Citat:
Ursprungligen postat av
ConspiracyEyes
Det är ju inget missfall om de utför en abort. Ett missfall sker av sig själv, och är ingens fel.
Men det vet du ju inte förrän du undersökt saken, inte sant? Därav mordutredningar vid missfall.
Citat:
Jag har aldrig påstått att jag är någon "god medmänsklig" människa. Det behöver du heller inte vara för att vara emot mord på barn. Jag har inte adopterat något barn och kommer aldrig att göra. Jag anser inte att jag hade varit en lämplig förälder. Hur som helst så är det inte min uppgift att ta hand om andra människors barn.
Är det din uppgift att berätta för andra människor vad de ska göra med sina graviditeter?
Citat:
Men jag kan säga så här: "om jag hade haft oskyddat sex med en kvinna som inte hade tagit p-piller, hade jag definitivt tagit hand om mitt barn om hon hade blivit gravid".
Det är ifs det lagen kräver av dig. Om inte annat via understöd.
Citat:
Problemet du verkar ha är att jag ser abort som mord.
Bingo.
Citat:
Om du ser abort som något trivialt eller något fint får du gärna göra det.
Citera mig gärna när jag uttrycker något sådant, men jag tror det blir svårt för dig.
Citat:
Men jag tycker inte det, och jag kan garantera dig att större delen av världens befolkning håller med mig om detta. Det är främst i västvärlden som folk har denna apatiska synen på abort.
Vilka umgås du med? Jag har nog aldrig träffat någon som kallar abort för någonting "fint". Luktar strawman lång väg.
Citat:
Abort innebär att du avlivar ett mänskligt liv, och med tanke på att det livet är oskyldigt, kan jag omöjligen se det som någonting annat än ett mord.
Jag tror inte riktigt på dig. Du säger att du inte tänker på folk som gjort aborter som barnamördare och du förespråkar det själv för att göra livet lite lättare för folk när graviditeten uppstått efter våldtäkt. Du får väl ända hålla med om att det är något som inte riktigt stämmer här?
Tänk såhär: Föreställ dig typ Englas mördare och en random kvinna som gjort abort. Ser du verkligen på dem som lika illa? Jag tror inte du gör det, och jag tror det beror på att du egentligen inte ser abort som barnamord i samma bemärkelse. Du får rätta mig om jag har fel.