2022-08-08, 22:36
Medlem
Nu äntligen har jag varit tippen
Vi tog vägen från Guldrupe via åkrar och skog via lundsmyr till Ethelhem och den gamla tippen.
Vi stannade där dom grävt och den ytan var väldigt liten och där låg massa saker ovan mark som kom fram vid grävningen.
Det var dessutom i ytterkanten av åkern där man inte tänkt med lera.
Jag tog kort på tippen som var stor och hög.
Dessutom var den klippt som den inte brukar vara.
Varför visste ingen som var med.
Dom saker eller det skräp som kom fram var bla penicillin spruta för djur . Gammalt penselskaft och en sån röd vaccumspol som man drar ut snor från barn och något gammalt glasfat och en gammalkapsyl mm.
Detta på en yta på ca 3×3 meter och i kanten.
Min kompis sa att man har fraktat dit och täkt över hela tippen med ca 1 meter lera över hela tippen och slänten men inte i ytterkanten.
Sen tog vi bilen och körde uppe på tippen och inspekterade alla slänter och körde ner en bit i dom och backade upp.
Det var en svacka i mitten av tippen och sen var det höjder både till höger och vänster.
Jag har bilder på allt men är så dålig på teknik så jag orkar inte lägga upp dom.
Summering
Det som är grävt redan säger ingenting och min uppfattning stärktes att man kommer inte att gräva om det är i mitten på tippen och det skulle förvåna mig om dom får tillstånd.
Sen kan jag inte fatta att man lämnade massa skräp kvar ovan mark när man hade grävt klart i kanten på tippen.
Dåligt och skulle man göra samma sak om man mot förmodan får tillstånd att gräva där hunden har markerat skulle det bli rama skri från dom som värnar om miljön.
Detta var nog ett försök att kunna redovisa något och få uppmärksamhet men man talade inte om hela sanningen.
Citera
2022-08-08, 23:24
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Nu äntligen har jag varit tippen
Vi tog vägen från Guldrupe via åkrar och skog via lundsmyr till Ethelhem och den gamla tippen.
Vi stannade där dom grävt och den ytan var väldigt liten och där låg massa saker ovan mark som kom fram vid grävningen.
Det var dessutom i ytterkanten av åkern där man inte tänkt med lera.
Jag tog kort på tippen som var stor och hög.
Dessutom var den klippt som den inte brukar vara.
Varför visste ingen som var med.
Dom saker eller det skräp som kom fram var bla penicillin spruta för djur . Gammalt penselskaft och en sån röd vaccumspol som man drar ut snor från barn och något gammalt glasfat och en gammalkapsyl mm.
Detta på en yta på ca 3×3 meter och i kanten.
Min kompis sa att man har fraktat dit och täkt över hela tippen med ca 1 meter lera över hela tippen och slänten men inte i ytterkanten.
Sen tog vi bilen och körde uppe på tippen och inspekterade alla slänter och körde ner en bit i dom och backade upp.
Det var en svacka i mitten av tippen och sen var det höjder både till höger och vänster.
Jag har bilder på allt men är så dålig på teknik så jag orkar inte lägga upp dom.
Summering
Det som är grävt redan säger ingenting och min uppfattning stärktes att man kommer inte att gräva om det är i mitten på tippen och det skulle förvåna mig om dom får tillstånd.
Sen kan jag inte fatta att man lämnade massa skräp kvar ovan mark när man hade grävt klart i kanten på tippen.
Dåligt och skulle man göra samma sak om man mot förmodan får tillstånd att gräva där hunden har markerat skulle det bli rama skri från dom som värnar om miljön.
Detta var nog ett försök att kunna redovisa något och få uppmärksamhet men man talade inte om hela sanningen.
Hmmmm , fast hur stor är tippen då ?
Ca 3×3 meter som grävts på säger du - hur djupt är det grävt ?

Ca 3×3 meter är relativt stort , kanske de hittat honom nu då ? Kan ju vara en av platserna som hunden förut markerat.
Senast redigerad av Massonite 2022-08-08 kl. 23:29.
Citera
2022-08-08, 23:28
Medlem
Tlarsson365 utan att citera.

Som både du och jag är inne på. Hur tillförlitlig är hunden ?
Blir det träff vid sjögren vägen börja där det är billigare än detta projekt. Men respekt för att man försöker! Hedervärt! Men de bygger på ett vittne som jag har för mig de framkom ljög om det mesta

Har börjat lyssna om på podden olösta mord Sven sjögren nu. Avsnitt 1 BL har nylaggd gräsmatta hemma. Där borde hunden sniffa. Men har svårt att tro att BL skulle vara så våghalsig. Men för att kolla.

Avsnitt 2 BL påstår att man dricker öl och mjölk vid 8-9 tiden innan de åker ut och vänder på säckar. På fredagen. Snarare är det torsdagen 5 oktober

De är så det är inte efter att de kopplat loss plogen.
Då händer det nått annat. De åker i väg i BLs bil till ett ställe för att köpa en traktor.

Traktorn BL lånar är på gården hemma i guldrupe hjälpreda är vaktmästaren.
Denne borde undersökas mer egentligen. Vem är det lever han ännu ?
Citera
2022-08-09, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Hmmmm , fast hur stor är tippen då ?
Ca 3×3 meter som grävts på säger du - hur djupt är det grävt ?

Ca 3×3 meter är relativt stort , kanske de hittat honom nu då ? Kan ju vara en av platserna som hunden förut markerat.
Hur stor den är svårt för mig att bedöma.
Min kompis som äger massa mark är bättre när det gäller hektar och tunnland och annat.
3×3 är en pytteliten del.
Tippen är som en mindre åker och ska försöka gissa en sk killgissning nu och återkomma imorgon med ett utlåtande från min kompis.
200 meter bred och kanske något längre ca 250 meter
Sen är marken bredvid under marknivå för man har nog grävt ut den innan tippen anlades och det är inte omöjligt att detsamma gällde tippen och då är min gissning att den är 20-25 meter hög.
Detta är som sagt en uppskattning och det kan visa sig vara helt fel.
Hur djupt dom grävde vet jag inte gör man hade fyllt igen den men lämnat skräpet kvar ovan jord.
Det kan vara mer än 3,×3 meter också men totalt om man ser över åkern var det ett litet hörn.
På bilderna ser man bättre och hade man fått ut dom hade ni kunnat bilda er en egen uppfattning.
Citera
2022-08-09, 00:55
Medlem
https://photos.app.goo.gl/DHscXXt3gUmnGQ1V8

Jag testar så får vi se om jag lyckas.
Citera
2022-08-09, 01:02
Medlem
https://photos.app.goo.gl/jnVvqM27Rrs1ktEh6

Här är delvis samma bilder men även andra med skiftande kvalité.
Satt i bilen och tog några bilder.
Citera
2022-08-09, 01:11
Medlem
https://www.dn.se/sverige/regionen-o...ara-att-grava/

Tippen från drönare.
Låst artikel men man kan ana att det är inte bara att gräva.
Tror dom har nått vägs ende.
Citera
2022-08-09, 01:24
Stort tack för bilderna 🙂
Citera
2022-08-09, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordstrem
Tlarsson365 utan att citera.

Som både du och jag är inne på. Hur tillförlitlig är hunden ?
Blir det träff vid sjögren vägen börja där det är billigare än detta projekt. Men respekt för att man försöker! Hedervärt! Men de bygger på ett vittne som jag har för mig de framkom ljög om det mesta

Har börjat lyssna om på podden olösta mord Sven sjögren nu. Avsnitt 1 BL har nylaggd gräsmatta hemma. Där borde hunden sniffa. Men har svårt att tro att BL skulle vara så våghalsig. Men för att kolla.

Avsnitt 2 BL påstår att man dricker öl och mjölk vid 8-9 tiden innan de åker ut och vänder på säckar. På fredagen. Snarare är det torsdagen 5 oktober

De är så det är inte efter att de kopplat loss plogen.
Då händer det nått annat. De åker i väg i BLs bil till ett ställe för att köpa en traktor.

Traktorn BL lånar är på gården hemma i guldrupe hjälpreda är vaktmästaren.
Denne borde undersökas mer egentligen. Vem är det lever han ännu ?
Håller med i allt du skriver.
Det som gör mig lite arg och frustrerad är att dom gör sken av något annat.
Hunden kan inte ha fel och hur pålitligt är vittnet egentligen.
Man far delvis med osanning i sina uttalanden och uppskattningar.
Det kommer visa sig att jag har haft rätt hela tiden och att det var var väldigt lätt att se igenom grävgruppens intentioner.
Hela projektet är en bluff och man får kalla det hedervärt om man vill.
Jag gör det inte och kallar det snarare förtal av avliden.
Det är skillnad.
Senast redigerad av tlarsson365 2022-08-09 kl. 01:29.
Citera
2022-08-09, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Stort tack för bilderna 🙂
Det funkade då. Kul att hjälpa till och vad säger dom dig.
Citera
2022-08-09, 01:45
Citat:
Först blev jag nyfiken på området där de grävt , sedan jojo - det rensas inte upp där i första taget..
Dina bilder ger en totalt annan bild än vad man tänkte sig först ..
Citera
2022-08-09, 08:44
Medlem
Citat:

När jag klickar på länken till bilderna kommer jag bara till en länk som säger att ”Google Foto behöver full åtkomst till dina foton” - har ni som lyckas se bilderna klickat på länken för att ’ändra inställningar’?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in