2022-07-29, 20:30
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Ni är för fan sjuka i huvudet, men bra att ni visar era sanna färger åtminstone
Vilken färg är min?
Citera
2022-07-29, 20:47
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Vilken färg är min?

Psykopat-blå, inte helt olik Reinfeldt
Senast redigerad av RobRoys 2022-07-29 kl. 20:57.
Citera
2022-07-30, 05:24
Medlem
Citat:
Visa gärna hur du räknar ut procenten.

Du har ju siffrorna framför dig. 99982 (100 000 - 17,4 = 99982) av 100 000 är vad? 99.982 %. Förlåt, var inte 99,99 %.

Det är det här som är så roligt. ''Det är så riskabelt för kvinnor''. I en grupp kvinnor på 100 000 kommer alltså ca 99,982 % överleva. Denna minimala, obetydliga, futila risk tycker vissa är värre än att ha ihjäl ofödda barn. Åh herregud....

Denna ynkliga snittrisk rättfärdigar alltså mördandet av 1 ofött barn.

Men som sagt, är så låg intelligens på det här forumet överlag så tror inte direkt jag får ut så mycket av att fortsätta diskutera här.

Endast några få är smarta. När folk inte ens inser sina egna tabbar, då är det riktigt illa.

Was fun!
Senast redigerad av Dajmkulan 2022-07-30 kl. 05:48.
Citera
2022-07-30, 06:19
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Nu förstår jag inte ditt inlägg faktiskt.

Jag motsätter mig den allmänna avhumaniseringen i diskussionen.
Jag vsa att kvinnan ger fostret dess värde.
avhumanisering?
Citera
2022-07-30, 06:21
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Hur ser du på tvångsaborter då? Det är ju bara som en parasit.

Säg tvångsabort vid diagnosen Downs, det är ju en vanskapt parasit. Den bör samhället ta bort, kostnaderna är oförsvarbara. Bara som en hudflaga på näsan. Bort med en bara.
Dumt.
Liksom vårt rasrentänkande och sterilisering.
Citera
2022-07-30, 06:27
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Nej, det är verkligen inte det det handlar om utan det handlar om etik och moral, rätt eller fel, något som ni psykopater helt saknar relation till. Ni är för fan sjuka i huvudet, men bra att ni visar era sanna färger åtminstone
Vems moral är rätt?
Finn det ett objektivt svar på det.

Moral är något flytande.
Förr fanns änglamakerskor, nu gör vi abort i stället.
Citera
2022-07-30, 07:29
Citat:
Ursprungligen postat av Dajmkulan
Du har ju siffrorna framför dig. 99982 (100 000 - 17,4 = 99982) av 100 000 är vad? 99.982 %. Förlåt, var inte 99,99 %.

Det är det här som är så roligt. ''Det är så riskabelt för kvinnor''. I en grupp kvinnor på 100 000 kommer alltså ca 99,982 % överleva. Denna minimala, obetydliga, futila risk tycker vissa är värre än att ha ihjäl ofödda barn. Åh herregud....

Denna ynkliga snittrisk rättfärdigar alltså mördandet av 1 ofött barn.

Men som sagt, är så låg intelligens på det här forumet överlag så tror inte direkt jag får ut så mycket av att fortsätta diskutera här.

Endast några få är smarta. När folk inte ens inser sina egna tabbar, då är det riktigt illa.

Was fun!
Du är lite grann som han som tror att det är alla andra som kör på fel sida av vägen.
Citera
2022-07-30, 07:49
Citat:
Vems moral är rätt?
Finn det ett objektivt svar på det.

Moral är något flytande.
Förr fanns änglamakerskor, nu gör vi abort i stället.

Folksjälens moral avgör detta. Jag kan ha fel men jag vill tro att åtminstone 90% av alla människor anser det vara brottsligt att ta livet av en bebis i nionde månaden oavsett om den befinner sig innanför eller utanför livmodern, förutsatt normala omständigheter.

Moral är absolut någonting flytande och är något som hela tiden förändras i takt med att det mänskliga medvetandet utvecklas och expanderar, vilket i praktiken är resultatet eller friktionen som uppstår då det gamla utmanas av det nya.

-Igår hade vi änglamakerskor.
-Idag har vi läkare som utför aborter (och jag som i min enfald trodde att läkarnas uppgift var att upprätthålla liv).
-Imorgon kommer rätten till abort vara det onormala och det oönskade alternativet som tids nog kommer att försvinna helt i takt med att människan blir mer och mer känslomässigt medveten om det oskyldiga livets okränkbarhet.
Senast redigerad av RobRoys 2022-07-30 kl. 07:52.
Citera
2022-07-30, 09:20
Medlem
Citat:
Kvinnan sätter värdet på fostret, vem annars?

Då är det inte Flashback alltså??
Citera
2022-07-30, 09:21
Medlem
Citat:
Är du seriös med tanken på tvångsabort, vem vll ha det så?

Du förstår väl det är en hypotetisk diskussion.

Men om det ändå bara handlar om något parasitliknande, vad är problemet?
Citera
2022-07-30, 09:21
Medlem
Citat:
Jag vsa att kvinnan ger fostret dess värde.
avhumanisering?

Parasitliknelsen såklart--- spela inte dummare än vad du är.
Citera
2022-07-30, 09:36
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Folksjälens moral avgör detta. Jag kan ha fel men jag vill tro att åtminstone 90% av alla människor anser det vara brottsligt att ta livet av en bebis i nionde månaden oavsett om den befinner sig innanför eller utanför livmodern, förutsatt normala omständigheter.

Moral är absolut någonting flytande och är något som hela tiden förändras i takt med att det mänskliga medvetandet utvecklas och expanderar, vilket i praktiken är resultatet eller friktionen som uppstår då det gamla utmanas av det nya.

-Igår hade vi änglamakerskor.
-Idag har vi läkare som utför aborter (och jag som i min enfald trodde att läkarnas uppgift var att upprätthålla liv).
-Imorgon kommer rätten till abort vara det onormala och det oönskade alternativet som tids nog kommer att försvinna helt i takt med att människan blir mer och mer känslomässigt medveten om det oskyldiga livets okränkbarhet.
Vi har fullt tillräckligt med ovälkomna barn redan nu.
Men jag håller med om att moral inte är något fast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in