Citat:
Ursprungligen postat av
.-.-.-.
...ELLER, och hear me out now, så vill dom bara inte sitta i finkan?
Jaa, joo, hahaa. Men att de båda eventuellt KAN ha minnesförlust av den natten....eller påstår det. Som en spekulation varför de klarar av att neka fortfarande. Jag vill absolut inte försvara dem, på min karta är de skyldiga, båda två!
Citat:
Ursprungligen postat av
Allasmeknamn
För att det kanske känns omoraliskt för dem att sätta en dålig stämpel på TTs pojkvän (otrohet) nu när han är i stor sorg. Noterade att hans grannar hört högljudda bråk innan från hans lägenhet. Kan varit både han och T som bråkat, eller han och JJ om hon hade en affär med honom eller något i den stilen. Eller så är det helt irrelevant. Vem vet?
När man flyttar ihop brukar man bråka om att partnern inte sköljer av disken, klipper tånaglarna vid matbordet, skrynklar tandkrämstuben, lämnar blöt handuk på sangen, m.m.
Citat:
Ursprungligen postat av
JRembrandt
Allt som har hänt skulle vara en så märklig slump i det fallet som du beskriver. Det blir nästan en konstig konspirationsteori om man börjar tänka att dom kanske är oskyldiga. Vill inte göra dig besviken men dom är skyldiga till 100%. Det är antagligen för pinsamt och en fråga om överlevnad för dom när dom inte erkänner. Dom har svårt att acceptera att dom inte kommit undan med mordet så som dom hade planerat det.
Jag håller helt med dig! Det blir alldeles för mycket slumpar här!
Citat:
Ursprungligen postat av
Medvetenommycketxx
1/11 begärde Åkl åtalsförlängning med restriktioner i häktet, men man begärde inte restriktionerna för att få ta del av omvärlden via tv, radio och tidningar.
Resterande restriktioner begärdes och kvarstår.
2/11 hölls förhandlingarna i rätten kl 9 och kl 13. ( om jag inte minns fel )
2/11 på förmiddagen hittades Tove avliden.
Så dagen innan kroppen hittades beslutade man att ta bort restriktioner för att kunna följa nyheter via media etc.
Detta gäller de båda misstänkta!
Polisen måste ju nästan ha vetat var kroppen fanns, annars är det lite "för bra för att vara sant". Tycker jag.