Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Håller med om att man inte kan utesluta olyckshändelse. Men som jag skrev så finns det en del omständigheter som talar emot det.
Att grannen inte hör skrik är en sådan. Och då menar jag inte offrets skrik. Dom två andra tjejerna borde ha skrikit av rädsla eller panik. Hade en av dom utan samförstånd med den andra mgm attackerat offret tror jag åskådaren också hade skrikit, typ neeej, släpp eller vad gör du.
Andra försvårande omständigheter är att dom flyttat kroppen och troligen placerat villospår genom att flytta cykeln och gjort sig av med hennes tillhörigheter. Dom har dessutom ljugit både för anhöriga och i förhör om vad som hänt. Dom har även undanhållit information om vart kroppen kunde hittas.
Att polisen nu utreder mord visar på att T har dödliga skador som hon inte kan ha åsamkat sig själv, alltså ingen olycka. Obduktionen har visat att kroppen är flyttad efter dödsögonblicket, alltså gravfridsbrott. (Ja, det ser obducenten tämligen omgående på färgskiftningar i huden.)
Det vi med säkerhet vet nu är:
- Tove är mördad.
- Mordet har inte skett på fyndplatsen
- Kroppen är transporterad från mordplatsen till fyndplatsen.
En kvalificerad gissning är att polisen hittade tillräckligt med spår i Js lägenhet för att konstatera att T var sårad. Eftersom hon inte var kvar i lgh och inte visade livstecken hade hon förts bort.
Hundar sökte även utanför huset och kan ha blivit vilsna där Js bil stod om de följde ett spår. Troligtvis har de sedan även funnit spår i bilen.
Att bilens rörelse inte efterfrågades kan bero på att polisen fått in flera samstämmiga vittnesuppgifter i tidigt skede. Sök i området för fyndplatsen inleddes tämligen omgående.
Polisen har säkert bra på fötterna. Nu gäller det att bortom allt tvivel kunna binda MGM vid brotten.