2024-10-21, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det är tre efterblivna argument som inte ens är värda att kommenteras. Man kan koka ner det i att du försöker påstå, baserat på antaganden du inte kan styrka, att tillgång till abort skulle leda till att fler barn föds.

Jaja, vi vet att din högsta önskan likt alla andra avskum till feminister är att män ska antingen kemiskt eller via socialt ingenjörsskap kastreras till att bli någon sorts patetisk, foglig betahane.

Fortsätt predika det eftersom det enbart leder till den komplett motsatta reaktionen till det du vill ha.

Nej, jag höjer istället min röst för att abort, alltså en typ av mord, ska totalt förbjudas då det är moraliskt förkastligt och ren ondska.

Hormonella p-medel för män är effektiva och utan biverkningar.

Men om du anser att hormonella p-medel för män är att "kastrera män och göra dem till betahanar". Vad anser du då om hormonella p-medel för kvinnor? Är dessa till för att "kastrera kvinnor och göra dem till män"? Eller hur tänkte du där?

P-medel är till för att förhindra oönskade graviditeter. Det är väl ändå bra om både män och kvinnor tar ansvar för att förhindra oönskade graviditeter och därmed minska abortantalen?
Senast redigerad av TomatKungen 2024-10-21 kl. 17:35.
Citera
2024-10-21, 17:36
Medlem
Citat:
Ja, feminismen är döende och då särskilt bland yngre män(35 år och yngre) som helt förkastat denna ondskefulla ideologi till soptippen. Eftersom att det är män som ytterst håller upp rättigheter och implementerar makt i praktiken i samhället är det bara en tidsfråga innan feminismens tentakler tappat sitt grepp om samhället.

Feministerna kommer stå där som fån och inte förstå vad som hände. De medelsålders feministkossor som skriver på FB har absolut ingen kontakt överhuvudtaget med den yngre generationen och vilka attityder som råder där bland yngre män. De fattar fortfarande inte att de måste ha männen med sig om feminismen ens ska ha någon chans(det gäller ALLA ideologier) och istället har feministerna gjort allt för att stöta bort män, och då särskilt yngre män, genom att konstant spotta på dem, håna och försöka kastrera männen. Det skapar en motreaktion eller som du skrev: de gräver sin egen grav.

Precis! Att lyfta något på sin egen bekostnad är otänkbart därför kommer unga män rata ideologin. Att dessutom lyfta något som bygger på lögner, felaktigt resonerande och en massa annat dravel är orimligt och jag tror inte unga män är så pass dumma att de är villiga att göra detta.

Det tog mig ett tag att inse att vissa har ingen moral överhuvudtaget inom sig. Men det säger väl en del om vilka bottenskrap de är.

I fortsättningen kommer jag bara rätta dem, peka ut deras misstag och låta det vara. Precis som jag och många andra gjorde i björn vs man tråden. Merapi hängde sig ganska snabbt ändå så att... hon blev även ägd nyligen i löneskillnadsdebatten.

De har inget att komma med.
Citera
2024-10-21, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hormonella p-medel för män är effektiva och utan biverkningar.

Men om du anser att hormonella p-medel för män är att "kastrera män och göra dem till betahanar". Vad anser du då om hormonella p-medel för kvinnor? Är dessa till för att "kastrera kvinnor och göra dem till män"? Eller hur tänkte du där?

Jag har kommit till insikten att alla hormonella preventivmedel bör förbjudas. Det talas oerhört lite om den enorma skada som p-piller orsakat kvinnor då p-piller, och den sexuella revolutionen i övrigt, var en viktig beståndsdel av feminismen. Att feminismen försökt göra kvinnor mer som män är uppenbart men de kommer alltid vara en andra klassens män. Det har så klart skadat kvinnor något oerhört också vilket vi kan se i att kvinnor mår sämre än någonsin. De traditionella könsrollerna fanns där av mycket goda anledningar och vi ser nu resultatet av att man avskaffat dem: början på civilisationens upplösning.

Du är dock en alldeles för korkad åsna för att ens kunna greppa vad jag skriver så det blir sista svaret till dig.
Citera
2024-10-21, 17:50
Medlem
Citat:
Jag har kommit till insikten att alla hormonella preventivmedel bör förbjudas. Det talas oerhört lite om den enorma skada som p-piller orsakat kvinnor då p-piller, och den sexuella revolutionen i övrigt, var en viktig beståndsdel av feminismen. Att feminismen försökt göra kvinnor mer som män är uppenbart men de kommer alltid vara en andra klassens män. Det har så klart skadat kvinnor något oerhört också vilket vi kan se i att kvinnor mår sämre än någonsin. De traditionella könsrollerna fanns där av mycket goda anledningar och vi ser nu resultatet av att man avskaffat dem: början på civilisationens upplösning.

Du är dock en alldeles för korkad åsna för att ens kunna greppa vad jag skriver så det blir sista svaret till dig.

Så du är alltså anti abort och anti preventivmedel?
Citera
2024-10-21, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling

Varför skulle man inte kunna vara det menar du?
Citera
2024-10-21, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PelleTrollkarl
Precis! Att lyfta något på sin egen bekostnad är otänkbart därför kommer unga män rata ideologin. Att dessutom lyfta något som bygger på lögner, felaktigt resonerande och en massa annat dravel är orimligt och jag tror inte unga män är så pass dumma att de är villiga att göra detta.

Om feminister hade haft någon form av intelligens inom sig så hade de förstås förstått att det i slutändan är män som ser till att alla rättigheter i ett samhälle upprätthålls genom användandet av våld. Så har det alltid varit och så kommer det alltid förbli. Vill kvinnor ha en rättighet i samhället är de alltså beroende av att det finns tillräckligt många män i samhället som är villiga att upprätthålla den rättigheten åt dem.

Det är med andra ord så korkat det bara kan bli att som dagens feminister aktivt ha som mål att stöta ifrån sig så många unga män som möjligt. Vad tror de kommer ske egentligen när generationsskiftet sker och det finns helt radikalt annorlunda attityder gentemot feminismen bland den nya generationen av män?

Citat:
Ursprungligen postat av PelleTrollkarl
Det tog mig ett tag att inse att vissa har ingen moral överhuvudtaget inom sig. Men det säger väl en del om vilka bottenskrap de är.

Alla vänstermänniskor och liberaler saknar all form av högre moral, principer och ideal. Deras enda princip är den eviga strävan efter makt.
Citera
2024-10-21, 17:56
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Every sperm is sacred, vet du.

Det är åtminstone konsekvent.
Citera
2024-10-21, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi

Ja är han en av de tomtar som sysslar med semen retention så håller jag med dig!
Citera
2024-10-21, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi

Nej. Varje barn har däremot rätt till ett liv och att slippa bli mördade av sådana som dig. Spermier är inte mänskligt liv.
Citera
2024-10-21, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Varför skulle man inte kunna vara det menar du?

Klart man kan men det är ju totalt efterblivet. Fler oönskade graviditeter leder till fler aborter, inte färre.
Senast redigerad av NilsKalsonQuisling 2024-10-21 kl. 18:05.
Citera
2024-10-21, 18:06
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Nej. Varje barn har däremot rätt till ett liv och att slippa bli mördade av sådana som dig. Spermier är inte mänskligt liv.

Ja helt rätt, står redan i lagen att man inte får mörda barn. Duktig du är.
Citera
2024-10-21, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja helt rätt, står redan i lagen att man inte får mörda barn. Duktig du är.

Nej, i Sverige är det helt lagligt att mörda barn av vilken anledning som helst fram tills de är 18 veckor gamla och efter det behövs ett tillstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in