2022-09-29, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du behöver inte dryfta det här.
Men om du sitter inne med info (om än andrahandsuppgifter) så borde du lämna vad du vet till polisen.

1 Du behöver inte frukta för repressalier (vilket bulvanen borde gjort om han pratade bredvid mun.)
Eftersom alla eventuellt inblandade är avlidna.

2 Du kunde ju hjälpa till att fria din släkting från mordmisstankar iallafall.

3 viktigast. Du kunde ge Sven Sjögrens släktingar ro i deras själ. Att få något slags avslut. De får kanske aldrig en grav att gå till.
Men slippa ovissheten och plågas av fantasier om hur det gått till.

Nu tror jag inte så mycket på det här dock. Som sagt det skulle kunna vara farligt för bulvanen om han sprang omkring och snackade om vad andra gjort. Då hade han nog själv blivit röjd ur vägen.
Troligen körde BL ett snack med anhöriga för att få bort mordmisstankarna från sig själv genom att rikta dem mot andra.

Men eftersom du hintat så mkt om att du vet hur det ligger till tycker jag att du för Sjögrens arma anhörigas skull borde dryfta det för polisen. Och även för din farbrors skull. Men det kommer du aldrig att göra.

Så i min bok är fortfarande bulvanen huvudmisstänkt.
Den enda anledningen som finns till att jag skulle "snacka" är hans vänner/grannar osv.
Dock ska sägas att dessa som ställt upp i podden och media har valt deras sida och bidragit till hetsjakten på bulvanen.
Så där försvan en anledning.
SS var en person som man får sympati för och en man som stod på sig för vad han ville med sin mark och då inte sälja den till direktören som exempel.
Anledningen till att jag inte kommer att "snacka" är för att jag inte vill ge personer fler möjligheter att utnyttja SS namn för egen vinning.
Först vill personer utnyttja hans mark och efter hans död utnyttjar dom hans namn.
Det gemensamma är att alla vill tjäna pengar på en stackars bonde från lummelunda men på olika sätt.
Alla dessa är av samma skrot och korn.
Skillnaden är den ena gruppen tar pennan , den nya tekniken till hjälp och dessutom räcker det inte med att utnyttja SS namn man lurar läsarna och lyssnarna för sin egen uppmärksamhet.
Så skyll på dessa personer för jag vet vad han sa och vad ni än tror och eran resultatlösa jakt visar att det han sa verkar mer trovärdigt ju mer GG misslyckas.
Senast redigerad av tlarsson365 2022-09-29 kl. 06:16.
Citera
2022-09-29, 06:26
Medlem
Citat:
Du behöver inte dryfta det här.
Men om du sitter inne med info (om än andrahandsuppgifter) så borde du lämna vad du vet till polisen.

1 Du behöver inte frukta för repressalier (vilket bulvanen borde gjort om han pratade bredvid mun.)
Eftersom alla eventuellt inblandade är avlidna.

2 Du kunde ju hjälpa till att fria din släkting från mordmisstankar iallafall.

3 viktigast. Du kunde ge Sven Sjögrens släktingar ro i deras själ. Att få något slags avslut. De får kanske aldrig en grav att gå till.
Men slippa ovissheten och plågas av fantasier om hur det gått till.

Nu tror jag inte så mycket på det här dock. Som sagt det skulle kunna vara farligt för bulvanen om han sprang omkring och snackade om vad andra gjort. Då hade han nog själv blivit röjd ur vägen.
Troligen körde BL ett snack med anhöriga för att få bort mordmisstankarna från sig själv genom att rikta dem mot andra.

Men eftersom du hintat så mkt om att du vet hur det ligger till tycker jag att du för Sjögrens arma anhörigas skull borde dryfta det för polisen. Och även för din farbrors skull. Men det kommer du aldrig att göra.

Så i min bok är fortfarande bulvanen huvudmisstänkt.
När det gäller nummer 2 så kan man inte hitta kroppen . Den är borta .
Det innebär att man aldrig kommer kunna fälla någon men heller inte fria någon varken här eller i er folkdomstol.
Det var ju poängen med att anlita ärrade och rutinerade yrkesmän.
Uppdrag utfört enligt överenskommelse.
Sen får personer tro att dom kan knäcka dessa personer men icke.
Polisen och mordkommisionen gick vilse och GG gör samma sak.
Låt SS vara och få vila där han är och utnyttja inte hans namn mer och samma sak gäller med bulvanen.
Citera
2022-09-29, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Den enda anledningen som finns till att jag skulle "snacka" är hans vänner/grannar osv.
Dock ska sägas att dessa som ställt upp i podden och media har valt deras sida och bidragit till hetsjakten på bulvanen.
Så där försvan en anledning.
SS var en person som man får sympati för och en man som stod på sig för vad han ville med sin mark och då inte sälja den till direktören som exempel.
Anledningen till att jag inte kommer att "snacka" är för att jag inte vill ge personer fler möjligheter att utnyttja SS namn för egen vinning.
Först vill personer utnyttja hans mark och efter hans död utnyttjar dom hans namn.
Det gemensamma är att alla vill tjäna pengar på en stackars bonde från lummelunda men på olika sätt.
Alla dessa är av samma skrot och korn.
Skillnaden är den ena gruppen tar pennan , den nya tekniken till hjälp och dessutom räcker det inte med att utnyttja SS namn man lurar läsarna och lyssnarna för sin egen uppmärksamhet.
Så skyll på dessa personer för jag vet vad han sa och vad ni än tror och eran resultatlösa jakt visar att det han sa verkar mer trovärdigt ju mer GG misslyckas.
BS!
Du har haft väldigt lång tid på dig att berätta för polisen om "vad du vet" för Svens nära anhörigas skull (medans de var i livet) och för Svens vänner/grannar skull. Innan detta uppmärksammades i två poddar. Eller hur? Men det har du inte gjort.

Nej du. Jag tror du är en filur. Som Skandiamannen som infiltrerade en mordutredning med falska vittnesmål. Så infiltrerar du tråden med ditt hittepå att Direktören är anstiftaren, Bulvanen är bara mellanhand, mördarna är kontraktsmördare som Direktören betalt stora summor pengar.
Om Bulvanen bara är mellanhand så är det väl han som förmedlat kontraktsmördarna och då är han ju medskyldig till mord. Eller hur?

Om detta nu skulle vara sant så skulle Bulvanen aldrig vågat knysta ett piddekvitt om det.
Då hade han själv blivit minkmat eller fiskmat fortare än kvickt.

Men om han nu hintat sånt här inom familjen så tyder det närmast att han själv var ensam om gärningen ( han fruktade ej medgärningsmän alltså fanns det inga). Och att bli misstänkt av sin egen familj för att tagit en snäll och omtyckt gammal lantbrukare av daga var väl inte så trevligt för Bulvanen. Så då kanske han försökte rikta misstankarna bort från sig själv inom familjen.
Senast redigerad av ottoplommon 2022-09-29 kl. 18:04.
Citera
2022-09-29, 17:30
Medlem
Citat:
Det innebär att man aldrig kommer kunna fälla någon men heller inte fria någon varken här eller i er folkdomstol.
Låt SS vara och få vila där han är och utnyttja inte hans namn mer och samma sak gäller med bulvanen.
Jag tror inte Sven Sjögren skulle hålla med dig. Inte alls!
Senast redigerad av ottoplommon 2022-09-29 kl. 18:15.
Citera
2022-09-29, 17:54
Medlem
Citat:
Det fetade:
1/ Varför är då Grävgruppen ett sådant stort hot mot dig att de måste förtalas/motarbetas jämt och ständigt?
Du, *Leko12 samt *KallaKarar går på som att ni är rädda att de ska komma och gräva upp ert eget värdefulla potatisland.
Låt dem gräva så mkt de har ork! Vad gör det er?

2/ Om du vill bli trodd så får du ju berätta hur.
Men det kan du inte.
Mycket kryptiska hintar hit och dit men inget kött på benen. Ingen substans i ditt hittepå.
Senast redigerad av ottoplommon 2022-09-29 kl. 18:21.
Citera
2022-09-29, 18:29
Medlem
Citat:
Jag tror inte Sven Sjögren skulle hålla med dig. Inte alls!
Hur vet du det.
Citera
2022-09-29, 18:31
Medlem
Citat:
Det fetade:
1/ Varför är då Grävgruppen ett sådant stort hot mot dig att de måste förtalas/motarbetas jämt och ständigt?
Du, *Leko12 samt *KallaKarar går på som att ni är rädda att de ska komma och gräva upp ert eget värdefulla potatisland.
Låt dem gräva så mkt de har ork! Vad gör det er?

2/ Om du vill bli trodd så får du ju berätta hur.
Men det kan du inte.
Mycket kryptiska hintar hit och dit men inget kött på benen. Ingen substans i ditt hittepå.
Dom är inget hot men dom hänger ut bulvanen felaktigt och trots alla försök så hittar dom ingenting.
Jag vet vart dom skulle leta men det får dom ta reda på själva eftersom dom är så i helvete duktiga enligt dig
Släpp bulvanen är mitt enda tips om dom nu vill hitta SS. Jag tvivlar dock på det
Citera
2022-09-29, 18:43
Medlem
Citat:
Hur vet du det.
Det är djupt mänskligt. Om jag själv blev mördad skulle min sista önskan vara att det blev känt vad jag råkat ut för och att mördaren straffades för det. Rättvisa. För mig själv, mina anhöriga och vänners skull.
Senast redigerad av ottoplommon 2022-09-29 kl. 19:07.
Citera
2022-09-29, 18:52
Medlem
Citat:
Dom är inget hot men dom hänger ut bulvanen felaktigt och trots alla försök så hittar dom ingenting.
Jag vet vart dom skulle leta men det får dom ta reda på själva eftersom dom är så i helvete duktiga enligt dig
Släpp bulvanen är mitt enda tips om dom nu vill hitta SS. Jag tvivlar dock på det
Bulvanen har hängt ut sig själv genom sitt beteende.

Det fetade. Sandlådenivå. Du vet inget alls för då hade du berättat det för länge sedan.

Lägg inte ord i min mun. Var har jag någonsin påstått att "dom är så i helvete duktiga" om GG.
Däremot har jag tyckt att det varit orättfärdiga påhopp på GG från dig och andra här i tråden.
Som ni inte har belägg för. Ibland rena konspirationer som du snutit direkt ur näsan.

EDIT: Det är bra med kritiskt tänkande. Men då får man belägga det med fakta.
Annars blir det bara skitsnack.
Senast redigerad av ottoplommon 2022-09-29 kl. 19:26.
Citera
2022-09-29, 19:00
Medlem
Citat:
Ja och du påstår att du sitter inne med sanningen.
Så då är ju du personen som kan få stopp på det genom att berätta sanningen då.
Men nä, det vill du inte. Ska man skratta eller gråta? Löjligt.

EDIT: Om du inte vill berätta så får du ju gilla läget. Sökandet och "skvallret" kommer att fortsätta.
Senast redigerad av ottoplommon 2022-09-29 kl. 19:11.
Citera
2022-09-29, 19:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
Djupt mänskligt och rättvisa.

Citat:
Det är djupt mänskligt. Om jag själv blev mördad skulle min sista önskan vara att det blev känt vad jag råkat ut för och att mördaren straffades för det. Rättvisa. För mig själv, mina anhöriga och vänners skull.

Exakt.

Djupt mänskligt. Hade en mördad så hade h*n, oftast, kunnat förmedla sig med andra så hade det funnits en sista önskan att sanningen skulle komma fram samt att GM fick sitt straff. Precis som du också skriver så handlar det också om rättvisa. För den mördade, dennes anhöriga och vänner. Numera verkar det inte finnas några nära anhöriga till SS men 1972 fanns det en del.
Citera
2022-09-29, 19:20
Medlem
Citat:
Ja och du påstår att du sitter inne med sanningen.
Så då är ju du personen som kan få stopp på det genom att berätta sanningen då.
Men nä, det vill du inte. Ska man skratta eller gråta? Löjligt.

EDIT: Om du inte vill berätta så får du ju gilla läget. Sökandet och "skvallret" kommer att fortsätta.
Jag säger inte att det är sanningen eftersom kroppen aldrig kommer att hittas.
Därför finns ingen anledning att sprida ut det men jag personligen tror stt det stämmer och att jag vet det som är mest troligt.
Ni får spekulera vidare och misslyckas gång på gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in