2022-11-12, 18:34
Medlem
phishpillzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av media876
Labila människor är svaga. Svaghet kan vara att man inte kan låta bli att reagera. DET är vad de gör de går på människor de föraktar och som kan skapa content genom att balla ur. Precis som mobbare på skolgården, ingen reaktion är inte kul och det går inte att tjäna pengar på heller.

Med risk för att låta lite tjatig här men "labila"? Suck, .. nä, mänskliga människor reagerar lite grann om de får ett gäng psychon/fyllon efter sig som trakasserar dem. Helt naturligt. Sedan överdriver gärna Haveristerna sin upplevelse av reaktionerna de får och ljuger om det också just för att kunna framställa personerna som de trakasserar som "labila". Haveristerna fabulerar även ihop reaktionerna. De genuina reaktionerna som Haveristerna lyckas provocera fram är måttliga i jämförelse med mängden arbete de lägger ned på att provocera. När reaktionerna allt som oftast uteblir så blir Haveristerna så ledsna i ögat att de måste ljuga ihop att de har fått en reaktion. Din liknelse med "mobbare på skolgården" är väl okej men den haltar lite. Det skulle vara om den mobbade på skolgården alltid suckar djupt och går därifrån och mobbarna ställer sig och skrattar och skriker fegis varje gång. Oavsett vad den mobbade gör så ser mobbarna det såklart som en reaktion och en vinst.

Det är vad som händer när Haveristerna håller på, efter ett 20-tal ggr. så har Haveristerna samlat på sig tillräckligt med "reaktioner" så att de kan framställa den som de trakasserar som en person som är labil. Det finns få i landet som lägger ner så mycket tid på att försöka provocera fram reaktioner kontra hur svaga reaktioner de faktiskt lyckas provocera fram. Den ration måste de vara i topplistan i Sverige på. Tågkraschen Haveristerna är intressanta ur den aspekten att de har tagit hela konceptet till barnslig nivå, de verkar inte ge sig förrän exakt alla i hela landet vet hur och varför de gör som de gör. Rent objektivt sett är det nog en bra grej att de blir ett varnande och avskräckande exempel, metoderna blir lättare och lättare att känna igen och få andra kommer att försöka gå deras väg efter att alla har blivit uppmärksammade på fenomenet.

Ta exempelvis som de har kämpat för att framställa Hålléns helt normala och relaxed samtal med Axel på pizzerian som "helt skvatt galen labil gubbe" men vem förutom simps som låtsas gå på det tror på det på riktigt? Ingen. Alla kan ju höra samtalet själv? Så hur mycket Haveristerna än låtsas och envist hävdar att Hållén är labil som reagerar, Haveristerna låtsas det för att försöka provocera ytterligare, så är det ingen som går på det. En person är inte labil för att personen reagerar och en person är verkligen inte labil bara för att Haveristerna påstår att personen reagerar överdrivet känslomässigt när alla kan se och höra med egna ögon och öron att så inte är fallet?

Ta exempelvis hur Axel just nu kämpar förtvivlat med att "provocera" PlainviewLegacy genom att upprepa mantrat "Vad nära femsiffrigt" om hans Twitter Spaces nån gång om dagen, ibland flera gånger per dag. PlainviewLegacy blir inte provocerad alls vad jag har kunnat se, det spelar ingen roll om Haveristerna påstår att Plainview blir provocerad - det gör det inte till sanning. Det är stor skillnad. Den som inte gör skillnad på sin egna faktiska upplevelse och vad någon annan hävdar är den objektiva upplevelsen är kognitivt handikappad. Om en ärlig och trovärdig person berättar något så kan man kanske ta det seriöst men om någon i Haveristerna påstår det? Kom igen, ingen är så korkad ..

Haveristerna försöker alltså både provocera fram reaktioner och hittar dessutom på häpnadsväckande storys om vilka "starka" reaktioner de lyckades provocera fram. De skapar helt enkelt sin egen "content" från början till slut enligt vad de själva ville och hoppades att det skulle bli men som det sällan blev.

Det bottnar i att vad Haveristerna beskriver som verklighet aldrig motsvarar hur verkligheten faktiskt ser ut. Det är ingen som tror på Haveristernas verklighetsbeskrivning om händelser eller personer. Inte ens deras fans tror på det, fansen bara låtsas tro på det för att de hoppas lyckas provocera någon genom att så högljutt de bara kan upprepa och hålla med om det som Haveristerna påstår.

Haveristerna verkar tro att de kan övertyga många att en lögn blir sanning bara man upprepar den tillräckligt många gånger. Det är svaga människor som faller för den sortens manipulation, och med "faller för" menar jag inte blir provocerad av och reagerar på utan jag menar att om man börjar tro på lögner, bara för att de upprepas, så är man svag. Det är samma sorts svaga människor som är föremål för att bli manipulerade till att bli terrorister och självmordsbombare för islam och annat sjukt här i världen.
Senast redigerad av phishpillz 2022-11-12 kl. 19:06.
Citera
2022-11-12, 19:45
Medlem
Axbrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Du misstar dig. Jag är en äcklig autistisk tjackpundare till råtta som snart ska in på kåken.

Henrik är en ombudsman som inte har förtalat någon, egentligen, och inte hotat någon heller egentligen för den delen. Han dömdes ju bara till lägsta skadeståndet, läser du inte vad ombudsmannen skriver?

Jo men det är väl det som är problemet, jag läser ibland lite motvilligt vad "ombudsmannen" skriver men det är inte nödvändigt att jag tror på allt jag läser

Citat:
Ursprungligen postat av phishpillz
Med risk för att låta lite tjatig här men "labila"? Suck, .. nä, mänskliga människor reagerar lite grann om de får ett gäng psychon/fyllon efter sig som trakasserar dem. Helt naturligt. Sedan överdriver gärna Haveristerna sin upplevelse av reaktionerna de får och ljuger om det också just för att kunna framställa personerna som de trakasserar som "labila". Haveristerna fabulerar även ihop reaktionerna. De genuina reaktionerna som Haveristerna lyckas provocera fram är måttliga i jämförelse med mängden arbete de lägger ned på att provocera. När reaktionerna allt som oftast uteblir så blir Haveristerna så ledsna i ögat att de måste ljuga ihop att de har fått en reaktion. Din liknelse med "mobbare på skolgården" är väl okej men den haltar lite. Det skulle vara om den mobbade på skolgården alltid suckar djupt och går därifrån och mobbarna ställer sig och skrattar och skriker fegis varje gång. Oavsett vad den mobbade gör så ser mobbarna det såklart som en reaktion och en vinst.

Det är vad som händer när Haveristerna håller på, efter ett 20-tal ggr. så har Haveristerna samlat på sig tillräckligt med "reaktioner" så att de kan framställa den som de trakasserar som en person som är labil. Det finns få i landet som lägger ner så mycket tid på att försöka provocera fram reaktioner kontra hur svaga reaktioner de faktiskt lyckas provocera fram. Den ration måste de vara i topplistan i Sverige på. Tågkraschen Haveristerna är intressanta ur den aspekten att de har tagit hela konceptet till barnslig nivå, de verkar inte ge sig förrän exakt alla i hela landet vet hur och varför de gör som de gör. Rent objektivt sett är det nog en bra grej att de blir ett varnande och avskräckande exempel, metoderna blir lättare och lättare att känna igen och få andra kommer att försöka gå deras väg efter att alla har blivit uppmärksammade på fenomenet.

Ta exempelvis som de har kämpat för att framställa Hålléns helt normala och relaxed samtal med Axel på pizzerian som "helt skvatt galen labil gubbe" men vem förutom simps som låtsas gå på det tror på det på riktigt? Ingen. Alla kan ju höra samtalet själv? Så hur mycket Haveristerna än låtsas och envist hävdar att Hållén är labil som reagerar, Haveristerna låtsas det för att försöka provocera ytterligare, så är det ingen som går på det. En person är inte labil för att personen reagerar och en person är verkligen inte labil bara för att Haveristerna påstår att personen reagerar överdrivet känslomässigt när alla kan se och höra med egna ögon och öron att så inte är fallet?

Ta exempelvis hur Axel just nu kämpar förtvivlat med att "provocera" PlainviewLegacy genom att upprepa mantrat "Vad nära femsiffrigt" om hans Twitter Spaces nån gång om dagen, ibland flera gånger per dag. PlainviewLegacy blir inte provocerad alls vad jag har kunnat se, det spelar ingen roll om Haveristerna påstår att Plainview blir provocerad - det gör det inte till sanning. Det är stor skillnad. Den som inte gör skillnad på sin egna faktiska upplevelse och vad någon annan hävdar är den objektiva upplevelsen är kognitivt handikappad. Om en ärlig och trovärdig person berättar något så kan man kanske ta det seriöst men om någon i Haveristerna påstår det? Kom igen, ingen är så korkad ..

Haveristerna försöker alltså både provocera fram reaktioner och hittar dessutom på häpnadsväckande storys om vilka "starka" reaktioner de lyckades provocera fram. De skapar helt enkelt sin egen "content" från början till slut enligt vad de själva ville och hoppades att det skulle bli men som det sällan blev.

Det bottnar i att vad Haveristerna beskriver som verklighet aldrig motsvarar hur verkligheten faktiskt ser ut. Det är ingen som tror på Haveristernas verklighetsbeskrivning om händelser eller personer. Inte ens deras fans tror på det, fansen bara låtsas tro på det för att de hoppas lyckas provocera någon genom att så högljutt de bara kan upprepa och hålla med om det som Haveristerna påstår.

Haveristerna verkar tro att de kan övertyga många att en lögn blir sanning bara man upprepar den tillräckligt många gånger. Det är svaga människor som faller för den sortens manipulation, och med "faller för" menar jag inte blir provocerad av och reagerar på utan jag menar att om man börjar tro på lögner, bara för att de upprepas, så är man svag. Det är samma sorts svaga människor som är föremål för att bli manipulerade till att bli terrorister och självmordsbombare för islam och annat sjukt här i världen.

Lite långrandigt inlägg men fattar nog vad du menar. Malcom måste stå ut ur mängden som omänskligt immun mot provokationer

De flesta reagerar på något sätt efter 20-30 gånger. Tröttnar och kanske blockar på twitter eller motsvarande? och då gör Haveristerna en trippelvolt-glädjeskutt när de väl lyckas få någon att "REAGERA SÅ LABILT!"
Senast redigerad av Axbrink 2022-11-12 kl. 19:51.
Citera
2022-11-12, 19:56
Medlem
Jo, ni har rätt. Målgrupoen är väl folk de tror kan reagera och dom de KAN måla ut som det ena och det andra. Sen blir man ju knappast harmonisk av att ha de där psykfallen efter sig som ska detaljkilla allt och sen ge sin förvrängda syn på det via sina narrativ. Vet man nåt om det de tjatar om så ser man alltid att de förvränger.

Så jag kan också hålla med om att de svaga är dom som tar Henko, Axel mfl på orden. Har man ett eget huvud fattar man ju att något är fel när man drar i det.
Citera
2022-11-13, 01:16
Medlem
covid19sarss avatar
Henko smet nyss i Twitter space när kingen Christian Petersson kom in.

Henko är så otroligt feg.
Citera
2022-11-13, 04:55
Medlem
storm72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covid19sars
Henko smet nyss i Twitter space när kingen Christian Petersson kom in.

Henko är så otroligt feg.

Smet från vad? Skulle ”kingen” verbalt misshandla han? Sluta måla upp fantasivärldar.
Citera
2022-11-13, 11:05
Medlem
Haha stackarn! Jag var där och såg det hela, ni får vara lite mer ödmjuka mot plastpappan och inte skrämma iväg honom när han twitter spejsar. Han kan nog må bättre av att prata lite med personerna som han annars bara detaljerat skriver om som om han är deras enda vän de haft senaste åren och som känner till alla deras hemligheter.
Senast redigerad av filmfanatic 2022-11-13 kl. 11:09.
Citera
2022-11-13, 11:20
Medlem
Henko är social inkompetens förkroppsligad. När han inte vanstrivs med att prata med folk så att han tvingas fly så sänder han ogenerat ut live när folk berättar om psykisk ohälsa och missbruk i ett twitter spaces som han våldgästat, samt trash-talkar de som talar där.
"Men jag vet. Jag skulle kunna gå in i det där. Jag skulle förmodligen kunna gå in i det där rummet och få folk att ta livet av sig och jag skulle känna noll inför det, för att det är värdelösa människor. De kan dra åt helvete. Det man ska göra med de där människorna är att mobba ihjäl dem."
Jag föredrar förstås det förstnämnda att han flyr med svansen mellan bena. Vidrig människa som gör som han gjorde mot de andra i det andra twitter spacet. Har han bett alla dem om ursäkt ännu för att han inte kan bete sig som folk? Knappast ..
Citera
2022-11-13, 11:35
Medlem
covid19sarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storm72
Smet från vad? Skulle ”kingen” verbalt misshandla han? Sluta måla upp fantasivärldar.
Kingen hann ställa en fråga om varför Henko hotar barn. Då försvann Henko. Någon timme senare kom han tillbaka och då kom kingen in igen och då försvann Henko igen.

Henko är en så otroligt feg liten råtta.
Citera
2022-11-13, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covid19sars
Kingen hann ställa en fråga om varför Henko hotar barn. Då försvann Henko. Någon timme senare kom han tillbaka och då kom kingen in igen och då försvann Henko igen.

Henko är en så otroligt feg liten råtta.

Man kan ju fråga sig varför Henko hotar barn .. han är väl typ 40 år? Gammal gubbe som hotar barn, tecken på att allt inte står rätt till i hans huvud. Han borde våga besvara frågor om det för annars kommer frågorna jaga honom resten av livet, det är inte direkt något som faller i glömska som han kan vänta tills det rinner ut i sanden.
Citera
2022-11-13, 14:58
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filmfanatic
Haha stackarn! Jag var där och såg det hela, ni får vara lite mer ödmjuka mot plastpappan och inte skrämma iväg honom när han twitter spejsar. Han kan nog må bättre av att prata lite med personerna som han annars bara detaljerat skriver om som om han är deras enda vän de haft senaste åren och som känner till alla deras hemligheter.
Går det att se i efterhand?
Citera
2022-11-13, 16:32
Avstängd
magis avatar
Krevuler som inte kan samtala utan att spela in,
som flyr frågor om sitt egna smutsiga avtryck.

Som inte kan hålla sig från hot,
en hund två missade mål mat från att bli varg.

Men vem styr Henko? Är det Martin eller Arschelberget?
Gammal hund kan inte läras sitta genom samtal,
gammal miljöskadad hund kan istället skrämmas bort ur samtalet.

Heil kingen - bärare av de svåra frågorna!
Låt oss hoppas det sätter agendan för framtiden ..

MagI
Citera
2022-11-13, 17:18
Medlem
carrooouws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Axel har kallat den ortodoxa rabbinen Dan Korn för nazist, vilket gör det än mer obegripligt att den där Daniel Vergara verkar så angelägen om att springa de här poddarnas ärenden och ständigt skriver ner mig i sitt pekoral på Expo och Syre. De försvarar poddare som förtalat en judisk man genom att hävda han är något som tog död på hans släktingar. Det säger allt om dels Haveristerna men också dels om Expos krav på skiten de pumpar ut och visar tydligt att de försvarar vilken dåre som helst så länge de fortfarande hävdar de jobbar för något gott.

Intressant att just Syre publicerar Vergaras försvar av Henko som person förresten, med tanke på att Myra skriver eller iallafall skrev för tidningen. Inte alls osmakligt av fittan Lennart som jag skäms över att dela efternamn med att låta Vergara suga Henkos bollar öppet och tro på varenda ord som kommer ur hans käft, med tanke på vilka vedervärdiga påstående han kommit med i sin podd tillsammans med Axel om just Myra. Det var inte mycket till vänstersolidaritet hos honom när han inför alla som lyssnade berättade hur usel Myra hade varit på sitt jobb. Lustigt att han fortsatte samarbeta med henne, och ännu lustigare att denna kritik av en arbetsgivare/kollega skulle vara relevant så här flera år efter att hon brutit med podden. Jag hävdar att det snarare tyder på att Henko är en idiot till "arbetsledare" som behåller en odugling i flera år och inte klagar förrän hon väljer att gå vidare.

Eller så är han ett kvinnohatande svin.

Då har jag inte ens gått in på det faktum att han är så pass feg att han inte ens kan stå för sitt val att vara otrogen med en person som för tillfället var singel, utan på något plan beskyller Myra för att han fick dumparna om sin otrohet läckta av en person han gjort sitt bästa för att "fuck over" de senaste fem åren tror jag det blir nu.

Precis som Henko inte gjort sig skyldig till förtal, har han säkert inte heller varit otrogen enligt sig själv. Det är Myras fel att han blev ertappad efter att hon kommunicerat om det hela med en person som i vad jag förmodar var preventivt syfte sparade dumparna för hon var väl medveten vilket fegt kräk Henko är.

Det komiska är att denna person hade, så vitt jag vet, med största sannolikhet hållit käft om att Henko är en otrogen kåtbock eftersom det verkar ingå i hennes hederskodex (Henko behöver inte googla för han kommer inte förstå konceptet ändå). Om det inte varit för att Henko gör allt i sin makt för att verkligen sparka på den han redan förnedrat/sänkt/vunnit över/försatt i försvarslöst läge hade han kunnat fortsatt knulla bakom sin nuvarande frus rygg frekvent.

Men han var tvungen att sänka personen gång på gång och spred känsliga uppgifter från domar han fick bland annat av mig som jag hämtade från Acta Publicas databas. Skälet var att Erik Stenhammar hävdade att han var livrädd för den här personen som stalkade honom också, och jag kikade då efter domen han menade fanns och hittade den. Han spred den vidare till Henko och visade till och med printscreens på detta.

Jag hade dock, innan jag fattade att han är en uppviglare och lögnare av rang, lovat honom att ta på mig skulden för spridningen av domen -- trots att jag uttryckligen bett honom ge fan i att sprida den så den blir ett vapen i deras smutsiga krig. Vad som skedde därefter var helt enligt Henkos regler kring krishantering, och Erik skyllde att faran han menar att hans barn var utsatt förvar mitt fel.

Jag har berättat för personen som blev uthängd om att det var Erik Stenhammar som var läckan. Jag kollade till och med med honom om inlägget jag senare postade när jag fick frågan här i tråden om vem som läckt den var okej, just för att ett löfte är ett löfte och också för att jag inte visste då vad jag idag vet.

En chatt ingen förutom de som haft med ormen Stenhammar att göra kommer att bry sig om. Det är sunt som fan att offra sina barns säkerhet för att få "skoja" lite på Twitter genom att pedofilanklaga andra. Ungefär som Henko i förhör angav att motivet till att jag är arg på honom är för att jag inte gillar att han "pysslar" eller vad fan det var.

Det är samma insikt i att handla som sockerrör, alltså ingen.

De förtalar mig här bara för att jag beter mig stort sett som dem gjorde mot fjompen Stenhammar, fast skillnaden är att jag agerar med besinning och inte driver tråden rakt in i ett vaginahatande kvinnoföraktigt gräl medan Henko sitter och skriver baksmälleskit om tjejer på sin twitter. Han har sverige största fittregn och det betyder mycket för honom dessa segrar medan jag slippa ta emot de minsta smutskastningarna om man tar avstånd från vergara x]

Det är obegripligt varför det finns personer som trodde att han skulle komma undan med övergrepp tack vare det faktum att han haft ett offentligt uttalande där han avvisade alla påståenden. Det verkar som om folk försöker skylla på mig för att de övergrepp som begicks mot mig inte kan bevisas i rätten, när det i själva verket bara handlar om att bevisen aldrig har tagits emot så de har aldrig kunnat behandlas.

Jag ska inte ljuga, det finns ingen som kommer att åka fast för något av de övergrepp jag har utsatts för. Dels på grund av beviskravet, dels på grund av min egen vilja att inte ge domarna chansen att undanröja vad som hänt genom döma mig till böter och villkorlig domar bara för det. Jag vet hur rättssystemet fungerar och anser dessutom att polisen i allmänhet gör en bra insats trots sina begränsningar.

Men just nu verkar folk mer fokuserade på huruvida jag "faktiskt" blivit misshandlad eller inte istället för det som verkligen betyder något -- vilken effekt den eventuella misshandeln haft på mitt liv och vem/vilka som stod bakom den/de? De flesta idéer om vad man kan chatta med olika personer handlar ju bara om smutsig fantasi iallafall, men ibland tar olika personers fantasier sin egna form irl också... vilket suger!

Jag vet inte till 100% att det är han som ligger bakom allt som har hänt mig, men det känns så för mig. Mest av allt för de mentala skador och den lidande han orsakat genom att medvetet sprida falska påståenden om mig online -- samma sorts beteende mot andra mordoffer/utsatta personer man ser nazister göra hela tiden egentligen...

Fittregn-Henko och vergara: two of a kind!

I det här fallet verkar fittregn-Henko inte ha en aning om hur lite de flesta av oss bryr oss om att honom, hans pod eller myra.

Det är uppenbart att Vergara bara försvarar personer som stödjer Haveristerna, dvs poddare som gick med i #metoo-hysterin och anklagade obekanta män för övergrepp pga av något slags ideologiskt motiverat hat.

Jag har själv aldrig lyssnat på Haveristerna eller Myra, men stödjer personer som blev utsatt för dessa personers lögner och smutskastningar.

Det är förstås beklagligt att personer som Myra och Henko blev offer för #metoo-hysterin, men de drar sig inte för att göra likadant mot andra.

Jag har träffat Myra på olika tillfällen och hon har alltid varit trevlig mot mig, trots vårt politiska oenseende. Men det spelar ingen roll hur snäll man är i privatlivet -- om man stödjer eller deltar i hate speech så kan jag aldrig se upp till den personen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in