2022-07-23, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, tänk så många kvinnor som tar ansvar för att de stackars männen ska slippa få barn som de ska behöva betala mat och kläder till varje månad, för många män här på forumet ett öde värre än döden.

Objektivt så är det ovanligt att aborter görs för att partnern önskar det, 1/10 aborterskor säger att partnern önskar att de gör abort
Citera
2022-07-23, 16:55
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Objektivt så är det ovanligt att aborter görs för att partnern önskar det, 1/10 aborterskor säger att partnern önskar att de gör abort
Och ändå så gnäller män här över att de måste betala för sina barn som de inte ville ha.
Citera
2022-07-23, 17:03
Medlem
Citat:
Och ändå så gnäller män här över att de måste betala för sina barn som de inte ville ha.

Det finns säkert, liksom kvinnor som inte vill betala.

Objektivt har det inget med aborter att göra, annat än att ”min kropp” argumentet tydligen exkluderar friska bebisar, men inte mäns hårda arbete och pengar….
Citera
2022-07-23, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det är just det kvinnor gör.

Då har du blivit lurad, något som säkerligen haft allvarliga konsekvenser för ditt liv och mående.
Citera
2022-07-23, 17:12
Citat:
Det finns säkert, liksom kvinnor som inte vill betala.

Objektivt har det inget med aborter att göra, annat än att ”min kropp” argumentet tydligen exkluderar friska bebisar, men inte mäns hårda arbete och pengar….
Nä, att försörja sina barn har inget med aborter att göra, ändå gnälls det här i aborttråden över att män måste betala för sina barn när kvinnor inte gör abort.
Citera
2022-07-23, 17:16
Medlem
Citat:
Nä, att försörja sina barn har inget med aborter att göra, ändå gnälls det här i aborttråden över att män måste betala för sina barn när kvinnor inte gör abort.

Håller jag med om, att mörda sitt barn är ju heller inte en sund lösning för att slippa ifrån sitt ansvar som förälder, inte ens om man gör det i livmodern….

Och däri ligger väll argumentets kärna.
Citera
2022-07-23, 17:22
Citat:
Håller jag med om, att mörda sitt barn är ju heller inte en sund lösning för att slippa ifrån sitt ansvar som förälder, inte ens om man gör det i livmodern….

Och däri ligger väll argumentets kärna.
Enda sättet att slippa ifrån sitt ansvar som förälder är att se till att man aldrig blir det.

Och ja, jag vet att du tycker man har blivit förälder även fast barnet dog direkt av åkomman oförmåga att fästa i livmodern. Det är bara för mor- och farföräldrarna att räkna in sina avlidna barnbarn.
Citera
2022-07-23, 17:27
Medlem
Citat:
Enda sättet att slippa ifrån sitt ansvar som förälder är att se till att man aldrig blir det.

Eller mörda sin bebis, eller barn för den delen, i många kulturer är det likt vår straffrit dessutom, tillochmed förväntat...

Citat:
Och ja, jag vet att du tycker man har blivit förälder även fast barnet dog direkt av åkomman oförmåga att fästa i livmodern.

Även ett missfall är ett förlorat liv, och liksom bland aborterskor är den överväldigande majoriteten väl medvetna om och betraktar det som sitt sitt döda/mördade barn.

Verkar som "feminism" likt andra marxisitiska avvarter förgiftar hjärnan till den grad att högstadie biologi känns främmande, det förändrar dock inte den objektiva verkligheten.....
Citera
2022-07-23, 17:32
Citat:
Eller mörda sin bebis, eller barn för den delen, i många kulturer är det likt vår straffrit dessutom, tillochmed förväntat...

Även ett missfall är ett förlorat liv, och liksom bland aborterskor är den överväldigande majoriteten väl medvetna om och betraktar det som sitt sitt döda/mördade barn.

Verkar som "feminism" likt andra marxisitiska avvarter förgiftar hjärnan till den grad att högstadie biologi känns främmande, det förändrar dock inte den objektiva verkligheten.....
Och ändå ser man inga dödsannonser efter alla de här döda barnen och inte syns de någonstans i statistiken över avlidna människor heller.
Citera
2022-07-23, 17:33
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Då har du blivit lurad, något som säkerligen haft allvarliga konsekvenser för ditt liv och mående.

Nej inte lurad.

Kvinnor över hela världen tar mycket större ansvar för barn/människor än vad män någonsin gjort och gör.

Kvinnor våldtas, gör misstag, väljer fel män (liksom män väljer fel kvinnor), lever i misär, knarkar, blir arbetslösa, är för unga, är fattiga och/eller lågutbildade, blir/är hemlösa, osv osv osv.

Graviditeten sker i kvinnans kropp. Upp till en viss vecka måste det vara kvinnans val helt o hållet om hon ska behålla eller avsluta. Bara kvinnan kan avgöra om hon kommer att kunna ta hand om barnet eller ej. Många män världen över flyr sitt ansvar så männen kan kvinnorna inte lita på. Inte på övriga samhället heller i många fall.

Så kvinnorna tar ansvar, eller försöker iallafall.
Senast redigerad av Jenny9 2022-07-23 kl. 17:40.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stepmom
Varför steriliserar sig inte kvinnor som inte vill ta ansvar men ändå knulla?
De behöver inte göra det eftersom de kan ta abort om skyddet skiter sig och de blir på smällen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt

Jag beskriver det framkallade mordet. Jag förklarar för dig var du kan hitta den toxikologiska rapporten. Det är Pfizer som gör Cytoec.

Ja, det är klart att blodtillförseln stryps, när livmodersammandragningar sker och fostret lämnar livmodern. Precis som vid missfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in