2022-07-23, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Det är ju du som är totalt oförmögen att se att dina motståndare inte anser att det är ett barn vid befrukrelsens ögonblick. Då faller dina exempel och ditt tjat om onska och mord platt.

Det går inte att hitta någon kompromiss eller vinst i den filosofiska debatten men man kan göra det i praktiken.

Motståndare är fria att stoppa hur många av sina egna aborter de vill. De som är för får abortera. Sen, i takt med att fosterutvecklingen fortskrider så blir lagstiftningen mer restriktiv. Fint som snus.

Varför hävdar man då beroendestatusen som ett giltigt skäl om det inte vilar på det? Jo, för man är retard.
Citera
2022-07-23, 19:28
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dameon
Noterar att många abortförespråkare kör med argumentet att vi måste tillåta abort för annars kommer det ske ändå men i otryggare miljöer, så det är bättre att göra det lagligt så det för alla inblandade kan ske på ett tryggt och säkert sätt, vilket jag kan hålla med om är ett helt ok argument. Faktiskt det enda av abortförespråkarnas argument jag kan köpa.

Lustigt nog verkar samma princip inte gälla för andra frågor som t ex sexköp och droger. Där ska det minsann förbjudas till varje pris. Eller hur ipsi, jenny9, Tomatkungen och merapi?

Nästan så man kan tro att ni inte är särskilt konsekventa utan bara använder en typ av argumentation när det passar den feministiska agendan...

Den svenska drogpolitiken är eftersatt och ineffektiv och rent av skadlig.

Angående sexköp så har alla länder någon form av reglering/lagstiftning. Just den svenska sexköpslagen är kanske inte den bästa, jag har faktiskt ingen aning. Men den tyska osv. lagstiftningen gällande detta verkar inte heller vara optimal. Det bästa hade såklart varit om människor från låglöneländer inte blev utnyttjade och exploaterade av människor från höglöneländer, men som sagt, det kommer inte ske så någon form av lagstiftning måste till. Men hur den ska utformas råder det delade meningar om.

Abort är bara lagligt fram till vecka 18 i Sverige.
Senast redigerad av Jenny9 2022-07-23 kl. 19:31.
Citera
2022-07-23, 19:33
Citat:
Ursprungligen postat av Dajmkulan
Så du förstår fortfarande inte den logiska förlängningen av era argument. Moraliska dilemman är perfekta för att åskådliggöra hur sjuk erat moraliska system är.

Nej, jag är inte sjuk men jag förstår logik, det gör inte du.

Tror du riksdagen tar ett beslut utifrån hur folk diskuterar på flashback? Din dumma fan.

Jag skiter väl i hur de resonerar. Om riksdagen hade resonerat att våldtäkt var bra och inte brydde sig om moralen, tror du jag hade brytt mig då? Appeal to authority fallacy.
Så vilka är dina argument som du vill att riksdagen ska fatta beslut ifrån då? Har du ens några?

Det är ju avsaknaden av argument som gör att ni aldrig kommer att vinna någon som helst abortdiskussion utan är hänvisade till att gorma om att andra är efterblivna och ologiska som inte vill legalisera våldtäkt.
Senast redigerad av Ipsi 2022-07-23 kl. 19:48.
Citera
2022-07-23, 19:34
Citat:
Ursprungligen postat av Stepmom
Du kan väl inte mena att de (kvinnor) inte vet att om skyddet skiter sig så kan de bli mammor?
Klart de vet att de kan. Det blir de ju ibland också. Om de inte gör abort.

Men hur kan män inte veta att om skyddet skiter sig så kan de bli pappor och att om de absolut inte vill detta så bör de sterilisera sig?
Citera
2022-07-23, 19:35
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det är inte hennes kropp, utan barnets kropp. Hoppa inte i säng om du inte är redo att ta ansvar…

I stort sett alla aborter sker i vecka 7-9, det är alltså embryon det handlar om, inte barn. Ett embryo är i allra högsta grad en del av kvinnans kropp.

Bra råd som jag tror människor kommer att lyda. "Hoppa inte i säng"........
Citera
2022-07-23, 19:42
Citat:
Det är inte hennes kropp, utan barnets kropp. Hoppa inte i säng om du inte är redo att ta ansvar…
Fast när hon nu tar ansvar och inte gör abort, då tycker du ju att mannen ska slippa ta ansvar?
Citera
2022-07-23, 19:44
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
I stort sett alla aborter sker i vecka 7-9, det är alltså embryon det handlar om, inte barn. Ett embryo är i allra högsta grad en del av kvinnans kropp.

Särskilt män som inte vill köpa mat och kläder till sitt barn!
Citera
2022-07-23, 19:52
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Särskilt män som inte vill köpa mat och kläder till sitt barn!

Sant, "ansvarslösa manliga horor" borde inte hoppa i säng. Liksom "ansvarslösa kvinnliga horor" inte borde hoppa i säng. Tror dock att det straffar ut ca 90% av svenskarna
Citera
2022-07-23, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Klart de vet att de kan. Det blir de ju ibland också. Om de inte gör abort.

Men hur kan män inte veta att om skyddet skiter sig så kan de bli pappor och att om de absolut inte vill detta så bör de sterilisera sig?

Klart de (män) vet att de kan. Det blir de ju ibland också. Om de inte lämnar.

Men hur kan kvinno inte veta att om skyddet skiter sig så kan de bli mammor och att om de de absolut inte vill detta så bör de sterilisera sig?
Citera
2022-07-23, 19:57
Citat:
Sant, "ansvarslösa manliga horor" borde inte hoppa i säng. Liksom "ansvarslösa kvinnliga horor" inte borde hoppa i säng. Tror dock att det straffar ut ca 90% av svenskarna
Män kanske ska börja hoppa i säng med varandra istället. Då blir det varken några sådana där förhatliga barn som de måste betala för och inga sådana där förhatliga aborter.
Citera
2022-07-23, 19:57
Bannlyst
Citat:

Det är ett barn, sluta försöka hitta teknikaliteter som du har hört om. Det är ett barn.
Citera
2022-07-23, 20:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ligger mannen med barnet så skall han skjutas. Så äckligt du fantiserar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in