2022-11-08, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu spårar mina fantasier ut helt; men tänk om JJ har "limmat" på MH lite, valt ut henne för att hon ska vara hennes förlängda arm, precis såsom många andra med den typ av personlighet som jag misstänker att JJ har.

JJ kan då ha under en tid svartmålat Tove inför MH. Jag misstänker att bråket, det är något som är mellan JJ och Tove, men att JJ lyckas få MH att överta JJ:s bild av Tove.

Och den bilden av Tove, den är svart.

På det vset kan MH tro att det är "berättigat" att göra det de gör; att Tove är den som har helt fel, och att MH måste hjälpa och beskydda JJ mot det här. De tå, JJ och MH har en gemensam bild av "verkligheten", dvs JJ:s sjuka bild.

Så de kan ha pratat i termer om att hon borde typ utplånas från jordens yta, lite som att det är vardagsmat för dom.

Och så kommer då det här tillfället.

Kanske det t om är så att MH är lockbetet?

Jag har sååå svårt att förstå hur det är två personer som gör det här i samförstånd, om man inte har en gemensam agenda. Typ gängvåld, triangeldrama t ex.
Tror också på detta. Kanske JJ till och med ljugit ihop sjuka historier om saker T ”har gjort” mot henne. MH känns som ett enkelt offer för JJs manipulation.
Citera
2022-11-08, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Det fortsätta nekandet kan faktiskt bero på ett de är oskyldiga

De häktade fortsätter att neka till brott. Det kan ha många orsaker men en av dessa kan faktiskt vara att de inte är skyldiga. Även om de allra flesta säker tycker att detta skulle vara helt omöjligt utifrån vad vi hittills vet så kan det ändå vara så.

Jag inser att jag kan få massor av påhopp men då får det bli så. Det är nämligen inte på det sättet att jag personligen tror att de är oskyldiga men jag är tillräckligt vidsynt för att inse att det kan vara så. Det kommer inte att vara första gången i världshistorien som ett brott visar sig ha en annan lösning är den till synes uppenbara.

Allt som har hänt skulle vara en så märklig slump i det fallet som du beskriver. Det blir nästan en konstig konspirationsteori om man börjar tänka att dom kanske är oskyldiga. Vill inte göra dig besviken men dom är skyldiga till 100%. Det är antagligen för pinsamt och en fråga om överlevnad för dom när dom inte erkänner. Dom har svårt att acceptera att dom inte kommit undan med mordet så som dom hade planerat det.
Citera
2022-11-08, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Det fortsätta nekandet kan faktiskt bero på ett de är oskyldiga

De häktade fortsätter att neka till brott. Det kan ha många orsaker men en av dessa kan faktiskt vara att de inte är skyldiga. Även om de allra flesta säker tycker att detta skulle vara helt omöjligt utifrån vad vi hittills vet så kan det ändå vara så.

Jag inser att jag kan få massor av påhopp men då får det bli så. Det är nämligen inte på det sättet att jag personligen tror att de är oskyldiga men jag är tillräckligt vidsynt för att inse att det kan vara så. Det kommer inte att vara första gången i världshistorien som ett brott visar sig ha en annan lösning är den till synes uppenbara.

Allt är väl möjligt. Men hur och varför hamnade kroppen i närheten av JJs pappa? Måste vara mer än en slump. Kanske kommer en sjuk plot twist likt en film.
Citera
2022-11-08, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Jättehemskt av mig att tänka såhär, men hur svag kan en människa vara om man blir manipulerad till ev. mord och gravfridsbrott? Då KAN man ju bara inte vara frisk/normal och bör vårdas resten av livet.
En människa som MH är inte heller ”frisk” (mentalt), hon skriver själv hon är psykiskt instabil, var med i tidningen om utmattningsdepression (om jag minns rätt), är adopterad svart hbtq person, med vita religösa föräldrar. Identitetskris och psykiskt dåligt välbefinnande.
Citera
2022-11-08, 13:42
Medlem
Funderar lite över varför vi har fått det till att det skulle vara JJ som är drivande. Jag är också helt inne på det spåret, men mest eftersom vi får det att låta så tillsammans. Dådet skedde i JJs bostad, och de använde förmodligen hennes bil.

Men rent krasst.

Bara för att det var JJ som åkte till McDonalds så är det ju inte per automatik hon som är hjärnan bakom verket? Det KAN ju lika gärna vara så att hon inte klarade av att se på när MH tryckte ner TT i en soppåse, och istället fick i uppgift att dumpa telefonen och flytta cykeln. Och då av en slump stötte på grannen. Eller vad vet jag. Jag bara tycker att vi lite för lätt tillskriver MH en passiv roll bara för att hon är yngre? Eller missar jag något uppenbart?
Citera
2022-11-08, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Ja, men i nuläget, finns inga misstankar mot.
  1. Pojkvännen.
  2. Bartendern.
  3. JJ:s bror.
  4. JJ:s pappa.
  5. De två männen i röda bilen.

Jag har säkert missat en massa andra stolligheter.
Det kan finnas misstankar men allmänheten får inte reda på det. Polisen väljer vilken information de släpper ut till media/oss. Om man har span på någon kan det vara bra att låtsas som de är ”säkra”, då kanske de råkar göra något misstag.
Citera
2022-11-08, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
En människa som MH är inte heller ”frisk” (mentalt), hon skriver själv hon är psykiskt instabil, var med i tidningen om utmattningsdepression (om jag minns rätt), är adopterad svart hbtq person, med vita religösa föräldrar. Identitetskris och psykiskt dåligt välbefinnande.

Så det kan alltså lika gärna vara MH som fått en flipp på TT.
Citera
2022-11-08, 13:47
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ah, tack.
Mycket har framkommit i tråden om JJ, men väldigt lite om MH. Det blir svårt att förstå hur någon som har uppfattats som otroligt snäll och omtänksam (minns inte ordvalet) sitter nu i den här sitsen och förnekar allt.

Det där med att vara snäll och omtänksam behöver inte betyda något. Finns otaliga fall med sådana personer som har begått svåra brott. Man har inte en aning om vad som finns bakom fasaden..

"Han var världens finaste kille, skulle läsa till läkare och skulle aldrig kunna begå detta brott".
Och tänk så många s.k. glada personer utåt som begår självmord.

Kommer tex ihåg den fruktansvärt brutale Hagamannen. Man t.om. skojade på hans arbetsplats om att han att han skulle vara GM. Då små fötter var något som GM hade. Men ingen tänkte fullt ut.
Citera
2022-11-08, 13:48
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Jag har inte läst alla inlägg i tråden, men många. Jag har inte sett att det är bekräftat att MH är hbtq. Har någon skrivit det, eller är det bara för att många tycker att hon ”ser sån ut”?
Citera
2022-11-08, 13:49
Medlem
Revelationss avatar
Hur lång tid tar det innan man får veta dödsorsaken? Fick för mig att det stod redan i tidningen om mord, vilket är inte rocket science, men inte hur hon dog.
Citera
2022-11-08, 13:49
Medlem
Smilla77s avatar
Citat:
Eller ”lovers in crime”?
Var kom uppgifterna ifrån från början att de är lesbiska.. JJ ska ju haft ihop det med TT’s kille så kanske bisexuell hon då iaf.
Citera
2022-11-08, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
Hur lång tid tar det innan man får veta dödsorsaken? Fick för mig att det stod redan i tidningen om mord, vilket är inte rocket science, men inte hur hon dog.

Gissar på någon dag den här veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in