar han om ett antal personer som han har valt ut att lajva och rapportera om så fort de gör något. Och det ska gärna vinklas och skarvas också, det handlar inte om objektiv rapportering
Tänk att ha en sån person som pojkvän, det måste vara påfrestande att vara ihop med någon vars största intresse och hobby är ett tio-, tjugo-tal andra personer som de aldrig kommer i kontakt med? Jag antar att man måste dela samma intresse för att stå ut.
Förstår dock att han gick fullständigt upp i extas nu när det faktiskt hände något - ett övervakningsobjekt var fysiskt nära en av Henkos vänner! Henko som är van vid att scrolla i flöden och kolla om någon som han övervakar skriver något i sociala medier ... så plingar denna
digitala entitet på dörren i den fysiska verkligheten? Håll i hatten - tappa hakan, torka dräglet. Henko avbröt allt och kastade sig in i DEFCON 1.
Just det ja, sen om övervakningsobjekten inte rör på sig så provocerar de fram något som gör att de rör på sig, t.ex. pingar in ett antal personer på Twitter, och sen kan de sitta där och vänta på att något ska hända så att de kan fortsätta rapporteringen

Det är lite som om fotbollskommentatorn kastar in en extra boll så fort det blir lite tråkigt ute på spelplan.