2022-09-30, 16:18
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Det jag sa stämmer . GG vill vara i rampljuset . Inte jag.
Du säger ju så mycket , men inget direkt tal.
Man lixom förstår dig 1/4 del , så du vill / vågar ej vara helt framgångsrik med det du vet.
Fast det gör det samma ..
GG och poddarna är extremt mer spännande.. de ger inga falska förhoppningar.
Tycker jag.
Senast redigerad av Massonite 2022-09-30 kl. 16:25.
Citera
2022-09-30, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Så är det.

Vad som vi kan vara helt övertygade om är att kvarlevorna efter BA inte hämnade på Gotland. Han blev kvar någonstans på fastlandet.
Men kanske i samma vatten.
Citera
2022-09-30, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Du säger ju så mycket , men inget direkt tal.
Vad menar du. Men oavsett och tror du mig inte så behöver du inte bry dig.
Jag vet vad jag vet och hittils har inget motbevisat det så fortsätt lyssna på podden om du tror på dom.
Citera
2022-09-30, 16:29
Citat:
Vad menar du. Men oavsett och tror du mig inte så behöver du inte bry dig.
Jag vet vad jag vet och hittils har inget motbevisat det så fortsätt lyssna på podden om du tror på dom.
1/4 del sa jag juh .. vem väger mest du eller poddarna GG.
Du vågar ju inte satsa någonting.
Senast redigerad av Massonite 2022-09-30 kl. 16:32.
Citera
2022-09-30, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
1/4 del sa jag juh .. vem väger mest du eller poddarna GG
Va men det spelar ingen roll.
GG utredar och letar helt utan resultat och summera gärna deras 10 års arbete och säg vad dom lyckats med och då får vi se hur tunga eller hur mycket dom väger.
Luft väger väldigt lite och det verkar dom ha mycket av men fakta om SS kropp och vem gärningsmannen är och lika med noll.
Citera
2022-09-30, 16:36
Vi får se snart
Citera
2022-09-30, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja,ja. Det är din åsikt och får stå för dig.
Men de har ingen vadslagning på gång.
Jag tycker att podden Kalla fall är riktigt bra.
Nästa och sista avsnittet kommer att handla om minkfarmen.
Ingen vadslagning på gång?
Nej, kanske inte, men detr ett upphajpat jippo, baserat på ett i grunden olöst fall, som gett luft under vingarna för "poddskaparna" och deras vänner.
En dokumentär ska släppas och fler avsnitt är planerade. Tv-intervjuer och tidningsreportage om vart annat. Donationsförfrågningar och särbehandlingar efterfrågas, för deras "jakt på sanningen".

Vad är det som driver "grabbarna"?
Dom ber om frivilliga bidrag via swish på instagram, så att dom kan fortsätta sin jakt.

Inlägg om att polisen tyvärr stängde utgrävningen ett dygn, så dom tappade tid, det är patetisk.
Vad är brukligt om mänskliga kvarlevor hittas? Avspärrningar i veckor, månader... här ett dygn...

Dom är redan igång med säsong 2...
Många ryggdunkningar och hejjarrop, pinsamt.
Dom har inte åstadkommit någonting, mer än en mediacirkus, en flykt från verkligheten genom ett försvinnande som inte går att finna det rätta svaret på, omöjligt att bevisa någonting alls.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...forsvunne-sven

Är det inte konstigt att grabbarna är dom som hittat spår, som polisen missat?
Citera
2022-09-30, 16:45
Medlem
Citat:
Det är samma vatten som förbinder Gotland med Nynäshamn.
Många kroppar ligger i Östersjön, 852 personer omkom i Estoniakatastrofen.
Hur många olösta försvinnanden som skulle kunna få sin upplösning genom en total undersökning av Östersjön, vet jag inte. Det finns människor som inte verkar vara saknade av någon alls.

Vem eller vilka hade någonting att vinna på att Sven försvann?
Citera
2022-09-30, 16:45
Medlem
Skaraborg2s avatar
I Östersjön?

Citat:

Om du menar Östersjön skulle det ev. kunna vara möjligt.
Citera
2022-09-30, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankfeber
Det är samma vatten som förbinder Gotland med Nynäshamn.
Många kroppar ligger i Östersjön, 852 personer omkom i Estoniakatastrofen.
Hur många olösta försvinnanden som skulle kunna få sin upplösning genom en total undersökning av Östersjön, vet jag inte. Det finns människor som inte verkar vara saknade av någon alls.

Vem eller vilka hade någonting att vinna på att Sven försvann?
Är det möjligt . Svaret är nej även om man skulle vilja.
Citera
2022-09-30, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankfeber
Ingen vadslagning på gång?
Nej, kanske inte, men detr ett upphajpat jippo, baserat på ett i grunden olöst fall, som gett luft under vingarna för "poddskaparna" och deras vänner.
En dokumentär ska släppas och fler avsnitt är planerade. Tv-intervjuer och tidningsreportage om vart annat. Donationsförfrågningar och särbehandlingar efterfrågas, för deras "jakt på sanningen".

Vad är det som driver "grabbarna"?
Dom ber om frivilliga bidrag via swish på instagram, så att dom kan fortsätta sin jakt.

Inlägg om att polisen tyvärr stängde utgrävningen ett dygn, så dom tappade tid, det är patetisk.
Vad är brukligt om mänskliga kvarlevor hittas? Avspärrningar i veckor, månader... här ett dygn...

Dom är redan igång med säsong 2...
Många ryggdunkningar och hejjarrop, pinsamt.
Dom har inte åstadkommit någonting, mer än en mediacirkus, en flykt från verkligheten genom ett försvinnande som inte går att finna det rätta svaret på, omöjligt att bevisa någonting alls.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...forsvunne-sven

Är det inte konstigt att grabbarna är dom som hittat spår, som polisen missat?

Det fetade 1/ Hur länge utgrävningen skulle försenas av polisen stängning visste de inte på förhand.
Dessutom hade de just börjat gräva. Så det var nervöst så klart, innan de visste hur länge. Nu blev det bara ett dygn. Men bara där förlorade de mycket pengar. Det är ju inhyrda maskiner och personal.
Sedan att det rönt stort intresse är ju för att det är väldigt intressant. Någon ville t.o.m göra en dokumentär om det. Du tycker troligen inte det. Men människor tycker olika. Och har olika intressen.
Gillar man inte ett TV-program sitter man väl inte kvar och gnäller när det finns en avstängningsknapp? Men det är klart. Är man missnöjd med sitt eget liv är det kanske skönt att gnälla på andra. Så känner man sig lite bättre själv.

Fetade 2/. Nej inte konstigt alls tycker jag. För det första var polisutredningen på 70-talet med den tidens resurser. Knappt någon teknik. Inga skelettsökhundar och inget internet att söka kunskap på mm,mm.
Sedan ligger det något i vad GW sa också. Att folk som inte så gärna vill prata med polisen har lättare för att prata med vanligt folk.

Resultatet vet vi inte än.
Både underarmsbenet och den gröna overallen ska analyseras.

Vad är det som driver grabbarna frågar du?
Ja vad är det som driver dig och mig att skriva inlägg här då? Helt gratis.

Grabbarna har kanske drabbats av 40-års kris? Då börjar de helt plötsligt att åka vasalopp och bestiga bergstoppar. Det är kanske en gammal pojkdröm? Att lösa kalla fall. Eller så har de valt fel yrkesbana i livet? De kanske är kriminalare innerst inne. Hur som helst gör de en bra podd.
Senast redigerad av ottoplommon 2022-09-30 kl. 18:29.
Citera
2022-09-30, 17:58
Medlem
Citat:
Att återta ett rykte som ni har förvärrat genom osanning är omöjligt och därför spelar det ingen roll om sanningen vad som hände kommer ut.
Ni har er själva att skylla.
Du låter som en unge i sandlådan som trasslat in sig i lögner.
Det säger ju sig själv att du hade rentvått din släkting om "du berättat sanningen."

Nu är problemet bara att du inte vet sanningen.
Du kände inte din släkting och träffades bara någon sällsynt gång.
Så det enda du har att komma med är ditt släktskap och din tro
Men inte några kunskapsfakta alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in