2024-09-11, 21:14
Medlem
Just vid graviditeter så handlar det om biologiska skillnader och män har vissa fördelar och nackdelar medan för kvinnorna gäller den samma. Sedan finns det individuella skillnader mellan personer i samma kön.
Det finns allstå fördelar som kvinnor kan ha jämfört med männen.

För andra saker i samhället finns det en poäng att diskutera om ojämställdhet och orättvisa när exempelvis kvinnor har det svårare att få ett toppjobb jämfört med männen. Att kvinnor har det svårare för olika saker jämfört med männen. Orsaken varför kvinnor inte hade rösträtt förut var inte för de fick en annan fördel som männen saknade.
Men i det här fallet angående graviditeter har kvinnor redan fördelar som män inte har.
Det är bullshit att låtsas som kvinnor skulle ha det så mycket svårare nu
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2024-09-11 kl. 21:23. Anledning: ..uppdatering
Citera
2024-09-11, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Män förlorar inte "nästan alla vårdnadstvister".
och jag tror inte män som grupp är ett skit intresserad av att bli tvingade ta delad vårdnad om oönskade befruktningar som ex. skett i fyllan och villan då de var 18.
Finns inget förbud för kvinnor att lura män till att bli pappa.
Citera
2024-09-11, 21:32
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Finns ingen skyldighet för att en kvinna gör en abort pågrund av den orsaken

Vi ser alla olika på den saken och vi har olika familjer. I en stor och stöttande familj kan det kanske gå bra.

Har själv växt upp med en frånvarande pappa. Mina föräldrar var gifta men skilde sig när jag var 1 år. Ingen tvingade honom att bli pappa.

Vet vad det kan göra med ett barn och ville inte tvinga mitt barns pappa att bli förälder. Hade hellre gjort abort. Det var en oplanerad graviditet. Han ville ha barnet. Men.. även han blev näst intill en frånvarande pappa, tyvärr. Det var inte jag som stoppade umgänget och ville att vi skulle komma överens om umgänget. Han ville komma på träffa sitt barn när det passade honom. Han gifte sig och fick nya barn. Såg att mönstret upprepades. Var för ung.

Vad jag menar är att det sällan blir bra när någon tvingas och barnen betalar priset om föräldrarna inte vill eller har möjlighet att kunna ge barnet trygghet. Kommer det in nya partners så riskerar det dessutom att bli rörigt.

Alla vill inte och andra har inte förmågan. Barn behöver föräldrar.
Citera
2024-09-11, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Abortmotståndarna har blivit totalt överkörda i den här tråden och har enbart kört med förhörstekniker utan att vilja svara på en enda fråga själva.

Det är endast miffon som är emot abort helt och hållet.
Snarare tvärtom att de som snackar om fria aborter vill bara gynna sig själv.

Oavsett om man får bestämma över sin kropp så ger det inte berättigande till att skattepengar ska användas till det bara pågrund av det.
Om det handlar om att kvinnor frivilligt väljer att bli gravida och få barn så handlar det officiellt inte om någon sjukdom/skada/ något tvång.
Det gör att det är mer rimligt då att få ha en åsikt om aborter och även ha en rösträtt över hur skattepengar ska fördelas.
Det handlar inte då om utsatta exempelvis prostitutuerade kvinnor som blir gravida och vill göra en abort.
Kvinnor som frivilligt gjort sitt val borde acceptera då vad andra säger om det speciellt när det handlar om skattepengar.

Med eran logik så handlar om manshat ifall jag får inte göra bröstförstoringar på mina bröstvårtor och en på benet på skattebetalarnas pengar
Eftersom man skulle ju ha rättighet till sin kropp så måste ju samhället betala för det....
Och andra könet skulle ju inte få ha något att säga.
Det är respektlöst att könet ska vara det som avgör ifall man får ha en rösträtt eller inte om något speciellt när det handlar om skattepengar. Ännu värre när det handlar om en valmöjlighet som alla personer inte får ta tillgång till.
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2024-09-11 kl. 21:54. Anledning: Uppdatering...
Citera
2024-09-11, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Vi ser alla olika på den saken och vi har olika familjer. I en stor och stöttande familj kan det kanske gå bra.

Har själv växt upp med en frånvarande pappa. Mina föräldrar var gifta men skilde sig när jag var 1 år. Ingen tvingade honom att bli pappa.

Vet vad det kan göra med ett barn och ville inte tvinga mitt barns pappa att bli förälder. Hade hellre gjort abort. Det var en oplanerad graviditet. Han ville ha barnet. Men.. även han blev näst intill en frånvarande pappa, tyvärr. Det var inte jag som stoppade umgänget och ville att vi skulle komma överens om umgänget. Han ville komma på träffa sitt barn när det passade honom. Han gifte sig och fick nya barn. Såg att mönstret upprepades. Var för ung.

Vad jag menar är att det sällan blir bra när någon tvingas och barnen betalar priset om föräldrarna inte vill eller har möjlighet att kunna ge barnet trygghet. Kommer det in nya partners så riskerar det dessutom att bli rörigt.

Alla vill inte och andra har inte förmågan. Barn behöver föräldrar.
Det är bara ett önsketänkande från din sida.
Citera
2024-09-11, 21:45
Citat:
Det är bara ett önsketänkande från din sida.

Vad då?
Citera
2024-09-11, 21:47
Medlem
..

Citat:
Vad då?
En kvinna kan i slutändan göra exakt vad hon vill göra.
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2024-09-11 kl. 21:52. Anledning: .. Uppdatering
Citera
2024-09-11, 21:58
Citat:
En kvinna kan i slutändan göra helt vad hon vill.

Jepp, det kan hon. Kvinnan ska göra som hon vill. Abort kan vara ett alternativ för vissa och så ska det vara. Tiden med änglamakerskor är förbi.
Citera
2024-09-12, 07:16
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jepp, det kan hon. Kvinnan ska göra som hon vill. Abort kan vara ett alternativ för vissa och så ska det vara. Tiden med änglamakerskor är förbi.

Om en man gjort en kvinna gravid (oönskat) sållar du dig då till dem som säger att han skulle ha sett till att skydda sig, han skulle inte ha legat med kvinnan o.s.v.?
Citera
2024-09-12, 07:25
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Det bästa för ett barn är att vara ett välkommet barn av såväl mamman som pappan. Om ett barn inte är välkommet så är det bättre att göra en abort. Ingen ska behöva bli förälder mot sin vilja. Att börja sitt liv som oönskad är inget man vill ge sitt barn.

Det kan jag till viss del hålla med dig om fast tycker du att ansvaret för att en graviditet blivit till ligger lika stort på båda parterna? Och de fakto är det fortfarande så att kvinnan har möjlighet att inte föda barnet om hon inte vill bli förälder (bli av med ansvaret helt och hållet) men det kan inte mannen bli.
En ganska stor orättvisa kan tyckas.
Citera
2024-09-12, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moltchoir
Finns det någon som vet hur många av Sveriges kvinnor som gjort abort?

Det begås ca 40 000 barnmord, jag menar kvinnor rättsliga abort för kvinnans frigörelse från kvinnlighet, i Sverige per år.

Hittills i år har vi (världen över) uppnått ett nytt rekord gällande det uppskattade antalet barnmord, jag menar aborter: 31 miljoner.

Både Mammon och Bafoment är mycket nöjda, men anser dock att siffran är alldeles för låg.

Först kom de efter fostren, och när det inte räckte så började de ge sig på de redan födda med "bekräftande könsvård", aka sterlisering.
Citera
2024-09-12, 09:02
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moltchoir
Finns det någon som vet hur många av Sveriges kvinnor som gjort abort?

Ser att du fått svar på hur många aborter som görs per år. Har sett någon siffra på att det motsvarar 18 aborter per 1000 fertila kvinnor (15-44 år). Observera att det alltså är 18 per alla kvinnor, inte 18 av de som varit gravida. Den enda siffra jag sett som tagit antal aborter/antal gravida var från 2002 och då visade det att ungefär var fjärde graviditet avbröts, alltså nästan 25% av alla graviditeter avbröts(abort).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in