Citat:
Du vill jag ska svara på dina frågor men du vägrar svara på mina. Det du har bifogat var hänvisat till en annan i tråden, Jenny.
Svara på mina först du så ska jag nog försöka orka svara dig.
Börjar kännas mer som ett förhör än en diskussion med goda avsikter.
Din fråga är irrelevant för den attackerar inte något av mina argument. Jag ser inte relevansen av din fråga.... min fråga till henne testar hennes logiska konsekvens, din fråga testar inte min för fem öre.
Du vill att jag ska värdera vad jag hade valt?
Din fråga sätter mig inte på pottan, vart är kopplingen?
Det är väl inte konstigt att de flesta känner en större tillhörighet till det födda barnet? Eftersom man har delade minnen och så. Men båda kommer ju ha ett framtida liv.. så det är inte så stora skillnader egentligen. Enda skillnaden är att det födda barnet ''har kläckts''.
Folk som är pro-choice avhumaniserar den ofödde.
Svara på mina först du så ska jag nog försöka orka svara dig.
Börjar kännas mer som ett förhör än en diskussion med goda avsikter.
Din fråga är irrelevant för den attackerar inte något av mina argument. Jag ser inte relevansen av din fråga.... min fråga till henne testar hennes logiska konsekvens, din fråga testar inte min för fem öre.
Du vill att jag ska värdera vad jag hade valt?
Din fråga sätter mig inte på pottan, vart är kopplingen?
Det är väl inte konstigt att de flesta känner en större tillhörighet till det födda barnet? Eftersom man har delade minnen och så. Men båda kommer ju ha ett framtida liv.. så det är inte så stora skillnader egentligen. Enda skillnaden är att det födda barnet ''har kläckts''.
Folk som är pro-choice avhumaniserar den ofödde.
jag har svarat på en av dina frågor i ett tidigare inlägg.
Nej, den ofödde avhumaniseras inte. Fråga de kvinnor som gör/gjort abort. Även om de känner att de har tagit rätt beslut, så finns där tankar på den ofödde.
Men det är definitivt ett avhumanisering av kvinnan att inte låta henne göra en laglig och säker abort. Hon kommer ju ändå göra den där jädra aborten. Fostret kommer ändå dö. Men hon riskerar också att med olaglig och osäker abort skadas eller dö och därmed eventuellt aldrig kunna föda önskade barn senare fram i livet. Och väljer hon att föda, så blir livet sämre för hennes avkomma. Kvinnan hade ju goda skäl till att vilja göra abort. Kanske för att pappan till fostret inte vil ha fostret och mamman är fattig och alltför ung och utan anhöriga som kan hjälpa till. Avkomman kommer därmed födas oönskad av sin far och med en omogen fattig och alldeles för ung mor. Kanske blir barnet omhändertaget och får komma till en fosterfamilj. Då får man ju hoppas att denna är bra för barnet, eftersom barnet lär få vissa men över att vara oönskat av sin far och ha särats från sin mor. Men sådant skiter ni "pro-lifeare" i. Ni skiter i det födda barnet och dess liv. Bara det föds så är ni nöjda och belåtna. Men till vilket liv det föds till, det bryr ni er mindre om.