Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Tack. Så båda fortsätter förneka alla misstankar efter tre veckor. Dom kommer tids nog börja prata och troligen skylla på varandra om dom inte redan börjat. Inte helt lätt att bena ut med 2 gm och 1 offer utan vittnen.
Nu spårar mina fantasier ut helt; men tänk om JJ har "limmat" på MH lite, valt ut henne för att hon ska vara hennes förlängda arm, precis såsom många andra med den typ av personlighet som jag misstänker att JJ har.
JJ kan då ha under en tid svartmålat Tove inför MH. Jag misstänker att bråket, det är något som är mellan JJ och Tove, men att JJ lyckas få MH att överta JJ:s bild av Tove.
Och den bilden av Tove, den är svart.
På det vset kan MH tro att det är "berättigat" att göra det de gör; att Tove är den som har helt fel, och att MH måste hjälpa och beskydda JJ mot det här. De tå, JJ och MH har en gemensam bild av "verkligheten", dvs JJ:s sjuka bild.
Så de kan ha pratat i termer om att hon borde typ utplånas från jordens yta, lite som att det är vardagsmat för dom.
Och så kommer då det här tillfället.
Kanske det t om är så att MH är lockbetet?
Jag har sååå svårt att förstå hur det är två personer som gör det här i samförstånd, om man inte har en gemensam agenda. Typ gängvåld, triangeldrama t ex.