2022-10-16, 15:06
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moki
HAHA så tragiskt att Axel och Henko sitter och nagelfar någon twitter-spaces-inspelning och går igång på att någon Selander har klickat på en skrattsmiley när någon annan frågade Axel hur han har blivit som han har blivit?

Alltså det är roligt att fråga Axel om det beror på något trauma i hans uppväxt, jag förstår inte varför Henko inte ser det roliga? Jag log också när Axel blev tillfrågad varför han "är som han är" - det är en relevant fråga att ställa. Jag skulle också ha klickat på smiley-knappen.
Var väl att hon klagade på tonen men garvar när han kallas n-ordet. Jag har lyssnat på 45 sekunder, finns det en längre inspelning ngnstans?

Rent generellt är det intressant hur många konton en och samma person, kanske två, max tre har som går på rundgång och håller igång tråden. Har fått 4 identiska PM sedan en person blev blockad. Säkerligen bara en tillfällighet.
Citera
2022-10-16, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
Var väl att hon klagade på tonen men garvar när han kallas n-ordet.

Varför var det just därför som Selander klickade på smiley-knappen? För att Henko och Axel påstår det? Javisst haha Axel och Henko är väl som vanligt självutnämnda psykologer som "vet" varför andra gör som de gör. Och vad är du då? Den blinda hönan som lyssnar på psykopater som inte bara gör anspråk på att veta mer om andra än vad de andra vet om sig själva utan som dessutom skriver om det på twitter hahaha
Citera
2022-10-16, 15:56
Medlem
MannenGbgs avatar
Citat:
Varför var det just därför som Selander klickade på smiley-knappen? För att Henko och Axel påstår det? Javisst haha Axel och Henko är väl som vanligt självutnämnda psykologer som "vet" varför andra gör som de gör. Och vad är du då? Den blinda hönan som lyssnar på psykopater som inte bara gör anspråk på att veta mer om andra än vad de andra vet om sig själva utan som dessutom skriver om det på twitter hahaha

För att vara Haveristerna så tycker jag att det här var en ovanligt fantasilös och patetisk detalj att haka upp sig på och försöka göra "en grej" av.

Är detta ett tecken på att Haveristerna snart är ute ur leken - blir 2022 året som Haveristerna blir cancellerade som Klenell förutsåg?

Henko fullständigt ballar ur när han blir påkommen med att vara otrogen, trakasserar HBT-personer, driver trollfabrik av anonyma konton, skriker och är hotfull mot journalister m.m.

Det bär åt skandalernas håll. Verkligen. Vad kommer bakom hörnet? Har Henko mer psykopati kvar inombords som han måste få ur sig innan årsskiftet?
Citera
2022-10-16, 21:22
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Det har du rätt i. Går ej att veta.
Citera
2022-10-17, 00:24
Medlem
tjockballes avatar
Förutom ridning har nu Henko och Kapten Klänning ytterligaren en sak gemensamt. De ljuger nämligen båda två om att de kämpar för att stävja brott de själva ständigt begår.

Dörris är en obehaglig "registermänniska" så Henko var bara vänlig nog och styrde upp ett jobb hos sin normala vän Martin Fredriksson som har Sveriges största register och arkiv för myndighetsmoment. 60 miljoner dokument är, på något sätt jag inte listat ut än, tydligen färre än 50 000 romer. Det här så kallade registret som nazisterna skall ha vet vi väl inte ens om det heller finns i sig i det format Henko verkar bombsäker på att det gör?

Att det rör sig om en släktdatabas i ett program som heter Min Släkt förtäljer han inte, sannolikt för att registret inte finns i sin helhet såsom Henko verkar säker på att det gör. Å andra sidan anmälde ju spånet Dörris för att ha efterfrågat släktforskning på Henko vill jag minnas, och det får sägas vara kreativt till och med för Henko att göra släktforskning till en riktad ond handling mot honom.

Något annat som får det att brinna hos Henko är allvarliga anklagelser, som exempelvis rör narkotikamissbruk.

Ja, poddaren som ständigt talar om en tjackpundare är kränkt för att tjackpundaren har berättat att Henko frågade honom om gräs eller något i den stilen då de sågs.

Jag såg att Jonas Hållén lämnat in en stämning mot Axel också, skall bli spännande att se om den leder till samma slutsatser hos rätten som med fallet D*n B*rn*r.

Henko kan ge upphov till en ersättare av ordspråket "höna av en fjäder".

"Att göra naziguld av en Swish".

Dörris var rätt öppen om sina ekonomiska problem vid denna tid av det jag såg. Han bjöd även onekligen på vissa humoristiska och oväntade tilltag för att visa vilken feg hycklare och notorisk lögnare Henko är. Inte minst inspirerades ju uppenbarligen Exakt24 av hans och Hålléns resa till Avesta. Deras egna resa betalades av Hållén vilket jag tror han tweetade bildbevis på, men Christian P skänkte 300 och det är vad som räcker för att göra naziguld av en Swish även i det fallet.

Om de drog in hyfsat med stålar på artikelserien och reportaget, som både i vissa delar utgjordes av material från Dörris som han lagt upp offentligt, men också på deras hembesök till Henko en vecka efter att Dörris och Hållén var i Avesta, så finner jag inte förfarandet ett dugg konstigt.

Henko läser omedelbart in ett motiv byggt på ondska. Det kan absolut inte handla om någon form av medmänsklig gärning, utan givetvis måste vara ett jobb i nazismens namn.

Det säger en hel del om Henko som person, och inte minst säger det rätt mycket om utgångspunkten man kan förmoda han har i allt han ägnar sig åt i podden också.
Citera
2022-10-17, 08:50
Medlem
Viltmaestares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
som går på rundgång och håller igång tråden

YO alltihopa! Viltmaestare in da house!

Det som är objektivt viktigt tål att upprepas enligt devisen att Henko tycker att det är subjektivt superviktigt att upprepa att han hatar Malcom vilket också framgår och kan exemplifieras av de numera utdaterade och missvisande i antal länkarna i det här inlägget som demonstrerar vad en Axel anser vara subjektivt superviktigt. Med den lilla uppenbara skillnaden att det som Henko och Axel tycker är viktigast (+ några fler superlativ) att upprepa absolut totalt nödvändigtvis aldrig är objektivt viktigt.

Det som är viktigt behöver man alltså upprepa minst 100 ggr. Det är en lärdom som Henko har lärt mig och jag kan inte svara för andra konton i den här tråden men denna lärdom har i alla fall jag som målsättning att omsätta i handling och praktisera här i denna tråd. Men man ska naturligtvis inte överdriva, vissa lite mindre viktiga saker om Henkos f.d. sambos barns biologiska far och Axels övergrepp som aldrig har hänt kanske man bara behöver nämna 50-60 gånger.

Jag är glad att du lyfter ämnet; Det kanske är en smaksak vad man anser vara viktigast att diskutera här i tråden om Haveristerna men personligen så tycker jag att Henko och Axel är lite viktigare än .. tja .. vad vet jag .. det som du skriver om?

Nu i samband med min entré i tråden, och min korta presentation av mig själv, och mina intentioner, avlagda som en ed i valfri domstol, så tänker jag också passa på att vara öppen med vem jag är: Jag är spegeln - och allt ni gör kommer jag att spegla tillbaka på er. Skämt åsido, kul att äntligen vara här och jag hoppas att vi kommer trivas tillsammans framöver. Jag är här för att stanna, ungefär motsatsen till Nille1990 som var här för att lämna.

Min ovana här på flashback som last får mig dock att tvivla på att denna tråd "hålls igång", jag menar jag fick syn på en tråd om att Fallenkvist sagt två ord 12 sep i år och den tråden är redan över 200 sidor så i jämförelse med denna ruttna tråd så är min spontana tanke att denna tråd är märkbart ointressant. Ration inlägg/dag måste vara värdelös här, väl? Betyder det att Haveristerna är ointressanta och irrelevanta? Kanske det, i flashback-mått mätt, men det tål nog att undersökas djupare för den som älskar att skryta om siffror. Det var bara en liten observation jag gjorde när jag klev in här som såklart inte är speciellt viktig - den tål nog bara att upprepas ett 10-tal gånger enligt Henko-tabellen över hur många gånger man ska upprepa saker och ting.
Senast redigerad av Viltmaestare 2022-10-17 kl. 09:35.
Citera
2022-10-17, 10:37
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Axel är ju inget annat än en vidrig våldtäktsman & internet krigare & Henko är ju så medberoende av Axel så han mörkar hans vidriga beteende så att cashen ska in han & Myra visste ju precis vad Axel höll/håller på med men skyddade honom. Myra pga av att hon bara va en fattig bonde som bodde inneboende hos sin bror & behövde varje krona hon kunde få tag på så hon slapp sälja sig själv. Patetiska människor & såklart vänster brukar få hand i hand våldtäktsmän & vänster dåre
Citera
2022-10-17, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjockballe

Henko kan ge upphov till en ersättare av ordspråket "höna av en fjäder".

"Att göra naziguld av en Swish".

Dörris var rätt öppen om sina ekonomiska problem vid denna tid av det jag såg. Han bjöd även onekligen på vissa humoristiska och oväntade tilltag för att visa vilken feg hycklare och notorisk lögnare Henko är. Inte minst inspirerades ju uppenbarligen Exakt24 av hans och Hålléns resa till Avesta. Deras egna resa betalades av Hållén vilket jag tror han tweetade bildbevis på, men Christian P skänkte 300 och det är vad som räcker för att göra naziguld av en Swish även i det fallet.

Om "historikern" Mikael "ars gravitatis" Nilsson hade känt till att svenskar som swishar omskrivs som betalning till nazister så hade han hoppat jämfota genom taket ut i rymden och swish-tiggt om sponsring för att skriva en granskande bok om saken utan att kunna lägga allt fokus på Henkos enligt kutym inom forskning, tekniskt sett, felaktigt formulerade källhänvisningar pga. att de är obefintliga.

Naturligtvis kommer Mikael dock inte att förbise Henkos omskrivning av historien att Hålléns swishande utgjorde en betydande del av Hitlers framsteg genom europa och kommer därför att twittra om hur feg Henko är som inte vågar bemöta Mikaels kritik i en irrelevant podcast som ingen normal människa bryr sig om vad som sägs i den.

I förlängningen kommer Henkos omskrivning av swishandet fram och tillbaka som naziswish bli Mikaels personliga åtagande att debunka inför svenskarnas otåliga och omättliga intresse att få reda på den faktiska sanningen.
Senast redigerad av Moki 2022-10-17 kl. 11:33.
Citera
2022-10-17, 12:51
Medlem
MannenGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjockballe
Jag såg att Jonas Hållén lämnat in en stämning mot Axel också, skall bli spännande att se om den leder till samma slutsatser hos rätten som med fallet D*n B*rn*r.

Om vi leker sanning och konsekvens istället för Haveristernas favoritlek lögn och bli utskrattad så är det ett sen augusti- och tidiga septemberinlägg, igen, men vad gör det när vi vet att simps tillägnar all sin fritid åt deras lögner och dem blir fler för varje dag som går? Sanningen är den som leder fram till konsekvensen och förtal och kompensation för det är kanske en droppe i havet för en rörmokare men är man verksam inom media och vad som sägs vara någon form av journalistik och granskning så är att dömas för förtal kanske inte ett snyggt tillägg i CV:t. Förtroendekapitalet blir lite kantstött, minst sagt.

En spade är en spade och förtal är förtal, kan man tycka som en naiv idiot, men det beror på skulle jag säga. Om en person förtalar en poddare som begår övergrepp mot småflickor genom att posta inlägg på internet att poddaren begår övergrepp mot småflickor, och man postar detta för att varna andra småflickor, så är det likväl förtal, enligt rättsväsendets sätt att se på saken, men hos befolkningen så är det fortfarande poddaren som är den avskyvärda i sammanhanget, och alltså inte den som förtalar poddaren. Det har mer med etik och moral än med hur lagar fungerar att göra.

Om vi då tittar lite närmare på det du nämner så är det en annan form av förtal, som bär en annorlunda karaktär, där själva förtalet är besudlat med förvanskningar, lögner och påhitt, så är det väl bra om anmälan leder till en konsekvens men den verkliga konsekvensen för alla lögner har väl redan inträffat i samband med att förtroendet för Axel, Henko och alla andra som samarbetar med denna udda klick samhällspest blir förbrukat.
Senast redigerad av MannenGbg 2022-10-17 kl. 13:04.
Citera
2022-10-17, 13:43
Medlem
denieds avatar
Har svårt för tröskverksmalda skallar som med ena handen sitter och spelar jättepätte-kränkta när någon säger ordet neger och med andra handen ger sig på andra med de fulaste och vidrigaste orm-aktiga metoder som finns att tillgå i denna värld

Kan asen inte bara dö plågsam död snart så vi slipper se och höra talas om dem
Citera
2022-10-17, 21:28
Medlem
mats.nystroms avatar
Jag lyssnade av misstag på början av ett av deras avsnitt och det var det mest värdelösa barnsliga strunt som jag någonsin har lyssnat på. Tycker någon verkligen att det här är intressant? På riktigt?
Senast redigerad av mats.nystrom 2022-10-17 kl. 21:31.
Citera
2022-10-18, 20:33
Medlem
Lyssnade på inspelningen av Henkos trams (rättegång) mot en av personerna som Haveristerna har trakasserat under lång tid som Exakt24-journalisten har publicerat : https://t.me/AssarChristian/2843

Tycker att det är lite roligt att Henkos skrockande hörs då och då trots att han verkar tro att mic:en är mutad

Men i övrigt låter det ungefär lika äckligt som det brukar låta så fort Henko öppnar munnen. Henko har förstås InGeN AnInG om varför MF driver med Henko på twitter.

Det är så tydligt att alla där i rätten fattar vem Henko är och vad han är för en slags person - det där är inte rösten från en person som är "rädd och mår dåligt". Förstår inte Henko att åklagare, domare, försvarare och personer inom rättsväsendet är vana vid genuina brottsoffer?

Henko har absolut INTE varit delaktig i att driva konflikten vidare! hahahaha så sjuk han är

Det där måste ha varit en total chock för alla där - de har nog aldrig någonsin haft en sådan person i den salen förut.
Senast redigerad av Moki 2022-10-18 kl. 21:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in