Citat:
Ursprungligen postat av
ConspiracyEyes
Det finns ju ingen anledning att utreda något som inte är olagligt. Om mord på ofödda barn hade varit olagligt, då hade det absolut behövt utredas.
Vilket är vad jag frågade hela tiden. Jag frågade om din drömvärld och nu vet jag hur den ser ut. Mordutredningar vid missfall. Precis vad någon som just förlorat sitt ofödda barn önskar sig i den situationen.
Citat:
Jag är en människa och bryr mig därför främst om människor. För mig är ett ofödd barn mer värt än tex en mygga.
Mmmm, du riktigt osar medmänsklighet. Hur många av de här oönskade, ofödda barnen har du adopterat?
Citat:
Man måste absolut inte vara en slampa bara för att man blir gravid. Jag har inte använt ordet slampa.
Du tycker inte ordet slampa rättvist representerade det du skrev? Du pratade ändå om hedonism och kvinnor som vill ha en massa slumpmässigt sex osv osv...om du har ett annat ord till hands så kan jag använda det om du vill.
Citat:
En kvinna kan givetvis bli gravis tillsammans med sin man om de inte använder preventivmedel, trots att hon inte vill bli gravid. Men det finns många sätt att förhindra graviditeter som inte innebär att man mördar det ofödda barnet.
Men om man gjort allt man kunnat och det ändå sker? Inga undantag?
Citat:
Det är ju lagligt att mörda sitt barn i västvärlden, så det finns liksom ingenting att kämpa för om det nu är det man vill göra. Men jag ser inte det som någonting positivt. Missförstå mig inte nu, jag går inte omkring och tänker på alla vuxna kvinnor jag träffar (då det är väldigt vanligt att kvinnor har utfört aborter) som barn-mördare.
Ytterligare en anledning att överväga att det kanske saknas någonting i din definition av ordet "mord". BORDE du inte tänka på personer som begått "barnamord" som "barnamördare"?
Citat:
Men inga fina ord förändrar det faktum att det trots allt är ett mord på ett barn. Kvinnan som bestämmer att det ska utföras gör det givetvis inte pga att hon hatar sitt barn eller vill någon något illa. Det handlar snarare om en slags bekvämlighet och själviskhet, och därför vill inte jag normalisera aborter. Men tro mig när jag säger att jag är väldigt ensam om att ha denna syn i Sverige. De flesta svenskar (både kvinnor och män) har inga som helst problem med att mörda sina barn.
Och likväl är du ok med det i situationer där någon blivit våldtagen för att deras liv ska bli lite lättare. Borde inte det falla in under "bekvämlighet"?