2022-11-08, 13:50
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Tror inte ens MGM vet om kroppen syns från vägen eller inte när det är så mörkt. Jag tror som sagt att platsen är slumpmässig men blir vald när dom väl är inne i skogen och att dom då hoppas att den inte syns. Det är väldigt nära vägen och skogen är trång.
Jag delar inte din uppfattning utan känner mig ganska säker på att J hade koll. Hata slumpen!
Citera
2022-11-08, 13:51
Medlem
Raven666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Men snälla sluta vara naiv. Dem är inte oskyldiga. Sanningen svider, inse det

Det handlar inte om naivitet. Du läste inte mitt inlägg så särdeles bra inser jag...
Citera
2022-11-08, 13:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Det där med att vara snäll och omtänksam behöver inte betyda något. Finns otaliga fall med sådana personer som har begått svåra brott. Man har inte en aning om vad som finns bakom fasaden..

"Han var världens finaste kille, skulle läsa till läkare och skulle aldrig kunna begå detta brott".
Och tänk så många s.k. glada personer utåt som begår självmord.

Kommer tex ihåg den fruktansvärt brutale Hagamannen. Man t.om. skojade på hans arbetsplats om att han att han skulle vara GM. Då små fötter var något som GM hade. Men ingen tänkte fullt ut.

Ja, "Snälle Bengt" har vi också.

Vet också att i ett fall där en skribent skrev om gm som att han aldrig hade kunnat tro att den här blyga och tystlåtna mannen skulle kunna göra något sådant (mörda och stycka sin fru).

Men här pratar vi om mycket unga personer, som för bara några år sedan var barn. Barn är ofta mer oförställda, visar sig mer öppet.
Citera
2022-11-08, 13:57
Medlem
Står på expressen att dom har beslagtagit föremål som ska analyseras. Undrar vad det kan va för föremål.
Citera
2022-11-08, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag delar inte din uppfattning utan känner mig ganska säker på att J hade koll. Hata slumpen!

Området tror jag inte är en slump däremot.
Citera
2022-11-08, 13:59
Medlem
Flurps avatar
Vet inte om man spekulerat i det innan då det är en sådan massiv tråd.
Men kan inte MH haft tillgång till stark medicin ( typ nåt adhd preparat ) som de kan ha tryck i henne kanske inte i syfta att döda henne. Sen när hon var medvetslös så körde de ut henne i skogen och hon dog av köld helt enkelt.
Citera
2022-11-08, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaladlok
Allt är väl möjligt. Men hur och varför hamnade kroppen i närheten av JJs pappa? Måste vara mer än en slump. Kanske kommer en sjuk plot twist likt en film.

Återigen återkommer jag till det genomsökta torpet i närheten av var Tove fanns död. Kan de tre åkt dit (skulle stämma med iaf DEN gångens mobilpejling) lämnat henne levande där och nån annan har begått brottet? Men herregud då skulle dom ju sagt det?
Citera
2022-11-08, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Lokalbefolkningen känner till olika ställen i skog och mark. Jag vet inte hur det är just i Nye, men inte sällan finns folk som har bot i generationer där, brukat mark, skött sin skog, plockat svamp och bär, jagat. Man pratar och "alla" vet, mer eller mindre hur det ser ut. En gammal hölada som håller på att falla ihop osv. JJ har ridit där, säkert sedan barnsben. Det som nu är sly, var kanske en äng/åkermark, det som var sly är nu skog.

Det kan räcka med att du vet att det finns en sänka där, som du lätt når från vägen. Den har du sett när det inte var lika tättbevuxet, från hästryggen.

Därför tror jag på det här alternativet, och även på skribenten.

Ganska kallt beteende att våga lägga en kropp så nära pappans gård, där alla vet vem du är, särskilt som du nu är den sista som har sett henne, de vet flera efter besöket på krogen.

På det vågar hon sig dit i området för att rida. Bara timmar efter mordet.

Då har hon också berättat sin version till vänner, om att Tove varit med hem, de hade blivit vänner...

Det här säger mycket om hennes personlighet.

Våghalsig, risktagande, styr i sin riktning, mekar och har sig, till synes oberörd.

Kan vara så att JJ ville försäkra sig om att man inte såg kroppen dagtid, därav hennes ritt så nära inpå dumpningen.
Citera
2022-11-08, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Området tror jag inte är en slump däremot.

Tror inte något av dumpningen har med slumpen att göra. JJ kan mycket väl ha sett den där sänkan varje gång hon rider där och kommit på den antingen under eventuell planering eller efter dådet.
Citera
2022-11-08, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Funderar lite över varför vi har fått det till att det skulle vara JJ som är drivande. Jag är också helt inne på det spåret, men mest eftersom vi får det att låta så tillsammans. Dådet skedde i JJs bostad, och de använde förmodligen hennes bil.

Men rent krasst.

Bara för att det var JJ som åkte till McDonalds så är det ju inte per automatik hon som är hjärnan bakom verket? Det KAN ju lika gärna vara så att hon inte klarade av att se på när MH tryckte ner TT i en soppåse, och istället fick i uppgift att dumpa telefonen och flytta cykeln. Och då av en slump stötte på grannen. Eller vad vet jag. Jag bara tycker att vi lite för lätt tillskriver MH en passiv roll bara för att hon är yngre? Eller missar jag något uppenbart?
Baserar det på information av vänner och folk som mött dem som beskriver hur de är som människor. Samt hur JJ har rört sig dagen efter mordet. Hon var väldigt aktiv. Tycker det känns som brist på empati och att hon inte ens verkar ångra något.
Citera
2022-11-08, 14:08
Medlem
cerns avatar
Som jag sagt tidigare, sjukt starkt psyke av båda MGM eftersom de nekar allt.

Skulle vara en annan sak om de skyllde på den andre, snickra ihop skumma historier etc.. Här blånekar dom båda bara rakt av.

Även fast svenska häktet och försvarsledare är rätt klena så krävs det ändå psyke eller hederscodex ala orten-warriors.

2 brudar dessutom hmm.. Psykopater?
Citera
2022-11-08, 14:11
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Japp, jag tänker psykopater känner igen varann helt enkelt och funnit varandra i gemensamma sjuka intressen.
Jag tvivlar starkt på att två psykopater skulle fungera ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in