2022-11-08, 13:11
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Var det ett beslut som togs efter kroppen hittades?

Som jag uppfattat det, men kan inte svara säkert. Det känns ju dock rimligt att polisen vill konfrontera mgm med den informationen innan de hinner läsa om det i tidningarna.
Citera
2022-11-08, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Man har span på fler ev. GM eller inblandade för att se hur dessa reagerar nu när kroppen är hittad.
Att saker sker i den ordning de gör har med det att göra, inget annat.
Mycket effektivt att skapa en falsk trygghet för folk som är inblandade. Detta gör man ofta med hjälp av bl.a. mediarapportering och brottsrubriceringar (i den mån det funkar med häktningstider osv).
Reagerar på detta i sammanfattningen:
- JJ har setts lämna sitt hem för att möta någon mellan 03 och 04 på natten. Toves telefon ska då ha varit kvar i lägenheten.
Var kommer denna uppgift ifrån? Vittnesuppgifter eller? För det är ju inte McDonalds vistelsen de menar här, eftersom hon hade med sig Ts mobil då. MH bör vara kvar i hennes lägenhet? Vem åker hon för att träffa? Och om de menar att man har sett henne köra ut med sin bil, har man inte sett MH med henne också?
Citera
2022-11-08, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Jättebra info! Då kan det alltså stämma som podden säger, att MH:s restriktioner släppt efter de hittat kroppen.

Edit: Att en av de häktade kvinnornas restriktioner lättat (tillgång till media).

Ja fast av framställan så framgår att bägge MGMs restriktioner hade lättats, inte bara MHs.

Edit: såg nu att du redan fått svar på samma sak av en annan tidigare i tråden, missade det.
Citera
2022-11-08, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
JJ och MH kanske tvingar henne att följa med.
Det betyde även att de kanske har lockat henne till Nöjet, om T kom dit och letade oroligt efter MH? Har de planerat någonting då? Kanske inte mord men förnedring eller annat som gick överstyr? Låtsas som de ville fixa relationen men egentligen ville de bara jävlas med henne. T ringer sin pojkvän kl. 02.30 ”Jävla idioter, lurade mig med hem till J men de ville inte ens lösa något, och nu låter de mig inte lämna lägenheten. Men ska försöka ta mig hemåt nu”.
Citera
2022-11-08, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Det fortsätta nekandet kan faktiskt bero på ett de är oskyldiga

De häktade fortsätter att neka till brott. Det kan ha många orsaker men en av dessa kan faktiskt vara att de inte är skyldiga. Även om de allra flesta säker tycker att detta skulle vara helt omöjligt utifrån vad vi hittills vet så kan det ändå vara så.

Jag inser att jag kan få massor av påhopp men då får det bli så. Det är nämligen inte på det sättet att jag personligen tror att de är oskyldiga men jag är tillräckligt vidsynt för att inse att det kan vara så. Det kommer inte att vara första gången i världshistorien som ett brott visar sig ha en annan lösning är den till synes uppenbara.

Men snälla sluta vara naiv. Dem är inte oskyldiga. Sanningen svider, inse det
Citera
2022-11-08, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilssonc
Ja fast av framställan så framgår att bägge MGMs restriktioner hade lättats, inte bara MHs.

Edit: såg nu att du redan fått svar på samma sak av en annan tidigare i tråden, missade det.

Då togs beslutet innan kroppen hittades. Eventuellt för att ge mgm tillgång till media för att visa att polisen är väldigt nära att hitta kroppen. Så lika bra ni berättar exakt vart. Ett utpekande hade varit guld värt!
Citera
2022-11-08, 13:17
Medlem
Sjukt att de nekar… Sen så överskattar vi den svenska polisen, de pressas ju inte med våld, det krävs inte mycket för att neka. Nekande är deras sista livlina och det vet dem. De har fått lättade restriktioner vilket inte gynnar polisen riktigt… Jag tror att alla underskattar deras psykisk styrka, speciellt MH psykisk styrka

Det är inte många mördare som erkänner baserat på tidigare fall
Citera
2022-11-08, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Det fortsätta nekandet kan faktiskt bero på ett de är oskyldiga

De häktade fortsätter att neka till brott. Det kan ha många orsaker men en av dessa kan faktiskt vara att de inte är skyldiga. Även om de allra flesta säker tycker att detta skulle vara helt omöjligt utifrån vad vi hittills vet så kan det ändå vara så.

Jag inser att jag kan få massor av påhopp men då får det bli så. Det är nämligen inte på det sättet att jag personligen tror att de är oskyldiga men jag är tillräckligt vidsynt för att inse att det kan vara så. Det kommer inte att vara första gången i världshistorien som ett brott visar sig ha en annan lösning är den till synes uppenbara.

Jag stöder din syn på saken. Att man inte ska utgå från att något är givet förrän det är klarlagt. Att hålla ett öppet sinne och inställning till allt och se båda sidor av myntet är det enda sättet att komma framåt i livet.

I det här fallet vill jag dock säga att fram tills dess att man hittade T:s kropp så nära J:s uppväxtgård så kände jag precis som du att det mycket väl kunde finnas någon annan möjlighet med annan GM än MGM, men efter att valet av dumpningsplats så starkt knyter an till J så får man nog börja inse att hon på något vis i alla fall är direkt delaktig i det som hänt J. Återstår att se vad M:s roll i det hela är, om hon nu är delaktig i det hela alls.
Citera
2022-11-08, 13:21
Medlem
Det är mycket ovanliga misstänkta i detta fall.
Förstagångare, tjejer, yngre och de pallar trycket och förnekar hårdnackat att de har något med detta att göra. Polisen har ju misstänkt fel personer förr.
Citera
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgentmessage
Vad är det för podd som ni lyssnat på?
Länk till podd finns i sammanfattningen i första inlägget. Del 10.
Citera
Medlem
sticker ut hakan lite, kan det vara så att dessa ladies inte har med saken att göra?

För mig låter det långsökt att dessa två skulle kunna hålla käften så här länge och allt i tråden är mer eller mindre fria spekulationer, tillrättalagda för att passa in så det blir en trådsanning.

Så för tillfället antar jag dessa två inte har med saken att göra.
Citera
2022-11-08, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Jag stöder din syn på saken. Att man inte ska utgå från att något är givet förrän det är klarlagt. Att hålla ett öppet sinne och inställning till allt och se båda sidor av myntet är det enda sättet att komma framåt i livet.

I det här fallet vill jag dock säga att fram tills dess att man hittade T:s kropp så nära J:s uppväxtgård så kände jag precis som du att det mycket väl kunde finnas någon annan möjlighet med annan GM än MGM, men efter att valet av dumpningsplats så starkt knyter an till J så får man nog börja inse att hon på något vis i alla fall är direkt delaktig i det som hänt J. Återstår att se vad M:s roll i det hela är, om hon nu är delaktig i det hela alls.

Ni har rätt vi vet inte allt… Men att polisen är nästintill säkra på att de är GM säger mycket, de vet mycket mer än vad vi vet. Alternativa teorier baserade på fantasi kan därför slopas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in