2022-11-07, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nrawzz
Jag har ingen aning om grannen varit inblandad på något sätt i just fallet men jag håller med, det är väldigt konstigt att bara skjutsa sin granne så där till donken klockan 03-04 på natten. Speciellt när man sagt att skjuts är påväg. Jag fattar verkligen inte vilken normal person som endå hade erbjudit sig att skjutsa då när klockan är så sent? Tycker inte direkt att grannen verkar som en helt normal person dock.

Vilda spekulationer, men om grannen nu mot all förmodan skulle vara inblandad så kanske han sa till JJ att prata med sina kompisar för att få alibi.
Citera
2022-11-07, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolutkompis1
Folk har efterfrågat mer info om personerna det gäller.

Jag och mina vänner var under 2019-2020 bekanta med TT, JJ och MH då vi ofta festade i samma umgänge och träffades ute.

TT var en väldigt snäll person som folk tyckte om. Lite blygare och försiktig men ingen hade något ont att säga om henne. Hon verkade dock inte alltid må så bra och jag minns att hon grät på en fest nån gång för hon var ledsen över något och vi försökte trösta henne.

JJ är utåt en person som är trevlig men när man väl kommer in i gruppen och lär känna henne är hon väldigt hård, manipulativ och vill få sin vilja igenom. Hon utesluter väldigt lätt folk som ifrågasätter henne och skyller gärna ifrån sig sitt beteende på andra.

MH var en person vi väldigt ofta ifrågasatte varför hon var med och umgicks med alla då hon var så mycket yngre. Hon var bara 16-17 och vi tyckte det var konstigt att hon var med så mycket äldre. Hon drack väldigt mycket och blev väldigt känslosam, fick snefylla och då fick alltid andra än hennes närmsta vänner ta hand om henne och finnas där. Verkar bära på mycket!

Citat:
Ursprungligen postat av Seaside0099
Har vistats i samma sammanhang som TT för flera år sedan och instämmer helt i beskrivningen. JJ är ett nytt namn för mig, MH dock har jag exakt samma erfarenhet som du. Snefylla, ledsen och inga vänner i närheten vilket ledde till att andra fick trösta.

Dessa inlägg är från den 27/10 skrivna av absolutkompis1 samt av Seaside0099, hoppas du härmed har belägg för vad jag skrivit.

(Har bra textminne och brukar ha bakgrundsfakta till det jag skriver och inte hitta på saker och ting. Skulle förstås ha bifogat dessa två inlägg till mitt första inlägg, ber om ursäkt för det.)

Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Det fetade. Jag misstror dig inte men jag skulle vilja se belägg för det du skriver. Har följt tråden från början men då den är lång och full av skit så har jag bitvis bara skummat igenom den och jag minns inte att jag har läst det du skriver.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Att MH är nykterist är inte troligt. Minns ej vem, men skrivits i tråden att hon drack mycket när det festades och fick snefylla, samt att andra då fick ta hand om henne.

Enligt @BlueGypsy hängde MH och JJ med folk som gillade att knarka på helgerna och att de kunde bli bjudna på någon lina.

MH hade ju nyligen tagit körkortet, hon borde ha varit rädd att köra berusad, med tanke på nyss fått körkortet, men hur det var den helgen med berusningsgrad är svårt att veta.

Nu kan jag verkligen minnas helt fel, men var det inte någon i tråden som skrev att just pga av att hon fick snefylla och spårade ur, så försökte hon vara lite försiktigare med fyllan?

Vet inte om det är något som har betydelse i det här fallet, eller ens om det stämmer. Hon har iaf hängt i kretsar som det verkar där det har använts droger (och alkohol).
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Håller med om att man inte kan utesluta olyckshändelse. Men som jag skrev så finns det en del omständigheter som talar emot det.

Att grannen inte hör skrik är en sådan. Och då menar jag inte offrets skrik. Dom två andra tjejerna borde ha skrikit av rädsla eller panik. Hade en av dom utan samförstånd med den andra mgm attackerat offret tror jag åskådaren också hade skrikit, typ neeej, släpp eller vad gör du.

Andra försvårande omständigheter är att dom flyttat kroppen och troligen placerat villospår genom att flytta cykeln och gjort sig av med hennes tillhörigheter. Dom har dessutom ljugit både för anhöriga och i förhör om vad som hänt. Dom har även undanhållit information om vart kroppen kunde hittas.
Att polisen nu utreder mord visar på att T har dödliga skador som hon inte kan ha åsamkat sig själv, alltså ingen olycka. Obduktionen har visat att kroppen är flyttad efter dödsögonblicket, alltså gravfridsbrott. (Ja, det ser obducenten tämligen omgående på färgskiftningar i huden.)
Det vi med säkerhet vet nu är:
- Tove är mördad.
- Mordet har inte skett på fyndplatsen
- Kroppen är transporterad från mordplatsen till fyndplatsen.

En kvalificerad gissning är att polisen hittade tillräckligt med spår i Js lägenhet för att konstatera att T var sårad. Eftersom hon inte var kvar i lgh och inte visade livstecken hade hon förts bort.
Hundar sökte även utanför huset och kan ha blivit vilsna där Js bil stod om de följde ett spår. Troligtvis har de sedan även funnit spår i bilen.
Att bilens rörelse inte efterfrågades kan bero på att polisen fått in flera samstämmiga vittnesuppgifter i tidigt skede. Sök i området för fyndplatsen inleddes tämligen omgående.
Polisen har säkert bra på fötterna. Nu gäller det att bortom allt tvivel kunna binda MGM vid brotten.
Citera
2022-11-07, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Är säkert så....

Är det inte så kanske att pappan flyttat kroppen? Polisen hade väl redan letat där Tove låg? Han kanske är anhållen och inte på semester….
Citera
2022-11-07, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Ja, håller med. Tror inte heller styckning även om jag nämner det som möjligt. Tror inte ens de hade nödvändiga verktyg för detta.
Det ända som behövs är en kniv. Styckat massor med djur bara med kniv.
Citera
2022-11-07, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Dessa inlägg är från den 27/10 skrivna av absolutkompis1 samt av Seaside0099, hoppas du härmed har belägg för vad jag skrivit.

(Har bra textminne och brukar ha bakgrundsfakta till det jag skriver och inte hitta på saker och ting. Skulle förstås ha bifogat dessa två inlägg till mitt första inlägg, ber om ursäkt för det.)

Hur sjukt minne har du människa! Men ja, det jag skrev är sanning
Citera
2022-11-07, 18:52
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seaside0099
Jag har belägg för det eftersom jag har sett det med egna ögon. Möjligt att hon blivit nykterist efter det isåfall, var ett tag sedan

Vet du vad konflikten handlade om?
Citera
2022-11-07, 18:53
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Ok tack för svar. Tänkte också på dunsarna också som jag funderat på kan det vart han tt suttit fastspänd på en stol och försökt göra allt för att komma loss och då har stolen ramlat med henne på om du förstår vad jag menar?

Ingen vet ju, men personligen tror jag att TT blev strypt då, bakifrån och faller (ev faller de alla 3, det är 3 tunga dunsar, och sparkarna är TTs försök att komma loss och/eller kalla på uppmärksamhet/hjälp.

Men min spekulation.
Citera
2022-11-07, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Kan inte svära på att det är sant....men hörde idag att Pappan till JJ lämnat landet.....ngn som kan bekräfta isf....

Tycker så synd om föräldrar och anhöriga, inte bara till offret utan även MGM. De måste känna sig indirekt anklagade och skyldiga, men så är det inte, de har inte ansvar för vad deras vuxna barn gör.

Ja jag känner faktiskt viss empati även med förövarna. Skulle gärna vilja veta vad som egentligen hände. Jag tror inte någon människa är genomond.
Citera
2022-11-07, 18:54
Medlem
Har inte läst tråden på ett par dagar. Men pratade idag med en person som var ”vän” med J. Hon säger att J är väldigt manipulativ och spelar ut personer mot varandra. Sprider falska rykten, är avundsjuk, vill alltid ha allt på sitt sätt mm. Hon är tydligen en sån som gärna är på sina vänners killar och även verkar gilla upptagna killar också. M och hon har tydligen inte varit vänner så jättelänge och hon har blivit som en liten svans åt J. J har knappt några vänner kvar. Bara någon enstaka och då är det tydligen inte äkta, utan de vännerna ska var rädd för henne. Hon håller på en del med droger och efter hon började med det blev hon tydligen ännu mer empatilös. Hörde även att hennes pappa verkar vara psykopat och inte varit snäll mot familjen. Detta är enbart vad jag hört och jag kan inte lova att det stämmer.
Citera
2022-11-07, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Vet du vad konflikten handlade om?

Har inte den blekaste tyvärr. Är också lite chockad över att det inte har läckt ut i stan, men vi är inte i samma ålder så kan vara därför jag har missat det isåfall. Den gången jag såg henne på en fest är i princip enda gången jag sett människan…JJ hade jag aldrig ens hört talas om innan detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in