2022-06-27, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gomersgotoground
Handlar inte om huruvida det är synd om en gärningsman utan hur man förebygger vissa saker i samhället.

Det är inte kvinnor under 15 år heller.

Dödande bör förstås förebyggas och lagföras om det utförs av en straffmyndig person.
Citera
2022-06-27, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Dödande bör förstås förebyggas och lagföras om det utförs av en straffmyndig person.

Hur ska vi hantera mannen som har gjort kvinnan ofrivilligt gravid? Vi har ju redan konstaterat att spädbarnet misshandlar modern under födseln men att det inte är straffmyndigt och därför inte kan dömas. Medverkan till misshandel?
Citera
2022-06-27, 16:10
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
I en perfekt värld, ja. Om vi vänder på resonemanget så anser du att det inte är mord att göra abort. Varför är du pro-mord?

Non sequitur. Om jag anser att abort inte är mord så är jag ju i mitt synsätt inte automatiskt för mord om jag är för abort.

Ser du inte skillnaden gentemot en situation där någon kallar abort för mord men inte vill behandla det som mord?

Och du har fortfarande inte förklarat hur det var en halmgubbe. Jag börjar dock misstänka att du inte riktigt har knas på det här argumentationsfel, så jag kommer inte hålla andan.
Citera
2022-06-27, 16:12
Medlem
Citat:
Hur ska vi hantera mannen som har gjort kvinnan ofrivilligt gravid? Vi har ju redan konstaterat att spädbarnet misshandlar modern under födseln men att det inte är straffmyndigt och därför inte kan dömas. Medverkan till misshandel?

Nej det har vi inte konstaterat. Det är ditt påstående.
Citera
2022-06-27, 16:16
Medlem
Citat:

En man som aborterar en bebis idag är redan kriminaliserat, dock borde givetvis straffet vara hårdare, men det blir det åandra sidan per automatik
Citera
2022-06-27, 16:16
Medlem
Citat:
Nej det har vi inte konstaterat. Det är ditt påstående.

Är det misshandel att riva sönder någons underliv?
Citera
2022-06-27, 16:18
Medlem
Citat:
Är det misshandel att riva sönder någons underliv?

Du får väl prova att stämma Gud och se om det håller i rätten.
Citera
2022-06-27, 16:22
Medlem
Citat:
Med det argumentet borde väl även mord efter födseln tillåtas.
åtminstone dödsstraff, men abort har jag svårt att fatta att någon kan vara emot. Vem fan vill ha fler white trash eller somalieungar?
Citera
2022-06-27, 16:23
Medlem
Citat:
Du får väl prova att stämma Gud och se om det håller i rätten.

Öga för öga, tand för tand. Vi får väl helt enkelt skära upp mannens underliv lika många cm som kvinnan har spruckit.
Citera
2022-06-27, 16:23
Citat:
Ursprungligen postat av raptenen
Du klarar alltså inte att acceptera att det är riksdagen som bestämmer över din och min kropp? De har ju gjort abort lagligt, alltså tillåter de dig att välja att göra abort t.o.m en viss vecka. Om de vill kan de förbjuda abort, eller tatueringar och piercingar. De kan göra det olagligt med kjolar som är för korta, eller kort hår på kvinnor eller långt hår på män. De kan kasta dig i fängelse ifall du röker en blomma eller kör utan bälte. Om de vill kan de göra det olagligt för kvinnor att gå i skolan.

Faktumet är att riksdagen bestämmer över din kropp, ditt liv och din framtid. Men bara för att vi har relativt mycket friheter så betyder inte det att du bestämmer. Dessa friheter kan dras in redan imorgon om riksdagen röstar för det. Alltså bestämmer inte du. Bemöt argumenten eller sluta skäm ut dig.
Gäsp. Folket har gjort abort lagligt genom att rösta på folkvalda som infört lagliga aborter. Lycka till att överleva stundande häxprocesser förresten.
Citera
2022-06-27, 16:25
Medlem
Citat:
Öga för öga, tand för tand. Vi får väl helt enkelt skära upp mannens underliv lika många cm som kvinnan har spruckit.

Varför skulle mannen vara skyldig om sexet var frivilligt?
Citera
2022-06-27, 16:27
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Men inga fina ord förändrar det faktum att det trots allt är ett mord på ett barn.
Det finns olika sätt att definiera ord på. Ta ordet frukt, till exempel. Är tomat en frukt? Frågar du en biolog kommer de säga att en frukt är blomväxtdelar som bildas för att fortplantning av växten ska kunna ske. Enligt den definitionen är tomat en frukt. Frågar du en kock kommer de säga att en frukt är växtdelar som lämpar sig för söta rätter (som desserter eller glass). Enligt den definitionen är tomat inte en frukt. En tomat är en frukt i botanisk mening, samtidigt som det inte är en frukt i kulinarisk mening. Frågan ”är tomat en frukt?” går inte att svara korrekt på utan att bestämma vilken definition du utgår ifrån.

Samma sak gäller för ordet mord. Enligt riksdagens definition av ordet är abort inte mord. Enligt din privata definition är abort mord. Det är förstås fullt tillåtet för dig att ha ett högst egensinnigt sätt att definiera ord på. Det varken kan eller vill jag hindra dig från att ha. Men varför ska vi andra anamma din definition av ordet ”mord”?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in