Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Det var också intressant, dina funderingar om den anonyma brevskrivaren. Det verkar logiskt när man tänker på det. Att det måste varit någon nära. Med hämndmotiv. Så långt har jag inte tänkt.
Kanske Direktören gav henne ett väldigt frikostigt underhåll plus en lyxig villa i avgångsvederlag sedan, så att hon kom av sig med att skriva anonyma brev. Så direktören vänstrade med en dam. Kanske därför han skicka familjen på semester till kanarieholmarna. För trevlig samvaro med sitt prassel i lugn och ro. Ja den boken vill jag också läsa om den går att få tag på.
EDIT: Nä, tror inte ens rätten hade superkoll. Det är väldigt komplext. Men jag fattar mer nu i alla fall.
Ja slumpen är en sällsam gäst eller hur
Alla med lite livserfarenhet vet att man ska aldrig underskatta en försmådd kvinna- hämden är ljuv.
Desirée E, värdinna i Nya Tiotusenenkronorsfrågan 1972. Hon var stor djurvän- gilla både päls och caviar, sågs ofta på inneställena i Stockholm, samma ställe Direktören för övrigt gästa vid sina stadsbesök.
Hon var nog långt ifrån den enda men 1977 fick Rs fru nog och tog sitt pick & pack o barn och flytta till en minkfarmare i Skåne. Huruvida ekonomin i den skilsmässan förhöll sig är nog högst allmänt okänt.
Ja direktören gifter sig så småningom med Desiree, värdinna i Nya Tiotusenenkronorsfrågan, och hon installerar sig ute på Salthamn och blir aktiv på bla sommarteatern inne i Visby.
Sen får hon väll nog av alla flugor och loppir och de skiljer sig 1990.
Haha jag lägger ut boken till försäljning efter nyår och satsar då på filmen ”Himlen är oskyldigt blå” som du tipsa om!