Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Man får ge Engellau att han åtminstone funderar på saker och ting och har en tes som han jobbar på. Vad gäller det här med att saker och ting görs "för att" knäcka skattebetalarna så är det definitivt inte så. Det görs för att de är vad de tror på. Och det är dessutom så att skattetrycket är lägre nu än t.ex. 1990 när det toppade. Det var före Sovjet så om man inte explicit förordar skattetryck på över 50% så är man ju enligt Edgerton "liberal". Det kanske ligger något i vad han säger trots allt.
Jo han har en tes och jag tycker att den verkar stämma ganska bra, all wokism eller pk går ju ut på att någon ska få pengar av staten eller företagen som då givetvis får ökade kostnader.
Antingen är det att någon ska föreläsa för kommuner och betalas för det eller också är det stora grupper som ska ersättas för kolonialism eller slaveri eller något annat.
Jag har vad jag kan minnas inte sett något pk ämne vare sig det handlar om feminism, klimat eller BLM som inte på något sätt handlar om krav på pengar i någon form vare sig det handlar om nya myndigheter eller tjänster, utbildningar eller föreläsningar eller amnestier med det sagt, javisst tror de på wokeskiten de predikar, jag tror också på sånt jag kan berika mig på, särskilt om det tvärtom skulle stå mig dyrt om jag sa att jag inte trodde på det.
Apropå skattetryck, så litar jag på att vi betalade mer 1990 än idag men en viktig skillnad är att på 80-talet så gick pengarna tillbaka till skattebetalarna i ofattbart högre grad än idag. Posten, pensionerna, vägunderhållet, försvaret, energi, skola, sjukvård, polisen, ja allt fungerade ju på ett sätt som det inte gör idag, nu försvinner ju pengarna i ett svart hål utan att det kommer svenska folket till godo!
Edit: mellan skål och vägg tror jag inte att tjänstemännen i stat och kommun alltid tror så benhårt på pk tramset. Att Metall nu gick ut med sitt feministuttalande handlar ju om att stoppa SD och inte genuint kända känslor.
En liten anekdot från skattefinansierad kulturverksamhet berättad av en bekant, det skulle skrivas om något dokument där man nu skulle kunna välja "annat" och inte bara "man" eller "kvinna" min bekant tappade tålamodet lite och fräste "vadå annat! Är det en säl!"
Kollegorna hyssjade henne och försökte hålla tillbaka fnisset medan de tittade sig oroligt omkring så att ingen utanför gänget hörde hädelsen mot värdegrunden.