2022-11-08, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Återigen återkommer jag till det genomsökta torpet i närheten av var Tove fanns död. Kan de tre åkt dit (skulle stämma med iaf DEN gångens mobilpejling) lämnat henne levande där och nån annan har begått brottet? Men herregud då skulle dom ju sagt det?

Är det samma torp som de pratade om i första poddavsnittet? Det de genomsökte och någon timme senare sänkte resurserna/prioriteringarna i fallet?
Citera
2022-11-08, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Baserar det på information av vänner och folk som mött dem som beskriver hur de är som människor. Samt hur JJ har rört sig dagen efter mordet. Hon var väldigt aktiv. Tycker det känns som brist på empati och att hon inte ens verkar ångra något.

Ja, vi vet mer om JJ. Det är liksom lättare att hata på henne. Om vi visste vad MH gjorde dagen efter hade vi kanske känt samma gentemot henne.

Jag menar inte att MH är den drivande, jag känner bara att vi har fått det till en trådsanning att det ÄR JJ som är boven i dramat.
Citera
2022-11-08, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GusGrissom
Tror inte något av dumpningen har med slumpen att göra. JJ kan mycket väl ha sett den där sänkan varje gång hon rider där och kommit på den antingen under eventuell planering eller efter dådet.

Jag tänkte också så tills jag fick se bild från platsen. Det är som vilken skogsmark som helst med olika marknivåer och inget som syns från vägen. Nog sagt om detta från min sida.
Citera
2022-11-08, 14:14
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu spårar mina fantasier ut helt; men tänk om JJ har "limmat" på MH lite, valt ut henne för att hon ska vara hennes förlängda arm, precis såsom många andra med den typ av personlighet som jag misstänker att JJ har.

JJ kan då ha under en tid svartmålat Tove inför MH. Jag misstänker att bråket, det är något som är mellan JJ och Tove, men att JJ lyckas få MH att överta JJ:s bild av Tove.

Och den bilden av Tove, den är svart.

På det vset kan MH tro att det är "berättigat" att göra det de gör; att Tove är den som har helt fel, och att MH måste hjälpa och beskydda JJ mot det här. De tå, JJ och MH har en gemensam bild av "verkligheten", dvs JJ:s sjuka bild.

Så de kan ha pratat i termer om att hon borde typ utplånas från jordens yta, lite som att det är vardagsmat för dom.

Och så kommer då det här tillfället.

Kanske det t om är så att MH är lockbetet?

Jag har sååå svårt att förstå hur det är två personer som gör det här i samförstånd, om man inte har en gemensam agenda. Typ gängvåld, triangeldrama t ex.
Samma stuk som "lorden" och Leo.
Citera
2022-11-08, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Då togs beslutet innan kroppen hittades. Eventuellt för att ge mgm tillgång till media för att visa att polisen är väldigt nära att hitta kroppen. Så lika bra ni berättar exakt vart. Ett utpekande hade varit guld värt!
1/11 begärde Åkl åtalsförlängning med restriktioner i häktet, men man begärde inte restriktionerna för att få ta del av omvärlden via tv, radio och tidningar.
Resterande restriktioner begärdes och kvarstår.
2/11 hölls förhandlingarna i rätten kl 9 och kl 13. ( om jag inte minns fel )
2/11 på förmiddagen hittades Tove avliden.

Så dagen innan kroppen hittades beslutade man att ta bort restriktioner för att kunna följa nyheter via media etc.

Detta gäller de båda misstänkta!
Citera
2022-11-08, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Är det samma torp som de pratade om i första poddavsnittet? Det de genomsökte och någon timme senare sänkte resurserna/prioriteringarna i fallet?

Kanske det torpet.. tänker mig att mobilernas platsprecision inte är exakt, så kanske bara därför de intresserade sig av torpet, inte mer än så.
Citera
2022-11-08, 14:19
Medlem
Citat:
Kanske det torpet.. tänker mig att mobilernas platsprecision inte är exakt, så kanske bara därför de intresserade sig av torpet, inte mer än så.

Tänker mig att det bör finnas ganska många ödehus i området.
Citera
2022-11-08, 14:21
Medlem
Citat:

Alla byggnader är av intresse när man genomför ett sånt sök. Inte märkligare än så.
Citera
2022-11-08, 14:22
Medlem
Raven666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Ja, vi vet mer om JJ. Det är liksom lättare att hata på henne. Om vi visste vad MH gjorde dagen efter hade vi kanske känt samma gentemot henne.

Jag menar inte att MH är den drivande, jag känner bara att vi har fått det till en trådsanning att det ÄR JJ som är boven i dramat.

Ett viktigt påpekande. Det är inte bra när trådsanningar får så starkt fäste.
Citera
2022-11-08, 14:25
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
...ELLER, och hear me out now, så vill dom bara inte sitta i finkan?

Jaa, joo, hahaa. Men att de båda eventuellt KAN ha minnesförlust av den natten....eller påstår det. Som en spekulation varför de klarar av att neka fortfarande. Jag vill absolut inte försvara dem, på min karta är de skyldiga, båda två!

Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
För att det kanske känns omoraliskt för dem att sätta en dålig stämpel på TTs pojkvän (otrohet) nu när han är i stor sorg. Noterade att hans grannar hört högljudda bråk innan från hans lägenhet. Kan varit både han och T som bråkat, eller han och JJ om hon hade en affär med honom eller något i den stilen. Eller så är det helt irrelevant. Vem vet?

När man flyttar ihop brukar man bråka om att partnern inte sköljer av disken, klipper tånaglarna vid matbordet, skrynklar tandkrämstuben, lämnar blöt handuk på sangen, m.m.

Citat:
Ursprungligen postat av JRembrandt
Allt som har hänt skulle vara en så märklig slump i det fallet som du beskriver. Det blir nästan en konstig konspirationsteori om man börjar tänka att dom kanske är oskyldiga. Vill inte göra dig besviken men dom är skyldiga till 100%. Det är antagligen för pinsamt och en fråga om överlevnad för dom när dom inte erkänner. Dom har svårt att acceptera att dom inte kommit undan med mordet så som dom hade planerat det.

Jag håller helt med dig! Det blir alldeles för mycket slumpar här!

Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
1/11 begärde Åkl åtalsförlängning med restriktioner i häktet, men man begärde inte restriktionerna för att få ta del av omvärlden via tv, radio och tidningar.

Så dagen innan kroppen hittades beslutade man att ta bort restriktioner för att kunna följa nyheter via media etc.

Polisen måste ju nästan ha vetat var kroppen fanns, annars är det lite "för bra för att vara sant". Tycker jag.
Citera
2022-11-08, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx

Tack för klargörandet! Vet du om åklagaren kan återinföra restriktioner eller måste han vänta till nästa förhandling?
Citera
2022-11-08, 14:27
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Ett viktigt påpekande. Det är inte bra när trådsanningar får så starkt fäste.

Båda två är lika vidriga... och bör dingla från ett rep...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in