2023-01-02, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Tossigt och hysteriskt fruntimmer som tar en julhälsning från en gammal vän via ombud som om det vore en strypvåldtäkt eller nåt. 😅

Du menar att den här personen är "tossig" och "hysterisk" och sen kommer en främling hem till den här personen utan föranmälan, och filmar personen i dörren? Blir man förvånad då att den här personen blir upprörd?

Låter väldigt mycket som de där medvetna provokationerna som Haveristerna beskylls för, tycker jag.

Citat:
Verkar som Erik gått samma skola som Henko när det kommer till att skydda sin kvinnor.

Om man slutar upp med att besvära folks familjer på farstutrappen inkl minderåriga så kanske man inte behöver beskydd. Men det är kanske för mycket att förvänta sig av andra att de ska bete sig normalt?
Citera
2023-01-04, 07:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Han jämför inte podden med strypsex, sluta spela trög. Han pratar om att den som gör det till sin grej att medvetet provocera fram reaktioner oavsett om det är rondellhundar, att stå bakom en dörr och med flit skrämma någon med exempelvis PTSD, hån mot anhöriga till mördade personer eller offer för sexualbrott så får man också förbereda sig för en viss typ av reaktion.

Axel svamlade något om val jag gjort idag. De själva saknar tydligen val i detta dock, som just hånen mot min mördade vän och familjen till denna. Stackars viljelösa rättshaverister (ditt val av ord). Slå upp betydelsen av det eller använd korrekt ord nästa gång.

Fortfarande högst oklart hur Henko i Dalarna stensäkert kan binda mig till Elins port när jag inte var där. Vad jag eventuellt var påverkad av hade han, även om jag iakttagits av Elin, omöjligt kunnat veta också. Henko hittar på saker i vanlig ordning och gör andras konflikter till sin egna.

Frågan är snarare vad hon var påverkad av, något var det vilken min väns stillbild från den video där hon sedan grips av rent hysteri och gallskriker som en gris och ropar på polis tydligt visar.

Tossigt och hysteriskt fruntimmer som tar en julhälsning från en gammal vän via ombud som om det vore en strypvåldtäkt eller nåt. 😅

Verkar som Erik gått samma skola som Henko när det kommer till att skydda sin kvinnor.

Så vad gör Axel idag? Tobias såg att han sökte jobb på linked.in? Är det här skiten hans enda försörjning nu?

Ja alltså Erik. Han bor väl där på sina 40 kvm med sin tonårsdotter i en hyresrätt fortfarande. Konstigt att ingen avslutat hans liv än. största bedrift var att bråka med någon poddtant så han blev uthängd på Gangrape Sweden för 7 år sen. Sen dess är han en antirasismens superhjälte, alltid redo att lägga 24 timmar om dygnet med sin fru på trådarna på flashan.

Är det bara Myra som lyckades ta sig vidare? Hon jobbar för någon ganska obskyr tidning va?

Den är ganska långt ifrån någonting som har någonting med verkligheten att göra som så ofta blir fallet när man blandar in någon som någonsin haft med Våg eller hans sorts södermalmsmiljöpartister. De tror liksom på allvar att de är smartare än alla andra.

Det som intresserar mig i det här är paret Nachmanns roll. Ni har alla suttit hemma hos dem och käkat. Hur ser de på den här konflikten idag?

Henkos organisation fick Elsapriset av SKMA. Idag används det kontot till vinstdrivande trollningar. Expo gör felaktiga utpekningar.

Var det där med antisemitism och antirasism egentligen en bluff?

edit: att Erik inte drar sig för vare sig transfobi homofobi eller någon annan sorts fobi för att komma åt människor är såklart användbart. Frågan är väl kanske mer om Henko ska stå för de grejerna eller om han tänker lägga ansvaret för de smutsigheterna där det hör hemma.
Senast redigerad av 43dz 2023-01-04 kl. 07:37.
Citera
2023-01-04, 12:56
Medlem
KomTillGullmarss avatar
När Axel inte ägnar sig åt vad rättsväsendet kallar förtal och olaga hot, men Daniel Vergara kallar för satir i en samhällspodd, så är han arbetssökande.

Högst oklart huruvida det faktiskt är den första riktiga satiren Axel har ägnat sig åt på länge när han menar att "det jag gör bäst är att hantera människor", följt av en lång bortförklaring om en sumpad praktikplats. Ingen vill givetvis vill ha en agitator som honom på sin arbetsplats.

Men Axel erbjuder hursomhelst ut sig för gratisarbete via något Samhall-tjofräs. Behöver ni hjälp att formatera text i Microsoft Word (han kan WordPad också) så vet ni var han finns. Snart sitter han väl och "smider guld" med Sitell och de andra guldsmederna utan sysselsättning. Tur man har sitt på det torra såsom medlem av den inflytelserika förtidspensionärslobbyn så man slipper sånt hjongöra. Vår uppgift är att hålla konspirationen mot ombudsmän levande och styra världsekonomin.

Notera för övrigt den enorma mängd tweets och ord de producerar i syfte att styra diskussionen om de saknade bevisen i en annan riktning. Det är jobbigt när beviskrav plötsligt "ska vara en grej" och börja distrahera när Henko bara försöker förmedla det senaste kring någon av alla hans stormar i sitt vattenglas.

Och de som brukar gnälla över att jag skriver långa ordsallader i "skov" ...

Inte en enda tweet har innehållit bevis på deras spektakulära påståenden. Sådant brukade vara viktigt förr, till och med för en rättshaverist som Henko eller en ovårdad journalist som Vergara. Han duschar inte heller på flera veckor precis som jag och Elin, det syns tydligt på hans flottiga hår på de bilder han figurerar. Det går heller inte att utesluta att han går på samma narkotiska medel som jag och Elin, så därför är det sant. "Jackpot, dä där ä fakta dä går ente att förnekah", som Henko skulle sagt till Axel om någon han inte ogillar skrev det jag just skrev, och påståendet gällde någon han ämnar karaktärsmörda.

Nu har han mest vant sig att låta bekväma lögner slinka med lite här och där utan att någonsin ifrågasättas kring sanningshalten i dem. Eftersom han har förstått att han målat in sig i ett hörn och har en livslång karriär som satirpoddare framför sig, skadar det inte att satsa stort när man nu ansvarar för den viktiga uppgiften att vittna om den fruktansvärt brutala vardag som satirpoddare måste genomlida.

Allt för konstens skull.

Hela tramset i Helsingborg luktar för övrigt "sten genom rutan på Gullmars" och "mordförsök med hammare som istället tog i dörren (utan vidare förklaring exakt hur det skulle gått till)" långa vägar. False flag som vanligt. Detta har givetvis inte skett på sättet som beskrivs av Henrik, som alltså befinner sig i Dalarna, men ändå tycks ha information kring händelser landet runt blixtsnabbt. Eller så köper han bara utsagor som passar hans narrativ blint för han är en oärlig idiot, precis som Vergara köper skiten med sina EXPO-stålar.

Polisen motarbetar inte Haveristerna, de behöver bara det som de alltid behövt och som alltid saknats i alla dessa otroliga historier Henko bjuder på: bevis. Fem nedlagda anmälningar är inte fler avsnitt i belastningsregistret än fyra fällande domar, även om Daniel Vergara, EXPO och Syre tycks tro så är fallet.

För att citera valfri polis de pratat med: bevisen, jalla! Hur vet de att jag inte duschar på flera veckor? Eller vad fan var det nu igen vi pratade om? Alla har glömt, och Henko är nöjd för då är jobbet kallat derailing färdigt.
Senast redigerad av KomTillGullmars 2023-01-04 kl. 13:24.
Citera
2023-01-05, 20:28
Medlem
Rockfarmors avatar
Det är nog korrekt men man får inte glömma att Lemmy Mauritzon på Fastighets är en part som aktivt stödjer Haveristerna och deras trakasserier. En annan part är M***b***k(företagsnamn bortredigerat/Memnok) som aktivt näthatar tillsammans med Haveristerna:

https://web.archive.org/web/20220701102447/https://twitter.com/realmossis/status/1385683037166387205

Haveristernas delägare och musiker "easedrop" (Anmark) har raderat sitt twitter-konto:
https://twitter.com/easedrop

Man får anta att han iNtE ViLlE BlI InBlAnDaD och förknippad med Haveristernas näthat och trakasserier. Vilket är lite lustigt med tanke på hur mån han var om att Loan och JH skulle ansvara för vad deras vänner gör.
Senast redigerad av Memnok 2023-01-25 kl. 18:00.
Citera
2023-01-05, 20:49
Medlem
Herregud, tågkrashen haveristerna tycks aldrig få ett slut. De blir avslöjade med fler och fler äckligheter, får fler och fler förtalsanmälningar på sig, Axel är arbetslös och fler och fler av deras vänner och kontaktnät drar sig ur för att dom inte vill ha med psykopaterna att göra. Tragiskt detta.
Citera
2023-01-05, 21:10
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freppa
Herregud, tågkrashen haveristerna tycks aldrig få ett slut. De blir avslöjade med fler och fler äckligheter, får fler och fler förtalsanmälningar på sig, Axel är arbetslös och fler och fler av deras vänner och kontaktnät drar sig ur för att dom inte vill ha med psykopaterna att göra. Tragiskt detta.
Hur vet du att Axel är arbetslös? Han är väl dattakonsult med laxrosa Rolex?
Citera
2023-01-05, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Hur vet du att Axel är arbetslös?

Jag vet det på samma sätt Henko vet att denna tweet, tweet nr 2 i en rant, är skriven med fel konto.
Citera
2023-01-05, 21:31
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freppa
Jag vet det på samma sätt Henko vet att denna tweet, tweet nr 2 i en rant, är skriven med fel konto.
Du, jag följer inte den här dramaserien med samma intensitet som vissa andra verkar göra, men jag har ingen aning om vad du menar. Hur vet du att Axel är arbetslös?
Citera
2023-01-05, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Du, jag följer inte den här dramaserien med samma intensitet som vissa andra verkar göra, men jag har ingen aning om vad du menar. Hur vet du att Axel är arbetslös?

Fundera på det du.
Citera
2023-01-06, 17:59
Medlem
Varför "intervjuar" Henko sig själv med sitt egna trollkonto?

https://twitter.com/mrhenko123/status/1611395792299851776

Kan inte någon be honom sluta? Det är så pinsamt ..
Henrik Johansson @mrhenko123
Svarar @Anciskold
Ja med tanke på bevisläget bara en åklagare eller polis som inte har fullt upp med att lägga ner utredningar.

Cynic @CynicCapitalist
Svarar @mrhenko123 och @Anciskold
Inte för att vara sån, men du har verkligen hejat på utvecklingen som har lett till att polisen inte hinner ta i såna här, eller andra ärenden som idag räknas som "lägre brott", trots att de är riktigt allvarliga.

Svarar @CynicCapitalist och @Anciskold
1. Du försöker visst vara sån.
2. Problemet är inte resurser här. Det är oviljan att ta ett helhetsgrepp och inkompetens på området.

Cynic @CynicCapitalist
1. Sure
2. har du bevis eller bara din teori?

Har själv blivit nekad vidare utredning som brottsoffer för att det inte finns resurser. Tror vi både vet och minns att polisen hade mycket mer tid över för rättvisa och mindre brott när vi växte upp.

Självklart har jag bevis för det. Bara det att mina överprövningar flera gånger fått gehör. Underlaget har även granskats av andra så jag känner mig extremt trygg med att det inte bara är en upplevd offörätt.

Cynic @CynicCapitalist
Såklart riktigt trist i så fall.

Varför är denna person så pass besatt av just dig? Vad tycker han att du gjort honom?

Han tycker nog hela världens orättvisor är pga mig och mina vänner och kollegor men faktum är att hans problem började långt innan vi ens visste vem han va. Bedrägerier, knark, spelskulder och annan brottslighet.

5:14 em · 6 jan. 2023 Cynic @CynicCapitalist 14m
Svarar @mrhenko123 @Anciskold
Jo jag förstår, men har ni nämnt honom eller på något sätt kontaktat/provocerat honom innan trakasserierna mot dig/er började?

Eller är det bara helt random? För att du/ni står för något han inte gillar?
Är det bara för att provocera? Jag har kommit på honom göra liknande barnsligheter många gånger förut med sina diverse trollkonton, men trots att det är så genomskinligt så fortsätter han göra likadant. Så vänligt och "sakligt" diskuterar Henko aldrig med riktiga människor, så vem är tanken att inte ska förstå att det är fejk?

Vi får väl se hur länge (S)-trollet orkar hålla det false-flag kontot vid liv .. gick med i Twitter sep 2021, har inte börjat skriva förrän 2023 (A). Yeah, right. Likadant som alla andra av Henkos trollkonton, t.ex. "Krister111". (Archive)

Henko är en så värdelös klåpare. Rattar sina trollkonton sedan 2011, om inte ännu längre, men trots så många års erfarenhet så lyckas han fortfarande inte lura en själ.
Senast redigerad av Serok 2023-01-06 kl. 18:55. Anledning: Fixade till formatering
Citera
2023-01-06, 21:05
Medlem
Micawbers avatar
Stark jobbat ändå med 3845 tweets.
Klantigt att bara 45 var tweets (senaste dagarna) och 3800 var retweets.
Kul att det är vad som krävs för att bli beviljad att intervjua Henko.

Jag har nog aldrig sett Henko ge så bra svar, nästan inte alls som att han inte kände till frågorna i förväg.

Stackars Anc* Sk*ld, en omtänksam vän till Henko, som trollet så lättvindigt bedrar i sin övertygelse om att han är en mäster-trollare som ingen kommer upptäcka.

Det är väl varken första eller sista gången skitstöveln Henko - utan att blinka - kastar trogna vänner under bussen.
Senast redigerad av Micawber 2023-01-06 kl. 21:17.
Citera
2023-01-07, 00:26
Medlem
Micawbers avatar
Inte för att någon trodde på riktigt att jag i förra inlägget menade att Henko skulle ha loggat in på kontot @CynicCapitalist och manuellt retweetat 3800 ggr under 15 månader. Det förstår ju vem som helst att kontot är skapat och sedan har ett skript kört det. På en server. I 15 månader (!). Därefter har personen som har skapat kontot antingen lånat ut det till klåparen Henko eller själv styrt det när kontot "intervjuade" Henko.

Frågan är väl vem av Henkos kompisar som sitter och kör skript som skapar twitter-konton som tuggar på tomgång i 15 månader för att sedan låna ut det till klåparen Henko som bränner det på några sekunder?

Ja, ni gissade förmodligen rätt: Finns ett sådant retweet-konto så finns det säkert hundra till från samma källa.

EDIT: Kontot hade bytt namn vid årsskiftet (från: @CompleteCyborg) vilket var orsaken till varför sökningen inte gav fler resultat. Så någon har verkligen ansträngt sig och skrivit lite fler tweets än jag trodde och sedan bytt kontonamn lagom till "intervjun" med Henko. Avancerat, men det flög inte Henko.
Senast redigerad av Micawber 2023-01-07 kl. 01:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in