2022-07-30, 09:40
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Du förstår väl det är en hypotetisk diskussion.

Men om det ändå bara handlar om något parasitliknande, vad är problemet?
Mammans vilja är problemet.
Citera
2022-07-30, 09:42
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Då är det inte Flashback alltså??
Gör dig inte dummare än du är.
Citera
2022-07-30, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Gör dig inte dummare än du är.

Det är trots allt inte enskilda kvinnors sätt att resonera jag har kritiserat.

Jag har deltagit i en FB-tråd och påpekat det olämpliga i att avhumanisera det mänskliga fosterstadiet.
Citera
2022-07-30, 09:56
Medlem
Citat:
Mammans vilja är problemet.

Men det är en parasit, den bör avlägsnas när den enbart ställer till så stor skada som den gör.
Citera
2022-07-30, 09:57
Citat:
Vi har fullt tillräckligt med ovälkomna barn redan nu.
Men jag håller med om att moral inte är något fast.

Ingenting garanterar att det kommer att bli färre oönskade barn bara för att man utvidgar aborträtten. Så lösningen är alltså att ta livet av fler istället för att göra världen till en mer välkomnande plats? Ni är så inskränkta och ev. psykopater, att ni inte inser eller skiter i att era antilivskampanjer är en del av den mentalitet som har gjort jorden till en så ogästvänlig plats för så många.

Jag får mina fördomar bekräftade snabbare än jag kan stava till s a t a n i s m här.
Senast redigerad av RobRoys 2022-07-30 kl. 10:04.
Citera
2022-07-30, 10:07
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Men det är en parasit, den bör avlägsnas när den enbart ställer till så stor skada som den gör.

Var inte så rigid.
Det är en parasit om mamman tycker så, annars inte.
Citera
2022-07-30, 10:09
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Ingenting garanterar att det kommer att bli färre oönskade barn bara för att man utvidgar aborträtten. Så lösningen är alltså att ta livet av fler istället för att göra världen till en mer välkomnande plats? Ni är så inskränkta och ev. psykopater, att ni inte inser eller skiter i att era antilivskampanjer är en del av den mentalitet som har gjort jorden till en så ogästvänlig plats för så många.

Jag får mina fördomar bekräftade snabbare än jag kan stava till s a t a n i s m här.
Våra abortregler är funktionella och upffattas av de flesta som bra.

Nu brukar abortmotståndarna inte bry sig om vad som händer med barnen när de är födda.
Citera
2022-07-30, 10:11
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Den skänker glädje åt de flasta som välkomnar den fullbordade fjärilen. Trots de fysiska nackdelarna för kvinnokroppen.
Citera
2022-07-30, 10:22
Citat:

Nu brukar abortmotståndarna inte bry sig om vad som händer med barnen när de är födda.

Precis som att ni skiter i vad som händer med de aborterade fostren (bl.a. används delar av fostren i skönhetsprodukter. Abort är alltså en industri och en del av en affärsidé) eller hur en abort sker i detalj, denna lilla detalj som aldrig diskuteras. Hur går egentligen en abort till? Hur tar man livet av det ofödda fostret? Detaljer som dessa når aldrig ytan i den offentliga debatten.
Citera
2022-07-30, 10:25
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Nu finns det ju visserligen situationer där det inte är självförvållat.

Men oavsett så ser jag inte riktigt kopplingen. Är man skyldig att hålla någon vid liv för att man gav dem livet från första början?

Och kan man då kräva av komapatientens biologiska mamma att upplåta sin kropp till att hålla liv i patienten?

Det har jag inte sagt, men det är ju sant. Om du inte finns kan du inte lida.

Det har jag inte heller sagt. Dock är det ju också sant. Är du död känner du ingenting och således inget lidande.

Det jag däremot har sagt är att jag inte tycker att den ansträngning och det lidande som en graviditet innebär är rimligt att kräva att någon står ut med för att hålla liv i någon annan.

Ja livet har konsekvenser och det bör alla människor förstå. Kvinnor kan inte mörda andra för att dom blev kåta. Föräldrar kan inte heller döda sina barn som dom vill så ja det är en skyldighet som inte är konstig för någon någonsin förutom för dig nu.

Vara mördad är givetvis det ultimata lidandet. Det är livet som är själva poängen till att vi är här så igen bara saknar ni logik totalt.
Citera
2022-07-30, 10:41
Medlem
DarkFires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja livet har konsekvenser och det bör alla människor förstå. Kvinnor kan inte mörda andra för att dom blev kåta. Föräldrar kan inte heller döda sina barn som dom vill så ja det är en skyldighet som inte är konstig för någon någonsin förutom för dig nu.

Vara mördad är givetvis det ultimata lidandet. Det är livet som är själva poängen till att vi är här så igen bara saknar ni logik totalt.

Att "vara mördad" är väl knappast ett lidande va?
Citera
2022-07-30, 10:52
Medlem
Citat:

Jaså??

Kan du konkretisera detta uttalandet? Notera att du själv skrivit "brukar inte bry sig" vilket är synonymt med 'vanligast'.

Kom igen, beskriv för oss hur det vanligaste är att abortmotståndare inte bryr sig om födda barn!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in