2022-10-22, 18:21
Medlem
GripeDaSnipes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Jag valde att referera till bilden de i podden och tråden sprider om dig (en våldsdömd brottsling för +15 år sen som att den vore aktuell idag) för att distansera den personen (som jag aldrig mött överhuvudtaget) från den hon var igår (dvs metaforiskt när vi hade kontakt online, några år sen) alternativt fortfarande är idag:

En mycket intressant kvinna, som vill ta hand om sin familj, mest vill vara ifred utan att bli tystad men provoceras att försvara sig pga en mängd felaktiga personliga falska påhopp. Från konton som jag nu också råkat ut för som spelar de är både för allt möjligt dumt, eller baitar att jag är, för att trigga en reaktion.

Jag har postat svar på dm till J, återstår se om han läser. Spelar inte mig nån större roll.

Nej, jag kan inte metoo Axel (som jag aldrig ens mött). Jag har utan att skärmdumpa en stavelse, sagt till på dm till dig att jag spyr på häxjakten på en vän som utpekats äv gänget som att min vän (han var åtminstone en vän) vore klandervärd för jag kan bevisa han inte är dålig via vittnen, våra IRL-möten, filmer, foton, chattloggar - han är nice. Jättefin. Jag har sagt att Haveristerna som hänger ut honom då de "samlar pärmar" bör chilla då jag även har chattat med Axel och saker de TOLKAR min vän tycker, kanske jag kan fulvinkla tillbaka. Allt de har på honom är hans gamla skrivna ord, de ryckt ur kontext. Och ord ut kontext är inte svåra att använda för att svartmåla någon. Noterbart är dessa ord inte gällde dem eller annars hade fått dem ur balans - de blev sura på honom så målade upp en ensidig bild av honom som en hemsk person FAST de kände till detta åren han var inne i värmen. Är inte minst det senare jag tyckte var så fegt och fult gjort.

Och jag vet att Haveristerna ogillar mig starkt, men tror inte de släppte mig av rädsla för vad jag kan skärmdumpa. Väljer att tro de noterat jag inte hämnas upplevda oförätter hejvilt utan att jag på riktigt har en moral jag försöker efterleva. Väl medveten om att de av logik förstår bättre än att förneka just det - det skulle jag bli topp tunnor rosenrasande över. Och först då jävligt oberäkneligt obekäm då de inte har nån pärm bläddra i på hur jag agerar då. Allt jag visat så här långt är hur jag agerar på lagom behärskad eller obehärskad irritation. Hämnd och hat är något helt annat. De är inga dumbommar.

Om bara någon vore ärlig nog sätta in mina inlägg och min trådstart i tidslinjen hade jag inte behövt skriva något idag/i närtid. Men nänä, hat från alla mot mig på anonyma pm överallt IGEN för jag inte byter konto en gång i veckan, och inte orkar kolla era senaste strider. Ligger i min natur bryta och byta sammanhang utan att byta konto. Är inte dement men det här rör folk, händelser och saker jag inte haft daglig kontakt med på över två år. Jag vet de med 266544 konton här och överallt är max 3 personer och att DU inte är eller har varit.

Bleka kopior på Bobbo, här fick ni er talktrigging Seb uppfann, glhf.

Menar du att du har en form av hållhake på Haveristerna och att det är därför som de låter dig vara men ist. skickar de mordhot via dm? Din berättelse är trovärdig men inte din teori om att psykopaterna skulle vara "rädda" för vad du kan göra. Det vore något extraordinärt sprängstoff som du sitter och håller på i så fall.

Vem är din vän du skriver om "häxjakten på en vän som utpekats äv gänget som att min vän (han var åtminstone en vän) vore klandervärd" ? Det vore najs om du släpper in oss andra i dina tankegångar så att vi slipper sitta här undrande och gissa hej vilt när du använder denna tråd som en viskningslek med hemliga kodord riktade till Axel och Henko allena. Vad vill du att vi ska tänka? "Oh wow! här sitter ett anonymt konto och vet massa saker utan att berätta ett skit vad kontot vet" ..

Jätteintressant. Verkligen. Ut med vad du vet eller håll snattran, hur svårt kan det vara?
Senast redigerad av GripeDaSnipe 2022-10-22 kl. 18:25.
Citera
2022-10-22, 23:27
Medlem
Henriks "beskrivning av händelseförlopp" stämmer väl aldrig? Det är alltid vinklat och späckat med vilseledande information. Om någon skulle kräva av Henko att han förtydligar allt som han är otydlig med så skulle han inte kunna göra det eftersom allt som han är otydlig med är han otydlig med av en orsak. Det hördes senast i inspelade rättegången, varje gång han yttrade sig svepande, inte avslutade sina meningar m.m. så berodde det på att han var på väg att ljuga. Det var hans långa erfarenhet av att ljuga som gjorde det lätt för honom att även göra det i rättssalen.

Citat:
Ursprungligen postat av Nille1990
Nu förvrider du frågan och ger ett annat svar. Jag citerar:

Och

Du har återkommande gett sken av att Henrik varit obehaglig eller på annat sätt klandervärd mot sina kvinnliga kollegor på IRM. Vilka är dessa? Vi vet alla att han tjafsat med både rasifierade, som icke rasifierade kvinnor och män. Det är okontroversiellt. Det som är intressant här är den nya information du lägger fram, och hur du kan veta att Henriks beskrivning av händelseförloppet kring det där avsnittet om sexarbetaren inte stämmer.
Senast redigerad av palp 2022-10-22 kl. 23:52.
Citera
2022-10-23, 16:42
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
Ngnstans i tråden länkades det till Christian Petersons Telegram-kanal där han laddat upp delar / hela rättegången?
Källan är Henrik själv som spelade in det från sitt håll, det är därför det låter som att jag är på länk när det var han som inte vågade närvara. Domaren i Eksjö tingsrätt hade, då min advokat uppmärksammat honom om att det hela var en cirkus i syfte att underhålla poddens lyssnare, satt vakter i salen just för att kontrollera att ingen spelade in/filmade. Jag fattar det som att Christian P tog inspelningen från deras Patreon. Ingen aning om när den lades upp jämfört med när Christian lade upp den på Telegram.

Man får spela in om inte domaren just gjort gällande att annat gäller. Jag gissar att Henko visste allt detta och därför inkom med krav om att få delta fysiskt för att sedan i sista sekund vilja delta via länk samtidigt som han tweetade om att han skulle dit. Informationen om att extra åtgärder vidtogs under rättegången i själva salen den hölls i framgår så vitt jag vet inte i hans inspelning, varför Henko då också kan hävda att han inte visste så var fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av Eksjö TR
Hej Magnus,

Detta är svaret som jag fått.

Vi hade säkerhetsvakt i salen hela dag 2 för att särskilt kontrollera att ingen spelade in något.

Så om någon har spelat in detta så är det utan Eksjö tingsrätts vetskap.
Det blev ju bra content åtminstone, så vem bryr sig?
Citera
2022-10-23, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Källan är Henrik själv som spelade in det från sitt håll, det är därför det låter som att jag är på länk när det var han som inte vågade närvara. Domaren i Eksjö tingsrätt hade, då min advokat uppmärksammat honom om att det hela var en cirkus i syfte att underhålla poddens lyssnare, satt vakter i salen just för att kontrollera att ingen spelade in/filmade. Jag fattar det som att Christian P tog inspelningen från deras Patreon. Ingen aning om när den lades upp jämfört med när Christian lade upp den på Telegram.

Man får spela in om inte domaren just gjort gällande att annat gäller. Jag gissar att Henko visste allt detta och därför inkom med krav om att få delta fysiskt för att sedan i sista sekund vilja delta via länk samtidigt som han tweetade om att han skulle dit. Informationen om att extra åtgärder vidtogs under rättegången i själva salen den hölls i framgår så vitt jag vet inte i hans inspelning, varför Henko då också kan hävda att han inte visste så var fallet.

Det blev ju bra content åtminstone, så vem bryr sig?

Har du eller någon orkat gå igenom alla lögner som Henko drog i samband med att han skulle beskriva "sin syn" på vilket utsatt brottsoffer han var?
Citera
2022-10-23, 17:18
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spixxel
Har du eller någon orkat gå igenom alla lögner som Henko drog i samband med att han skulle beskriva "sin syn" på vilket utsatt brottsoffer han var?
Nej, tack och lov har en stackars jävel till domare och ett par nämndeman betalt för att plåga sig igenom det eländet.
Citera
2022-10-23, 19:45
Medlem
coq_noirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressansvarig
förstörde sannas bil för andra gången vilket de lagt ut bilder på

Detta var intressant information. Jag har hittat Henkos twittrande om saken och anonymt tipsade jag naturligtvis polisen omgående att Fieldings vet vilka brottslingarna är och är så säkra på det att de publicerar information om gärningsmännen på Twitter. Polisen kommer förhoppningsvis höra paret Fieldings om saken inom kort så att detta brotts utreds.
Citera
2022-10-25, 17:58
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Nej, tack och lov har en stackars jävel till domare och ett par nämndeman betalt för att plåga sig igenom det eländet.
Blev du dömd idag?
Citera
2022-10-26, 03:06
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
Blev du dömd idag?
Nej.

Igår blev jag det däremot.

Henko menar bland annat att den åklagare som representerar honom också har fel. Så inte bara motarbetar polisen som myndighet Henko, rättsväsendet och till och med åklagaren är också med i konspirationen av systematisk skadegörelse och dubbelvikta sambos -- allt styrt av en tjackmissbrukande dörris i Tranås. Henko tycks ha ständiga problem att bli förstådd av omvärlden. Ett hett tips är att vara konsekvent och ge fan i att ljuga om man vill slippa det problemet.

Jag friades för övrigt för två av tre brott som jag var åtalad för mot Henko. Det var fyra från början men domaren lade ner ett av åtalen på dagen mellan den första och den andra rättegångsdagen eftersom det är trams.

Notera gärna också hur hans målsägandebiträde nekas begärd ersättning. Oväntat att hon, som säkert av ren slump är medlem i Haveristerna 2.0-gruppen, skulle vara en klåpare. I övrigt innehåller domen intressanta konstateranden av domaren kring Henkos skuld i det hela, vilket väl också är skälet till att du inte redan läst domen.

Citat:
Det är uppenbart att det föreligger starka motsättningar mellan Henrik Johansson och Magnus
Fernström. Magnus Fernström har förklarat att han ”hängts ut” som tjackpundare i den podd
som Henrik Johansson driver med ytterligare personer. Det framgår tydligt av det podd inlägg
som Magnus Fernström åberopat att en person kallas för tjackpundare. Även i övrigt
framkommer uttalanden, både från Henrik Johansson och dennes kollega Axel, som skulle
kunna bli föremål för rättslig prövning. Tingsrätten har nu att bedöma ett fall av olaga hot. När
det gäller denna bild är det klarlagt att Magnus Fernström skickat denna direkt till Henrik
Johansson. Bilden visar Henrik Johansson med ett skotthål i pannan. Till bilden har fogats viss
text (se gärningsbeskrivningen). Magnus Fernström har förnekat brott.

Henko har ju ett dussintal gånger kört med att "nu låter vi domstolen avgöra" och så får det även bli nu när jag inte har så mycket annat att välja på eftersom han inte kunde hantera detta som en man. Det är bara att tacka och ta emot för att de kopplat både "Oidipus" och "tjackpundaren i Tranås" till den person som är åtalad för hot mot Henko -- alltså jag. Det underlättar vid förtalsanmälan för att rätta till alla galenskaper i den här "frameingen" de gör på min och rättsväsendets bekostnad.

Vi ses i rätten, och nej jag kommer inte kräva att få deltaga via länk.

Det är trots allt vad Henko önskar enligt sig själv. Jag respekterar att avsluta detta på den arena han väljer.
Senast redigerad av KomTillGullmars 2022-10-26 kl. 04:03.
Citera
2022-10-27, 00:33
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Nej.

Igår blev jag det däremot.

Henko menar bland annat att den åklagare som representerar honom också har fel. Så inte bara motarbetar polisen som myndighet Henko, rättsväsendet och till och med åklagaren är också med i konspirationen av systematisk skadegörelse och dubbelvikta sambos -- allt styrt av en tjackmissbrukande dörris i Tranås. Henko tycks ha ständiga problem att bli förstådd av omvärlden. Ett hett tips är att vara konsekvent och ge fan i att ljuga om man vill slippa det problemet.

Jag friades för övrigt för två av tre brott som jag var åtalad för mot Henko. Det var fyra från början men domaren lade ner ett av åtalen på dagen mellan den första och den andra rättegångsdagen eftersom det är trams.

Notera gärna också hur hans målsägandebiträde nekas begärd ersättning. Oväntat att hon, som säkert av ren slump är medlem i Haveristerna 2.0-gruppen, skulle vara en klåpare. I övrigt innehåller domen intressanta konstateranden av domaren kring Henkos skuld i det hela, vilket väl också är skälet till att du inte redan läst domen.

Henko har ju ett dussintal gånger kört med att "nu låter vi domstolen avgöra" och så får det även bli nu när jag inte har så mycket annat att välja på eftersom han inte kunde hantera detta som en man. Det är bara att tacka och ta emot för att de kopplat både "Oidipus" och "tjackpundaren i Tranås" till den person som är åtalad för hot mot Henko -- alltså jag. Det underlättar vid förtalsanmälan för att rätta till alla galenskaper i den här "frameingen" de gör på min och rättsväsendets bekostnad.

Det är trots allt vad Henko önskar enligt sig själv. Jag respekterar att avsluta detta på den arena han väljer.

Sveriges mest lättkränkta, stammande, stalker dömd till 8 månader. Gött. Käft nu, ingen normal person bryr sig om dig, du fick dina 15 minuter.
Citera
2022-10-27, 01:17
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Sveriges mest lättkränkta, stammande, stalker dömd till 8 månader. Gött. Käft nu, ingen normal person bryr sig om dig, du fick dina 15 minuter.
Tänkte först svara något spydigt, men efter att ha sett din historik blev det omöjligt eftersom jag motvilligt började fatta tycka för dig. Du verkar helt från vettet på det sköna sättet. Hör av dig om du är i Tranås nån gång som bjuder jag på det du behöver.
Citera
2022-10-27, 15:12
Medlem
Citat:

Om du vill svara på det, betyder det här att du kommer hänga på gubben H:s förtalsstämning??
Citera
2022-10-27, 15:25
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Om du vill svara på det, betyder det här att du kommer hänga på gubben H:s förtalsstämning??
Är "gubben H" Hållén?

I sådana fall nej, hans stämning behöver inte mig för att bevisa förtalen mot honom, och jag behöver inte hans stämning för att bevisa de grova förtal Henko utsatt mig för och som eskalerat nu när han sitter och myser med ett flin på "hemlig adress" åt "vinsten". Man kan ju för fan inte ens åka till Avesta en kvart ifrån Knutsbo utan att bli golad av den där jävla fittan, och hans uttalade önskan är ju att rättsväsendet skall få hantera detta, så det är väl inte mer än fair att de får kika även på hans eventuella brottslighet? Det står trots allt till och med i domen att de kan komma att bli fall för rättslig prövning. Har du sett en sådan form av formulering gällande en målsägande förut? Inte jag, och då har jag läst tiotusentals domar.

Hade han velat ta det face to face som jag från början föreslagit hade detta varit löst sedan länge, men det gynnar ju inte Henko eftersom detta är ett jobb för honom. En stämning för förtal är vid det här laget som att svara för sig själv såsom tilltalad i domstol där man sitter på felaktiga grunder. Alla som hängt med vet mycket väl att de här så kallade hoten är helt tagna ur kontext och är exakt så som jag beskriver det i rätten -- trams.

Folk ser mycket väl vem som gör vad i detta, men de är i myndigheters fall många gånger bakbundna och måste göra vad de måste helt enkelt, varför jag inte tar snutens eller rättsväsendets handlingar personligt. Det är Henko också väl medveten om, med lite hjälp från vänner från den där bögadvokaten som ser ut som Errol Flynn som han verkar ha hållhake på från nån gammal gruppchatt. Han hänger väl också löst såsom jurist om Henko hittar något åtta år gammalt citat där han uttrycker sig krasst om någon skyddsvärd minoritetsgrupp i samhället.

Det är så Henko jobbar.

Nu har han tydligen lagt upp en bild på "sin dotter" några dagar efter att ha hetsat mot vad som enligt han själv är grovt kriminella. Han är verkligen en ansvarsfull familjefar, den mannen. Det är väl bara tur att någon procent av alla påståenden faktiskt är sanna och att jag inte är lika galen och heller inte är motiverad utifrån nån politisk ideologi som Henko menar. Hade jag varit allt han menar, hade barnen han lägger upp bilder på faktiskt svävat i fara. Det är också varför jag står för min soc-anmälan.

Henko är en oansvarig jävla idiot villig att offra vemsomhelst för "sin sak", helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in