Citat:
Ursprungligen postat av
Albusdlx
Känns inte tankar och funderingar om vem eller vilka som skapar alt-konton som en ganska sliten
hobby? Jag förstår inte riktigt poängen med allt snack om den saken i denna tråd. Är det ens relevant? Det viktigaste är väl ändå substansen i vad som skrivs och inte vem som sitter bakom tangenterna?
Myra och Wallin var väldigt duktiga och trevliga. Tur att inte odrägliga och obehagliga Henko var med, det hade förstört all stämning och alla hade mått smått illa.
Inte för mig. Min genuina passion som motiverar mycket av min nätnärvaro är att förstå nätdynamik, kontext, vem som sätter agendan och på vilken plattform - och hur jag personligen påverkas. Hela växelspelet.
Min trigger att påverka är låg. Vore det min trigger så hade jag inte valt hålla kvar vid mina brända boomerkonton eller moraliska "stå för skiten du postar".
Det där med rätt/fel eller postat "fakta" i sak är underordnat. Både i realtid eller 40 år senare. Det är det såklart alltid tids nog beroende på vad berättaren vill förmedla. Vinnaren får cred, den moraliska vinnaren i SAMTIDA KONTEXT som man väljer visa genom rådande tidsanda OM man vill.
Detta ett väldigt litet universum. Och MÅNGA pritvatpersoner har fått orimligt mkt stryk.
Att jag inte byter konton, aldrig varit en centralfigur, det kanske om 20 år när nån analyserar förloppet i denna kultur kan vara av intresse? Tex som i hur såå liten marginellt liten bifigur som den JAG medförde, fick så jämförbart höga personliga kostnader för mig?! Mordhot på dm och irl osv.
Det HELA i sak är ju intressant som fan (enligt mig), och att vi kanske med stormsteg måste logga in med Bank-ID för att se 2026 års Tiktok/whatever.