2022-11-08, 14:28
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, "Snälle Bengt" har vi också.

Vet också att i ett fall där en skribent skrev om gm som att han aldrig hade kunnat tro att den här blyga och tystlåtna mannen skulle kunna göra något sådant (mörda och stycka sin fru).

Men här pratar vi om mycket unga personer, som för bara några år sedan var barn. Barn är ofta mer oförställda, visar sig mer öppet.

Ja, minns "den snälle farbrorn". Sen kan jag väl hålla med om att barn är mer oförställda. Och att slh att en som uppfattas som omtänksam o snäll är mindre benägen för grova brott.

Tror dessa två individer har triggat varann på olika sätt hålla tyst. Och kanske uppfattar sig själva som grandios (JJ) resp lite utstött (MH) vilket gör det lättare hålla tyst. Och har inte fostrats med moral.
Tycker absolut föräldrarna har ett tungt ansvar här. Men vet att många inte håller med.
Citera
2022-11-08, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hostan20
Vem är "Anna ?
Vännen som pratade ut i ett klipp i Aftonbladet, en intervju som blev avpublicerad.
Citera
2022-11-08, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Det fortsätta nekandet kan faktiskt bero på ett de är oskyldiga

De häktade fortsätter att neka till brott. Det kan ha många orsaker men en av dessa kan faktiskt vara att de inte är skyldiga. Även om de allra flesta säker tycker att detta skulle vara helt omöjligt utifrån vad vi hittills vet så kan det ändå vara så.

Jag inser att jag kan få massor av påhopp men då får det bli så. Det är nämligen inte på det sättet att jag personligen tror att de är oskyldiga men jag är tillräckligt vidsynt för att inse att det kan vara så. Det kommer inte att vara första gången i världshistorien som ett brott visar sig ha en annan lösning är den till synes uppenbara.
Jag tänker precis i dina banor, har svårt att tänka att dessa två unga tjejer skulle kunna hålla tyst så pass länge, speciellt en utav dem som det sägs har psykiska problem kanske inte några större problem ändå så finns de där.
Eller så har de båda så stora problem att de ej minns vad de gjort. Så himla tragiskt vila i frid fina Tova.❤️
Citera
2022-11-08, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GusGrissom
Alla byggnader är av intresse när man genomför ett sånt sök. Inte märkligare än så.

Jo men detta angavs ju specifikt och var väl inte ens öde om jag förstått det rätt.
Citera
2022-11-08, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Varför berättar inte någon vad konflikten handlade om? Varför är det så hemligt? JJs vänner berättar inte för att skydda JJ? Men varför berättar inte TTs vänner?
Vänner till både JJ och TT vill nog inte sitta och skvallra hur som helst. De jag känner i Vetlanda har sagt att TTs pojkvän tidigare var ihop med JJ och att hon hyst något agg mot TT på grund av det men jag vet inte om det är ett rykte eller vad det grundar sig i egentligen.
Citera
2022-11-08, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citran
Jag tänker precis i dina banor, har svårt att tänka att dessa två unga tjejer skulle kunna hålla tyst så pass länge, speciellt en utav dem som det sägs har psykiska problem kanske inte några större problem ändå så finns de där.
Eller så har de båda så stora problem att de ej minns vad de gjort. Så himla tragiskt vila i frid fina Tova.❤️
Är väl standard att försvarsadvokater uppmanar till det....eller har jag fel?
Citera
2022-11-08, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Sen är frågan hur avancerade routrar och brandväggar de egentligen har om de ska ha koll på mobiler i omgivningen som inte gör handskakningen för att koppla upp.
En router broadcastar normalt sitt SSID och det är radiomässigt en helt passiv handling att lyssna på detta. Jag är ganska säker på att en router inte har en aning om vilka enheter som finns i närheten förrän de hör av sig själva.
Senast redigerad av johann78 2022-11-08 kl. 14:52.
Citera
2022-11-08, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sufend
Jag tror dock att ett eller flera erkännanden kommer när det blir riktigt pressade i förhör längre fram.

Vi får hoppas på det. I det här läget finns det absolut ingenting att vinna på erkänna någonting alls. Så länge polisen inte har fastställt dödsorsak och listat hela bevisläget så är det tyvärr bättre att knipa käft.

De inser säkert att de åker dit på det här, men för vad? Det skiljer rätt mycket mellan överlagt mord och "bara" brott mot griftefrid. De är förmodligen medvetna om att deras bästa chans att minimera sitt straff är att först läsa fupen och sedan anpassa sin historia.
Citera
2022-11-08, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Är väl standard att försvarsadvokater uppmanar till det....eller har jag fel?

Säkert är det så, jag har ingen aning men hur länge ska de orka att neka om de är skyldiga det är min tanke.
Citera
2022-11-08, 14:45
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Det fortsätta nekandet kan faktiskt bero på ett de är oskyldiga

De häktade fortsätter att neka till brott. Det kan ha många orsaker men en av dessa kan faktiskt vara att de inte är skyldiga. Även om de allra flesta säker tycker att detta skulle vara helt omöjligt utifrån vad vi hittills vet så kan det ändå vara så.

Jag inser att jag kan få massor av påhopp men då får det bli så. Det är nämligen inte på det sättet att jag personligen tror att de är oskyldiga men jag är tillräckligt vidsynt för att inse att det kan vara så. Det kommer inte att vara första gången i världshistorien som ett brott visar sig ha en annan lösning är den till synes uppenbara.
Se inte detta som ett påhopp men kan du ge ett exempel på ett brott som "visar sig ha en annan lösning är den till synes uppenbara".
Citera
2022-11-08, 14:45
Medlem
Jag börjar tyvärr känna lite hopplöshet när de fortsätter neka. Även om jag vet att mycket pekar på dem och att polisen givetvis har betydligt mycket mer än vi tror, så känns det som om vi aldrig kommer att få veta tydligt motiv och hur hela kvällen/natten artade sig. Klart att det kan läggas fram en teori nära sanningen av åklagare, men jag är så enormt intresserad av att få höra sanningen i detalj från någon av MGM.
Vad jag vill spelar såklart ingen roll, men jag kan inte släppa det här fallet och det känns bara hopplöst som sagt då det inte verkar som om någon kommer erkänna när det inte ens skedde efter dagens förhör.
Citera
2022-11-08, 14:46
Medlem
Citat:
Ett viktigt påpekande. Det är inte bra när trådsanningar får så starkt fäste.
Precis, jag har läst i omgångar i tråden.
För mig är vittnet som skjutsade JJ minst lika trolig gärningsman ihop med någon annan. Sparkarna och dunsarna kanske kom från deras eget agerande.. När sen JJ råkade komma ut för att åka till MCD så blev det ett perfekt alibi för honom. Vittnet blev lite kall när han såg cykeln, som kanske JJ vart överraskad av att den stod kvar när TT redan skulle ha lämnat huset, som vittnet kanske inte visste om, han påpekade för JJ om kassen, så inte hon skulle ta bevisen som fanns kvar. Kanske låg TT i vittnets bil redan, därför registrerades TT mobil på samma resa. Vittnet flyttade sedan cykeln så att JJ skulle tro att TT hämtat den.

Annars finns inte så kalla och beräknande tjejer i den ålder om de inte var väldigt höga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in