Flashback bygger pepparkakshus!
2022-07-21, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du har verkligen kass läsförmåga.
Vad jag skriver är att både mannen och kvinnan har ett gemensamt ansvar för sin avkomma. Och att mannen har ett ansvar för att trygga kvinnan i att fortsätta vilja vara gravid och föda barn. Om han inte tar detta ansvar, så kan det bli så att kvinnan känner sig nödgad till abort. Och om en kvinna av någon orsak känner sig nödgad till abort är det bra om hon får göra denna lagligt, säkert och tryggt och så tidigt under graviditeten som möjligt. Detta för både kvinnans och fostrets skull. Hur du ens kan få det till att jag anser att gruppvåldtäkt och mord är ok eller att barn bara är mannens ansvar är för mig totalt obegripligt. Du har som sagt var kass läsförmåga.

Du inser väl ändå att om en kvinna är fattig redan från start och sedan blir ensamstående mor, så kommer hon ha svårt att flytta sig framåt? Trots bidrag. Och som sagt: mannen kan här trygga henne ekonomiskt och praktiskt, så att hon kan få föda deras gemensamma avkomma och samtidigt flytta sina positioner framåt och ta sig ur fattigdom. Om han nu vill ha barn/vill ha barn med henne.

I övrigt är jag inte feminist. Jag är humanist. Och du är långt ifrån humanist. Du som anser att kvinnor som gör abort förtjänar att dö när de gör sina aborter. Tänk på att dessa kvinnor en gång i tiden var foster. Foster vurmar du ju för...

Du är förståndshandikappad.

Mannen är irrelevant, kvinnan har fullt ansvar för sina egna handlingar. Att du inte fattar det är fascinerande med tanke på att i princip alla rättssystem I världen är uppbyggda på principen att människor har ansvar för sina egna handlingar. Du underkänner alltså grunden som det svenska rättssystemet vilar på.

Den som berövar någon annans liv är inte mänsklig.

För Bianca Ingrosso har ju inte råd med ett barn... Dina argument är idiotiska. Sannolikt för att du själv är en idiot.

I övrigt, har du inte råd eller vill ha ett barn så får du ju se till att ha säkert sex. Ansvarslösa slynor.

Humanister värnar liv, de mördar inte liv. Svenskar är kända för att vara kalla och hjärtlösa. I Brasilien däremot så bor det bra folk, humanister som värnar livet.
Senast redigerad av LavezziLrey 2022-07-21 kl. 10:53.
Citera
2022-07-21, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Du är förståndshandikappad.

Mannen är irrelevant, kvinnan har fullt ansvar för sina egna handlingar. Att du inte fattar det är fascinerande med tanke på att i princip alla rättssystem I världen är uppbyggda på principen att människor har ansvar för sina egna handlingar. Du underkänner alltså grunden som det svenska rättssystemet vilar på.

Den som berövar någon annans liv är inte mänsklig.

För Bianca Ingrosso har ju inte råd med ett barn... Dina argument är idiotiska. Sannolikt för att du själv är en idiot.

I övrigt, har du inte råd eller vill ha ett barn så får du ju se till att ha säkert sex. Ansvarslösa slynor.

Nej, det är du som saknar läsförmåga och inte kan förstå vad jag skriver.

Nej, mannen är inte irrelevant. Han är ju för fasiken den blivande barnafadern. Fråga kvinnor du känner om de vill vara ensamstående mödrar redan från graviditeten och framåt eller om de vill ha en fin och stabil kärleksrelation med den man de väntar och får barn med. Så får du höra att de allra flesta/alla svarar att de vill ha en fin och stabil kärleksrelation med den man de väntar och får barn med. Mannen/den blivande barnafadern är oerhört viktig för både kvinnan och avkomman. Relationen till mannen/den blivande barnafadern är oerhört viktig för kvinnan. Många kvinnor gör uppenbarligen hellre abort än att vara ensamstående mammor från graviditeten och framåt. Dessa aborter hade givetvis inte blivit några aborter om dessa kvinnor hade haft en fin och stabil kärleksrelation med de blivande barnafädren. Så pass viktig är mannen/den blivande barnafadern och relationen till mannen/den blivande barnafadern för kvinnorna. Och det borde samtliga män vara medvetna om och ta sitt ansvar när graviditet inträffat, så att kvinnan känner sig trygg och föder barn hellre än gör abort. Mannen har ett stort ansvar här. Tar han inte det ansvaret är han medskyldig till aborten.

Nej, men hur många kvinnor tjänar så mycket pengar som hon gör? Och vi vet inte hennes skäl till att göra abort. Kanske var det en fnurra på tråden mellan henne och hennes pojkvän. Relationsproblem med den blivande barnafadern är som sagt en vanlig orsak till abort. Kvinnor vill i regel känna sig trygga under/efter graviditet. Trygga i relationen till barnafadern, trygga i livet. Och där kan givetvis mannen/den blivande barnafadern stå för all den trygghet kvinnan så väl behöver och vill ha.

Javisst är det bra att kvinnor och män har säkert sex. Det håller jag verkligen med om. Men det är inte alltid p-medlen/p-metoden fungerar eller att folk inser hur lätt det kan vara att bli gravid.
Jag känner en kvinna som använde kondom med sin dåvarande pojkvän, men ändå blev gravid. Hon tog dagen efter piller, som inte heller det fungerade. De var alltför unga för att få barn (var barn själva i princip) och valde tillsammans att det fick bli abort. Några kvinnor jag känner blev gravida trots kopparspiral och valde att föda sina barn. Några har använt p-stav/p-piller och ändå blivit gravida. Jag och och mitt ex har två barn. Båda kom till trots att vi använde oss av säkra metoder och avbrutet samlag (väldigt osäkra metoder, men den som är kvinna av oss kan inte använda p-medel av hälsoskäl). Så graviditet kan det bli ändå, även om man skyddar sig. Det enda säkra p-metoden är att inte ha vaginala samlag. Och hur många tror du kan avstå det?
Senast redigerad av TomatKungen 2022-07-21 kl. 11:06.
Citera
2022-07-21, 11:11
Medlem
Citat:
Nej, det är du som saknar läsförmåga och inte kan förstå vad jag skriver.

Nej, mannen är inte irrelevant. Han är ju för fasiken den blivande barnafadern. Fråga kvinnor du känner om de vill vara ensamstående mödrar redan från graviditeten och framåt eller om de vill ha en fin och stabil kärleksrelation med den man de väntar och får barn med. Så får du höra att de allra flesta/alla svarar att de vill ha en fin och stabil kärleksrelation med den man de väntar och får barn med. Mannen/den blivande barnafadern är oerhört viktig för både kvinnan och avkomman. Relationen till mannen/den blivande barnafadern är oerhört viktig för kvinnan. Många kvinnor gör uppenbarligen hellre abort än att vara ensamstående mammor från graviditeten och framåt. Dessa aborter hade givetvis inte blivit några aborter om dessa kvinnor hade haft en fin och stabil kärleksrelation med de blivande barnafädren. Så pass viktig är mannen/den blivande barnafadern och relationen till mannen/den blivande barnafadern för kvinnorna. Och det borde samtliga män vara medvetna om och ta sitt ansvar när graviditet inträffat, så att kvinnan känner sig trygg och föder barn hellre än gör abort. mannen har ett stort ansvar här.

Nej, men hur många kvinnor tjänar så mycket pengar som hon gör? Och vi vet inte hennes skäl till att göra abort. Kanske var det en fnurra på tråden mellan henne och hennes pojkvän. Relationsproblem med den blivande barnafadern är som sagt en vanlig orsak till abort. Kvinnor vill i regel känna sig trygga under/efter graviditet. Trygga i relationen till barnafadern, trygga i livet. Och där kan givetvis mannen/den blivande barnafadern stå för all den trygghet kvinnan så väl behöver och vill ha.

Javisst är det bra att kvinnor och män har säkert sex. Det håller jag verkligen med om. Men det är inte alltid p-medlen/p-metoden fungerar eller att folk inser hur lätt det kan vara att bli gravid.
Jag känner en kvinna som använde kondom med sin dåvarande pojkvän, men ändå blev gravid. Hon tog dagen efter piller, som inte heller det fungerade. De var alltför unga för att få barn (var barn själva i princip) och valde tillsammans att det fick bli abort. Några kvinnor jag känner blev gravida trots kopparspiral och valde att föda sina barn. Några har använt p-stav/p-piller och ändå blivit gravida. Jag och och mitt ex har två barn. Båda kom till trots att vi använde oss av säkra metoder och avbrutet samlag (väldigt osäkra metoder, men den som är kvinna av oss kan inte använda p-medel av hälsoskäl). Så graviditet kan det bli ändå, även om man skyddar sig. Det enda säkra p-metoden är att inte ha vaginala samlag. Och hur många tror du kan avstå det?

Du är ju förståndshandikappad.

Kvinnan bär fullt ansvar för sina egna handlingar och det inkluderar vem hon blir på smällen med. Det finns inga ursäkter och mannen är fullständigt irrelevant.

Fast du tycker ju att vid gruppvåldtäkten som jag och min polare gjorde så kan jag bara säga "men han då" och släppas fri.

Du kan ju googla whataboutism, för det är vad du gör. Din retorik är felaktig. Dina argument bygger på att mördare och våldtäktsmän inte bär ansvar för sina handlingar.

Det du säger är inte att jag har fel, du säger att hela det västerländska rättssystemet har fel.
Citera
2022-07-21, 11:27
Medlem
Citat:

Kvinnan bär fullt ansvar för sina egna handlingar och det inkluderar vem hon blir på smällen med. Det finns inga ursäkter och mannen är fullständigt irrelevant.

Fast du tycker ju att vid gruppvåldtäkten som jag och min polare gjorde så kan jag bara säga "men han då" och släppas fri.

Du kan ju googla whataboutism, för det är vad du gör. Din retorik är felaktig. Dina argument bygger på att mördare och våldtäktsmän inte bär ansvar för sina handlingar.

Det du säger är inte att jag har fel, du säger att hela det västerländska rättssystemet har fel.

Lägg av. Du har som sagt noll läsförmåga. Vad jag skriver är att både mannen och kvinnan bär ansvaret för aborten. Precis som alla förövare vid en gruppvåldtäkt bär ansvaret och alla ska därmed givetvis straffas. Detta har jag redan skrivit till dig, men du tycks fortfarande inte fatta.

Offer och förövare har inget gemensamt när det kommer till mord/våldtäkt. Offret är därmed inte skyldig. Förövaren bär ensamt ansvar för sina handling.

När det kommer till abort, är inte mannen ett "offer" och kvinnan en "förövare". Utan båda har medvetet knullat/de har något gemensamt, gjort en medveten handling tillsammans och väntar nu avkomma tillsammans. Om mannen sedan inte vill ta konsekvenserna för en eventuell graviditet och kvinnan därmed väljer aborten, så är båda skyldiga till aborten. Om någon är offer vid abort så är det fostret, inte mannen. Medans då kvinnan kan ses som "förövare" och mannen som "medskyldig till aborten" eller kanske rent av "skyldig till stämpling av abort". Om vi nu ska skriva i dina termer, så att du börjar inse och förstå någonting!

Du kan inte stå och titta på när någon blir våldtagen/hålla vakt så att våldtäkten får ske. Då är du medskyldig till våldtäkt och kommer att dömas för det. Även om du inte våldtog offret själv. Du lät det ske och hindrade inte förövarna.

Om du säger till en kvinna som du vet funderar på abort om du inte tar ditt föräldraansvar/inte vill ha ett förhållande med henne, att du inte kommer ta något föräldraansvar/inte vill ha ett förhållande med henne och hon därmed gör abort. Så är du "medskyldig" till aborten. Om du inte tryggar kvinnan på de vis hon behöver bli tryggad på för att välja att fortsätta vara gravid, så är du "medskyldig" till aborten. Även om du inte gjorde aborten själv. Du lät det dock ske, utan att försöka trygga kvinnan så att hon skulle låta bli.

Om du beordrar någon till mord, är du skyldig till "stämpling till mord".
Om du beordrar en kvinna att göra abort och hon gör abort därmed, är du "skyldig till stämpling av abort".

Förstår du bättre nu? Mannen har ett stort ansvar i att göra kvinnan trygg, så att hon inte vill göra abort. Flyr han detta ansvar är han lika ansvarig för aborten som hon är.
Senast redigerad av TomatKungen 2022-07-21 kl. 11:30.
Citera
2022-07-21, 11:29
Citat:

Fast tycker du verkligen att en man som säger till kvinnan att göra abort för att han inte vill ha nåt barn beter sig mer ansvarigt än kvinnan som gör abort så att han ska slippa?
Citera
2022-07-21, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Fast tycker du verkligen att en man som säger till kvinnan att göra abort för att han inte vill ha nåt barn beter sig mer ansvarigt än kvinnan som gör abort så att han ska slippa?

Det är ju du som har orsakat den situationen genom legalisering och normalisering av mord/abort. Du har bidragit till att förminska människovärdet och ökat ansvarslösheten.
Citera
2022-07-21, 11:58
Medlem
Citat:
Lägg av. Du har som sagt noll läsförmåga. Vad jag skriver är att både mannen och kvinnan bär ansvaret för aborten. Precis som alla förövare vid en gruppvåldtäkt bär ansvaret och alla ska därmed givetvis straffas. Detta har jag redan skrivit till dig, men du tycks fortfarande inte fatta.

Offer och förövare har inget gemensamt när det kommer till mord/våldtäkt. Offret är därmed inte skyldig. Förövaren bär ensamt ansvar för sina handling.

När det kommer till abort, är inte mannen ett "offer" och kvinnan en "förövare". Utan båda har medvetet knullat/de har något gemensamt, gjort en medveten handling tillsammans och väntar nu avkomma tillsammans. Om mannen sedan inte vill ta konsekvenserna för en eventuell graviditet och kvinnan därmed väljer aborten, så är båda skyldiga till aborten. Om någon är offer vid abort så är det fostret, inte mannen. Medans då kvinnan kan ses som "förövare" och mannen som "medskyldig till aborten" eller kanske rent av "skyldig till stämpling av abort". Om vi nu ska skriva i dina termer, så att du börjar inse och förstå någonting!

Du kan inte stå och titta på när någon blir våldtagen/hålla vakt så att våldtäkten får ske. Då är du medskyldig till våldtäkt och kommer att dömas för det. Även om du inte våldtog offret själv. Du lät det ske och hindrade inte förövarna.

Om du säger till en kvinna som du vet funderar på abort om du inte tar ditt föräldraansvar/inte vill ha ett förhållande med henne, att du inte kommer ta något föräldraansvar/inte vill ha ett förhållande med henne och hon därmed gör abort. Så är du "medskyldig" till aborten. Om du inte tryggar kvinnan på de vis hon behöver bli tryggad på för att välja att fortsätta vara gravid, så är du "medskyldig" till aborten. Även om du inte gjorde aborten själv. Du lät det dock ske, utan att försöka trygga kvinnan så att hon skulle låta bli.

Om du beordrar någon till mord, är du skyldig till "stämpling till mord".
Om du beordrar en kvinna att göra abort och hon gör abort därmed, är du "skyldig till stämpling av abort".

Förstår du bättre nu? Mannen har ett stort ansvar i att göra kvinnan trygg, så att hon inte vill göra abort. Flyr han detta ansvar är han lika ansvarig för aborten som hon är.

Du är fortfarande lika efterbliven.

Kvinnan bär ansvar för sina egna handlingar och vad mannen gör eller inte gör är irrelevant. Det är hon som gör aborten. Inte mannen. Mannen är irrelevant och kvinnan kan aldrig rättfärdiga att hon mördar sitt barn.
Citera
2022-07-21, 12:10
Medlem
Citat:
Du är fortfarande lika efterbliven.

Kvinnan bär ansvar för sina egna handlingar och vad mannen gör eller inte gör är irrelevant. Det är hon som gör aborten. Inte mannen. Mannen är irrelevant och kvinnan kan aldrig rättfärdiga att hon mördar sitt barn.

För att dra din egen metafor kring gruppvåldtäkt: den som står och ser på när gruppvåldtäkten sker och låter den ske, fast denna har möjlighet att avbryta vad som sker och är "en i gänget", kommer givetvis dömas som medskyldig till våldtäkt. Även om han/hon inte själv har våldtagit offret.

En man som inte tryggar en kvinna så att hon vill fortsätta vara gravid och föda deras avkomma, utan som istället flyr detta ansvar. Han är givetvis medskyldig till aborten. Även om han inte själv har gjort aborten.

Att du inte förstår detta är för mig obegripligt.
Citera
2022-07-21, 12:14
Medlem
Citat:
Det är ju du som har orsakat den situationen genom legalisering och normalisering av mord/abort. Du har bidragit till att förminska människovärdet och ökat ansvarslösheten.

Varje människa har ett ansvar för sitt eget liv. Även om samhället svämmar över av "ansvarslöshet", så kan man själv rakryggad välja att inte själv vara en del av det. Väljer mannen att vara ansvarslös, så är det hans val och han blir därmed medskyldig till den abort kvinnan gör. Han kan inte skylla sin ansvarslöshet på att samhället svämmar över av "ansvarslöshet". Både mannen och kvinnan är därmed ansvarig och skyldiga till aborten.
Citera
2022-07-21, 13:40
Medlem
Citat:
Varje människa har ett ansvar för sitt eget liv. Även om samhället svämmar över av "ansvarslöshet", så kan man själv rakryggad välja att inte själv vara en del av det. Väljer mannen att vara ansvarslös, så är det hans val och han blir därmed medskyldig till den abort kvinnan gör. Han kan inte skylla sin ansvarslöshet på att samhället svämmar över av "ansvarslöshet". Både mannen och kvinnan är därmed ansvarig och skyldiga till aborten.

Nope.

Kvinnan och sådana som du bär hela ansvaret. Det är ni som har legalisera, normaliserat och tagit beslutet om att göra aborten.

När mannen kan ta beslut om att göra abort så har han ett ansvar.
Citera
2022-07-21, 13:50
Medlem
Citat:
För att dra din egen metafor kring gruppvåldtäkt: den som står och ser på när gruppvåldtäkten sker och låter den ske, fast denna har möjlighet att avbryta vad som sker och är "en i gänget", kommer givetvis dömas som medskyldig till våldtäkt. Även om han/hon inte själv har våldtagit offret.

En man som inte tryggar en kvinna så att hon vill fortsätta vara gravid och föda deras avkomma, utan som istället flyr detta ansvar. Han är givetvis medskyldig till aborten. Även om han inte själv har gjort aborten.

Att du inte förstår detta är för mig obegripligt.

Hahahaha, du är ju sjuk i huvudet! Återigen fortsätter du med whataboutism och "men han då" kommentarer.

För det första vet du inte ett piss om vad mannen gör eller inte gör. Vad han vet eller inte vet.

För det andra så kan män inte göra abort.

Det är kvinnans som begår mordet.
Citera
2022-07-21, 13:51
Citat:
Ja men tycker du att HAN beter sig ansvarigt när han säger att hon ska göra abort för att han inte tänker ta hand om nåt barn?

Att hon är oansvarig som tillmötesgår honom fast hon hellre velat ha barnet tillsammans med honom vet jag redan att du tycker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in