2022-09-28, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Har du hört det här i första hand direkt från BL?
Eller är det andrahandsuppgifter från andra i släkt och bekantskapskretsen?
Inte direkt men från en nära anhörig.
Svaret kom på en fråga och tonen var som jag förstod att det går att ordna med rätt kontakter och det är ingen big deal.
Dom har ett pris sen sköter dom resten utan att lämna spår.
Men som jag sagt tidigare är det 50 år sedan och alla vittnena oavsett mina eller GG kan ifrågasättas.
Framförallt när det gäller exakta detaljer och i vissa fall har det stor betydelse och i andra lite mindre.
Sen var bulvanen inte dum utan snarare lurig och om det stämmer får vi aldrig reda på men jag har ingen orsak att tro något annat I detta fall.
Senast redigerad av tlarsson365 2022-09-28 kl. 21:18.
Citera
2022-09-28, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Inte direkt men från en nära anhörig.
Svaret kom på en fråga och tonen var som jag förstod att det går att ordna med rätt kontakter och det är ingen big deal.
Dom har ett pris sen sköter dom resten utan att lämna spår.
Men som jag sagt tidigare är det 50 år sedan och alla vittnena oavsett mina eller GG kan ifrågasättas.
Framförallt när det gäller exakta detaljer och i vissa fall har det stor betydelse och i andra lite mindre.
Sen var bulvanen inte dum utan snarare lurig och om det stämmer får vi aldrig reda på men jag har ingen orsak att tro något annat I detta fall.
Inte mycket att gå på. Väldigt vagt och svepande.
Men det låter som du kanske har hört en del pusselbitar som skulle kunna vara till hjälp ändå.
Tex hypotesen om hur man utför ett mord utan att lämna spår.
Fick du höra hur det kunde gå till från din nära anhörig?
Citera
2022-09-28, 21:44
Medlem
Citat:
Inte mycket att gå på. Väldigt vagt och svepande.
Men det låter som du kanske har hört en del pusselbitar som skulle kunna vara till hjälp ändå.
Tex hypotesen om hur man utför ett mord utan att lämna spår.
Fick du höra hur det kunde gå till från din nära anhörig?
Svar ja. Det kommer dock inte avslöjas.
Nu säger jag inget mera kring detta men att leta vidare på tippen är ingen idé.
Senast redigerad av tlarsson365 2022-09-28 kl. 21:47.
Citera
2022-09-28, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Svar ja. Det kommer dock inte avslöjas.
Nu säger jag inget mera kring detta men att leta vidare på tippen är ingen idé.
Du behöver inte dryfta det här.
Men om du sitter inne med info (om än andrahandsuppgifter) så borde du lämna vad du vet till polisen.

1 Du behöver inte frukta för repressalier (vilket bulvanen borde gjort om han pratade bredvid mun.)
Eftersom alla eventuellt inblandade är avlidna.

2 Du kunde ju hjälpa till att fria din släkting från mordmisstankar iallafall.

3 viktigast. Du kunde ge Sven Sjögrens släktingar ro i deras själ. Att få något slags avslut. De får kanske aldrig en grav att gå till.
Men slippa ovissheten och plågas av fantasier om hur det gått till.

Nu tror jag inte så mycket på det här dock. Som sagt det skulle kunna vara farligt för bulvanen om han sprang omkring och snackade om vad andra gjort. Då hade han nog själv blivit röjd ur vägen.
Troligen körde BL ett snack med anhöriga för att få bort mordmisstankarna från sig själv genom att rikta dem mot andra.

Men eftersom du hintat så mkt om att du vet hur det ligger till tycker jag att du för Sjögrens arma anhörigas skull borde dryfta det för polisen. Och även för din farbrors skull. Men det kommer du aldrig att göra.

Så i min bok är fortfarande bulvanen huvudmisstänkt.
Senast redigerad av ottoplommon 2022-09-28 kl. 22:16.
Citera
2022-09-29, 00:41
Avstängd
Citat:

3 viktigast. Du kunde ge Sven Sjögrens släktingar ro i deras själ. Att få något slags avslut. De får kanske aldrig en grav att gå till.

Vad är det egentligen för släktingar till Sjögren som lever? Har bara läst om nåt syskonbarnbarn som bor i USA.
Citera
2022-09-29, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Vad är det egentligen för släktingar till Sjögren som lever? Har bara läst om nåt syskonbarnbarn som bor i USA.
Han hade en brorson som var lantbrukare på Gotland. Känner ej till om denne hade fler syskon eller egen familj. Sedan hade han en syster som jag tror hade familj. Och så övrig släkt.
Citera
2022-09-29, 01:02
Avstängd
Citat:
Han hade en brorson som var lantbrukare på Gotland. Känner ej till om denne hade fler syskon eller egen familj. Sedan hade han en syster som jag tror hade familj. Och så övrig släkt.

Många "hade" där. Vem lever av dessa släktingar? Och då menar jag inte trylling-brylling-femtefjärdingar. Du skrev ju så gripande om att släktingarna behöver en grav att gå till för att få ro i sin själ. Men det verkar ju som att den enda levande rätt avlägsna släktingen (som aldrig kan ha träffat Sjögren) bor i USA?

Det var väl från den personen man eventuellt skulle hämta jämförelse-DNA, om det överhuvudtaget skulle bli aktuellt.
Citera
2022-09-29, 01:13
Medlem
Citat:
Många "hade" där. Vem lever av dessa släktingar? Och då menar jag inte trylling-brylling-femtefjärdingar. Du skrev ju så gripande om att släktingarna behöver en grav att gå till för att få ro i sin själ. Men det verkar ju som att den enda levande rätt avlägsna släktingen (som aldrig kan ha träffat Sjögren) bor i USA?

Det var väl från den personen man eventuellt skulle hämta jämförelse-DNA, om det överhuvudtaget skulle bli aktuellt.
Det finns iallafall vänner och bekanta till Sven i livet som lider av ovissheten.
Som önskar en minnessten på kyrkogården.
Jag är inte insatt i Svens släktträd. Men jag tror inte hela släkten har dött ut på 50 år.
EDIT: Men det är möjligt att syskon barnbarnet är närmsta nu levande släkting.
PS: hittar du inget värre att slå ner på?
EDIT": "Hade" ,dåtid. Eftersom Sven ju inte lever längre. När han levde hade han en brorson och en syster. Tror nog att det är korrekt uttryckt.
Senast redigerad av ottoplommon 2022-09-29 kl. 01:31.
Citera
2022-09-29, 01:18
Avstängd
Citat:
Jag är inte insatt i Svens släktträd.

Ändå skriver du så här?

"Du kunde ge Sven Sjögrens släktingar ro i deras själ. Att få något slags avslut. De får kanske aldrig en grav att gå till.
Men slippa ovissheten och plågas av fantasier om hur det gått till."
Citera
2022-09-29, 01:22
Medlem
Citat:
Ändå skriver du så här?

"Du kunde ge Sven Sjögrens släktingar ro i deras själ. Att få något slags avslut. De får kanske aldrig en grav att gå till.
Men slippa ovissheten och plågas av fantasier om hur det gått till."
Jag tänkte faktiskt inte på att Svens brorson och syster kunde ha gått ur tiden.
Vad är din poäng? Att det är skit samma om Sven hittas eller ej?
Tror du inte alla som kände Sven lider av det här?
Citera
2022-09-29, 01:39
Medlem
Citat:
Hur mycket tror du man tjänar på en podd som är gratis att lyssna på?

Tror de tjänar på det med reklam och annat. Varför ska en läkare inte kunna gå in med en slant själv
Till grävningen och istället be om ett par tusenlappar som Fattades från andra personer när en läkare tjänar bra pengar. Verkar som de där vill tjäna pengar. Dom har inte kommit fram till någon lösning än så länge så är ingenting de uppnått då man märkte efter första podden att de svävade iväg och ville söka uppmärksamhet i form Av lösa fallet. Då kan de tjäna ännu mer pengar om de löst det, skriva en bok i namn: ”vi löste fallet Sjögren” och sitta i Nyhetsmorgon. De får väl bjuda in GW o diskutera fallet, förvånar mig inte om de hade blivit så. Nu kan man snart inte göra annat lägga ner podden om Sjögren finns inget mer gå igenom blir samma saker de berättar. Hotellmordet blir väl nästa podd . Dom kanske kan försöka lösa det fallet också åt polisen.
Senast redigerad av Leko12 2022-09-29 kl. 01:43.
Citera
2022-09-29, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leko12
Tror de tjänar på det med reklam och annat. Varför ska en läkare inte kunna gå in med en slant själv
Till grävningen och istället be om ett par tusenlappar som Fattades från andra personer när en läkare tjänar bra pengar. Verkar som de där vill tjäna pengar. Dom har inte kommit fram till någon lösning än så länge så är ingenting de uppnått då man märkte efter första podden att de svävade iväg och ville söka uppmärksamhet i form Av lösa fallet. Då kan de tjäna ännu mer pengar om de löst det, skriva en bok i namn: ”vi löste fallet Sjögren” och sitta i Nyhetsmorgon. De får väl bjuda in GW o diskutera fallet, förvånar mig inte om de hade blivit så.
Ja det är ju dina förutfattade meningar om ditt o datt o smått.
De kanske har tagit tjänstledigt från sina respektive jobb för att arbeta på heltid med det här.
Och då förlorar de ju inkomst.
obs. Inget påstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in