Citat:
Ursprungligen postat av
Reiwa
Ja, feminismen är döende och då särskilt bland yngre män(35 år och yngre) som helt förkastat denna ondskefulla ideologi till soptippen. Eftersom att det är män som ytterst håller upp rättigheter och implementerar makt i praktiken i samhället är det bara en tidsfråga innan feminismens tentakler tappat sitt grepp om samhället.
Feministerna kommer stå där som fån och inte förstå vad som hände. De medelsålders feministkossor som skriver på FB har absolut ingen kontakt överhuvudtaget med den yngre generationen och vilka attityder som råder där bland yngre män. De fattar fortfarande inte att de måste ha männen med sig om feminismen ens ska ha någon chans(det gäller ALLA ideologier) och istället har feministerna gjort allt för att stöta bort män, och då särskilt yngre män, genom att konstant spotta på dem, håna och försöka kastrera männen. Det skapar en motreaktion eller som du skrev: de gräver sin egen grav.
Precis! Att lyfta något på sin egen bekostnad är otänkbart därför kommer unga män rata ideologin. Att dessutom lyfta något som bygger på lögner, felaktigt resonerande och en massa annat dravel är orimligt och jag tror inte unga män är så pass dumma att de är villiga att göra detta.
Det tog mig ett tag att inse att vissa har ingen moral överhuvudtaget inom sig. Men det säger väl en del om vilka bottenskrap de är.
I fortsättningen kommer jag bara rätta dem, peka ut deras misstag och låta det vara. Precis som jag och många andra gjorde i björn vs man tråden. Merapi hängde sig ganska snabbt ändå så att... hon blev även ägd nyligen i löneskillnadsdebatten.
De har inget att komma med.