Citat:
Ursprungligen postat av
Dameon
Noterar att många abortförespråkare kör med argumentet att vi måste tillåta abort för annars kommer det ske ändå men i otryggare miljöer, så det är bättre att göra det lagligt så det för alla inblandade kan ske på ett tryggt och säkert sätt, vilket jag kan hålla med om är ett helt ok argument. Faktiskt det enda av abortförespråkarnas argument jag kan köpa.
Lustigt nog verkar samma princip inte gälla för andra frågor som t ex sexköp och droger. Där ska det minsann förbjudas till varje pris. Eller hur ipsi, jenny9, Tomatkungen och merapi?
Nästan så man kan tro att ni inte är särskilt konsekventa utan bara använder en typ av argumentation när det passar den feministiska agendan...
Den svenska drogpolitiken är eftersatt och ineffektiv och rent av skadlig.
Angående sexköp så har alla länder någon form av reglering/lagstiftning. Just den svenska sexköpslagen är kanske inte den bästa, jag har faktiskt ingen aning. Men den tyska osv. lagstiftningen gällande detta verkar inte heller vara optimal. Det bästa hade såklart varit om människor från låglöneländer inte blev utnyttjade och exploaterade av människor från höglöneländer, men som sagt, det kommer inte ske så någon form av lagstiftning måste till. Men hur den ska utformas råder det delade meningar om.
Abort är bara lagligt fram till vecka 18 i Sverige.