Citat:
Ursprungligen postat av
Raven666
Det fortsätta nekandet kan faktiskt bero på ett de är oskyldiga
De häktade fortsätter att neka till brott. Det kan ha många orsaker men en av dessa kan faktiskt vara att de inte är skyldiga. Även om de allra flesta säker tycker att detta skulle vara helt omöjligt utifrån vad vi hittills vet så kan det ändå vara så.
Jag inser att jag kan få massor av påhopp men då får det bli så. Det är nämligen inte på det sättet att jag personligen tror att de är oskyldiga men jag är tillräckligt vidsynt för att inse att det kan vara så. Det kommer inte att vara första gången i världshistorien som ett brott visar sig ha en annan lösning är den till synes uppenbara.
Jag stöder din syn på saken. Att man inte ska utgå från att något är givet förrän det är klarlagt. Att hålla ett öppet sinne och inställning till allt och se båda sidor av myntet är det enda sättet att komma framåt i livet.
I det här fallet vill jag dock säga att fram tills dess att man hittade T:s kropp så nära J:s uppväxtgård så kände jag precis som du att det mycket väl kunde finnas någon annan möjlighet med annan GM än MGM, men efter att valet av dumpningsplats så starkt knyter an till J så får man nog börja inse att hon på något vis i alla fall är direkt delaktig i det som hänt J. Återstår att se vad M:s roll i det hela är, om hon nu är delaktig i det hela alls.