2022-07-23, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej inte lurad.

vad du intalar dig förändrar inte det.

Citat:
Kvinnor över hela världen tar mycket större ansvar för barn/människor än vad män någonsin gjort och gör.

Nej.

Citat:
Kvinnor våldtas, gör misstag, väljer fel män (liksom män väljer fel kvinnor), lever i misär, knarkar, blir arbetslösa, är för unga, är fattiga och/eller lågutbildade, osv osv osv.

Och inget är en ursäkt för att mörda någon och påskinna att man därigenom "tog ansvar", även om vissa (heders...)kulturer menar annorlunda....

Citat:
Graviditeten sker i kvinnans kropp. Upp till en viss vecka måste det vara kvinnans val helt o hållet om hon ska behålla eller avsluta. Bara kvinnan kan avgöra om hon kommer att kunna ta hand om barnet eller ej. Många män världen över flyr sitt ansvar så männen kan kvinnorna inte lita på. Inte på övriga samhället heller i många fall.

Nej.
inte heller ser världen ut på det sättet.

Citat:
Så kvinnorna tar ansvar, eller försöker iallafall.
Nej, objektivt gör ju inte kvinnor det, så länge jämförelsen görs mot män.
Citera
2022-07-23, 17:41
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
vad du intalar dig förändrar inte det.

Nej.

Och inget är en ursäkt för att mörda någon och påskinna att man därigenom "tog ansvar", även om vissa (heders...)kulturer menar annorlunda....

Nej.
inte heller ser världen ut på det sättet.

Nej, objektivt gör ju inte kvinnor det, så länge jämförelsen görs mot män.

Ok.
Citera
2022-07-23, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De behöver inte göra det eftersom de kan ta abort om skyddet skiter sig och de blir på smällen.

Kan de ju även göra av andra skäl, de flesta kvinnor som gör abort använde inget skydd, knappt 20% om jag minns statestiken rätt
Citera
2022-07-23, 17:51
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Enligt den här tråden så är den överlägset största dödsorsaken hos människan oförmåga att fästa i livmoderslemhinnan. Över 50 procent av alla livs levande människor dör av denna åkomma.

Och det är alltså FÖRE vart tredje embryo sen inte överlever.

(FB) Abortdiskussion: Vanligaste dödsorsaken bland människor ignoreras!!!
Den tråden var en pärla och förtjänar att lyftas.

Det sista inlägget därifrån.
(FB) Abortdiskussion: Vanligaste dödsorsaken bland människor ignoreras!!!
Citat:
Det finns kvinnor som är infertila pga av att livmoderslemhinnan efter ägglossning inte blir tillräckligt tjock för att ett befruktat ägg/embryo ska kunna fästa.

Ponera att kvinnan har fått detta konstaterat. Abortmotstådnare: Är det likställt mord om hon har oskyddat sex utan fertilitetsbehandling för att bygga upp en tjockare slemhinna?

Alltså skapa ett embryo trots att du vet att det inte kommer att utvecklas.
Det är verekligen klandervärt'/oproblematiskt.

verklig dualism inga gråskalor.
Citera
2022-07-23, 18:14
Bannlyst
Citat:
De behöver inte göra det eftersom de kan ta abort om skyddet skiter sig och de blir på smällen.

De (män) behöver inte göra det eftersom de kan ta abort om skyddet skiter sig och de blir på smällen.
Citera
2022-07-23, 18:42
Citat:
Ursprungligen postat av Stepmom
De (män) behöver inte göra det eftersom de kan ta abort om skyddet skiter sig och de blir på smällen.
Du kan väl inte mena att de inte vet att om skyddet skiter sig så kan de bli pappor?
Citera
2022-07-23, 18:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stepmom
Män blir inte på smällen och kan inte göra abort eftersom fostret inte är i deras kropp.
Män gör kvinnor på smällen och därmed övergår rätten att avgöra till kvinnan eftersom det är hennes kropp.
Citera
2022-07-23, 18:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Kan de ju även göra av andra skäl, de flesta kvinnor som gör abort använde inget skydd, knappt 20% om jag minns statestiken rätt
Självklart kan de det. Det är deras kroppar och deras beslut.
Citera
2022-07-23, 19:16
Medlem
Noterar att många abortförespråkare kör med argumentet att vi måste tillåta abort för annars kommer det ske ändå men i otryggare miljöer, så det är bättre att göra det lagligt så det för alla inblandade kan ske på ett tryggt och säkert sätt, vilket jag kan hålla med om är ett helt ok argument. Faktiskt det enda av abortförespråkarnas argument jag kan köpa.

Lustigt nog verkar samma princip inte gälla för andra frågor som t ex sexköp och droger. Där ska det minsann förbjudas till varje pris. Eller hur ipsi, jenny9, Tomatkungen och merapi?

Nästan så man kan tro att ni inte är särskilt konsekventa utan bara använder en typ av argumentation när det passar den feministiska agendan...
Citera
2022-07-23, 19:22
Medlem
Citat:
Det är bara i din sjuka hjärna som det är logiskt att tillåta våldtäkt för att man tillåter abort.
Liksom det bara är i din sjuka hjärna men börjar fundera på vem man ska knuffa framför ett tåg.

Så nu när riksdagen tagit del av de logiska och rationella argument som framförts för abort och tagit del av ditt pladder om att tillåta våldtäkt och funderingar om vem som ska knuffas framför tåget, tror du deras beslut om att förbjuda abort eller inte kommer att grunda sig i de faktiska argument som framförts eller i ditt sjuka pladder om våldtäkt och vem som ska knuffas?

Så du förstår fortfarande inte den logiska förlängningen av era argument. Moraliska dilemman är perfekta för att åskådliggöra hur sjuk erat moraliska system är.

Nej, jag är inte sjuk men jag förstår logik, det gör inte du.

Tror du riksdagen tar ett beslut utifrån hur folk diskuterar på flashback? Din dumma fan.

Jag skiter väl i hur de resonerar. Om riksdagen hade resonerat att våldtäkt var bra och inte brydde sig om moralen, tror du jag hade brytt mig då? Appeal to authority fallacy.
Citera
2022-07-23, 19:23
Bannlyst
Citat:
Du kan väl inte mena att de inte vet att om skyddet skiter sig så kan de bli pappor?

Du kan väl inte mena att de (kvinnor) inte vet att om skyddet skiter sig så kan de bli mammor?
Citera
2022-07-23, 19:25
Bannlyst
Citat:
Män blir inte på smällen och kan inte göra abort eftersom fostret inte är i deras kropp.
Män gör kvinnor på smällen och därmed övergår rätten att avgöra till kvinnan eftersom det är hennes kropp.

Det är inte hennes kropp, utan barnets kropp. Hoppa inte i säng om du inte är redo att ta ansvar…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in