Citat:
Den enda anledningen som finns till att jag skulle "snacka" är hans vänner/grannar osv.Du behöver inte dryfta det här.
Men om du sitter inne med info (om än andrahandsuppgifter) så borde du lämna vad du vet till polisen.
1 Du behöver inte frukta för repressalier (vilket bulvanen borde gjort om han pratade bredvid mun.)
Eftersom alla eventuellt inblandade är avlidna.
2 Du kunde ju hjälpa till att fria din släkting från mordmisstankar iallafall.
3 viktigast. Du kunde ge Sven Sjögrens släktingar ro i deras själ. Att få något slags avslut. De får kanske aldrig en grav att gå till.
Men slippa ovissheten och plågas av fantasier om hur det gått till.
Nu tror jag inte så mycket på det här dock. Som sagt det skulle kunna vara farligt för bulvanen om han sprang omkring och snackade om vad andra gjort. Då hade han nog själv blivit röjd ur vägen.
Troligen körde BL ett snack med anhöriga för att få bort mordmisstankarna från sig själv genom att rikta dem mot andra.
Men eftersom du hintat så mkt om att du vet hur det ligger till tycker jag att du för Sjögrens arma anhörigas skull borde dryfta det för polisen. Och även för din farbrors skull. Men det kommer du aldrig att göra.
Så i min bok är fortfarande bulvanen huvudmisstänkt.
Men om du sitter inne med info (om än andrahandsuppgifter) så borde du lämna vad du vet till polisen.
1 Du behöver inte frukta för repressalier (vilket bulvanen borde gjort om han pratade bredvid mun.)
Eftersom alla eventuellt inblandade är avlidna.
2 Du kunde ju hjälpa till att fria din släkting från mordmisstankar iallafall.
3 viktigast. Du kunde ge Sven Sjögrens släktingar ro i deras själ. Att få något slags avslut. De får kanske aldrig en grav att gå till.
Men slippa ovissheten och plågas av fantasier om hur det gått till.
Nu tror jag inte så mycket på det här dock. Som sagt det skulle kunna vara farligt för bulvanen om han sprang omkring och snackade om vad andra gjort. Då hade han nog själv blivit röjd ur vägen.
Troligen körde BL ett snack med anhöriga för att få bort mordmisstankarna från sig själv genom att rikta dem mot andra.
Men eftersom du hintat så mkt om att du vet hur det ligger till tycker jag att du för Sjögrens arma anhörigas skull borde dryfta det för polisen. Och även för din farbrors skull. Men det kommer du aldrig att göra.
Så i min bok är fortfarande bulvanen huvudmisstänkt.
Dock ska sägas att dessa som ställt upp i podden och media har valt deras sida och bidragit till hetsjakten på bulvanen.
Så där försvan en anledning.
SS var en person som man får sympati för och en man som stod på sig för vad han ville med sin mark och då inte sälja den till direktören som exempel.
Anledningen till att jag inte kommer att "snacka" är för att jag inte vill ge personer fler möjligheter att utnyttja SS namn för egen vinning.
Först vill personer utnyttja hans mark och efter hans död utnyttjar dom hans namn.
Det gemensamma är att alla vill tjäna pengar på en stackars bonde från lummelunda men på olika sätt.
Alla dessa är av samma skrot och korn.
Skillnaden är den ena gruppen tar pennan , den nya tekniken till hjälp och dessutom räcker det inte med att utnyttja SS namn man lurar läsarna och lyssnarna för sin egen uppmärksamhet.
Så skyll på dessa personer för jag vet vad han sa och vad ni än tror och eran resultatlösa jakt visar att det han sa verkar mer trovärdigt ju mer GG misslyckas.
Senast redigerad av tlarsson365 2022-09-29 kl. 06:16.
Senast redigerad av tlarsson365 2022-09-29 kl. 06:16.